Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCIÓN Ó TEMA ESPECÍFICO DO CURSO |
Introducción. Organización, obxetivos e metodoloxía.
Cada curso a asignatura, céntrase no estudo dun tema monográfico, que pode ser a obra dun arquitecto, ou ben un tema de arquitectura xeralista. Éste tema será presentado ao comenzo do curso. |
INTRODUCIÓN Á ANÁLISE GRÁFICA DA ARQUITECTURA |
A que chamamos proxecto arquitectónico
Aprendendo a ler un proxecto.
Conceptos básicos para una introdución á análise
O diagrama como xeito de expresión |
ANÁLISE FUNCIONAL |
O contido funcional do feito arquitectónico.
A estrutura funcional como base da arquitectura.
Características das circulacións.
Tipoloxía. Tipo e Modelo |
ANÁLISE ESPACIAL E LUMÍNICA |
O espazo e a luz como esencia da arquitectura.
A percepción da arquitectura a través dos seus percorridos.
Estratexias para a representación do espazo e a luz e a súa análise.
A luz como revelación dos espazos interiores
Luz natural directa, reflectida, difuminada, ensombrecida.
O control da luz e as novas tecnoloxías. |
ANÁLISE TOPOLÓXICA |
O “genius loci”. A elección do lugar
A adecuación ao emprazamento: tensión e harmonía.
Espazos interiores, espazos exteriores: relacións. |
ANÁLISE CONSTRUCTIVA E TECNOLÓXICA |
OS sistemas constructivo e tecnolóxico na materialización e significado da arquitectura.
A pel na conformación tectónica da arquitectura. |
ANÁLISE FORMAL |
Recoñecendo a aparencia visual dun obxecto.
A forma como principio e a forma como consecuencia.
O proceso xenerativo da forma como relación entre a masa, o espazo e a superficie.
Xeometría: proposta gráfica para a ordenación morfolóxica. O concepto de módulo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A9 A35 A36 A42 B1 B3 B7 B17 B18 |
4 |
0 |
4 |
Presentación oral |
B3 B7 B11 B17 B18 |
3 |
3 |
6 |
Saídas de campo |
A42 A44 A45 A46 B1 B10 B17 C7 |
6 |
9 |
15 |
Sesión maxistral |
A4 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A44 A45 A46 A47 B9 B14 C3 C6 |
15 |
1 |
16 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A9 A44 A45 A46 C7 |
6 |
0 |
6 |
Obradoiro |
A4 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 B1 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B18 B19 C3 C6 |
36 |
48 |
84 |
Proba mixta |
A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 A45 A46 A47 B1 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B17 B18 C3 C6 C7 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Periodicamente se organizan sesións de crise nas que se confrontan de xeito informal os resultados dos traballos de diversos grupos se ben esta discusión pode estar dirixida por un moderador. |
Presentación oral |
Os estudiantes expoñen verbalmente, co apoio de TIC, os resultados dos seus traballos, interactuando co profesorado e con outros estudiantes. |
Saídas de campo |
A viaxe de estudios facilita o directo coñecemento das arquitecturas sobre as que se traballa ou doutras análogas. |
Sesión maxistral |
Destinada á introducción conceptual e a ofrecer a información necesaria para o desenvolvemento dos traballos de taller. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Para profundar no coñecemento de aspectos especializados relacionados coa materia que podan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso. |
Obradoiro |
Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, co asistencia do profesor. |
Proba mixta |
Trátase dunha proba de contidos teórico-prácticos, na que os estudantes amosan o seu avance no coñecemento da metodoloxía da asiñatura. Faráse durante as horas de clase e presentaráse para avaliación ó remate da sesión. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o require- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecúción dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complemntario ao docente de xeito individual, en horario coñecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A44 A45 A46 A47 B9 B14 C3 C6 |
Os contidos das sesións teóricas son fundamentais para coñecer as técnicas e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo. |
20 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A9 A44 A45 A46 C7 |
Para afondar no coñecemento de aspectos especializados, relacionados coa materia que poidan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso. |
3 |
Saídas de campo |
A42 A44 A45 A46 B1 B10 B17 C7 |
Procurase realizar viaxes de estudos que axuden ao coñecemento das obras obxecto de análise ou relacionadas. |
2 |
Presentación oral |
B3 B7 B11 B17 B18 |
Sendo unha materia eminentemente práctica, as presentacións orais que os estudiantes realizan constitúen o mellor xeito de valorar o dominio dos coñecementos e técnicas que son o obxectivo da materia. |
5 |
Proba mixta |
A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 A45 A46 A47 B1 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B17 B18 C3 C6 C7 |
Trátase dunha proba de contidos teórico-prácticos, na que os estudantes amosan o seu avance no coñecemento da metodoloxía da asiñatura. Faráse durante as horas de clase e presentaráse para avaliación ó remate da sesión. |
5 |
Discusión dirixida |
A9 A35 A36 A42 B1 B3 B7 B17 B18 |
As discusións dirixidas poñerán en evidencia a solidez dos coñecementos do estudiante e dos mecanismos visuais de comunciación das súas ideas. |
5 |
Obradoiro |
A4 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 B1 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B18 B19 C3 C6 |
O obradoiro é o ámbito de síntese da materia. Aqui se evidencian simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recurso comunicativos propios do arquitecto. |
60 |
|
Observacións avaliación |
O alumno debe asistir as sesións maxistrais e presentar os traballos gráficos, maquetas e demais elementos propostos nos obradoiros co nivel exisido de calidade para superar a asignatura.
A asistencia e obrigatoria alo menos nun 80% das clases teóricas e prácticas, así como a os obradoiros compartidos. Sin ese requisito o alumno non poderá aprobar por curso a asignatura.
Para aprobar, o alumno dispoñerá de duas oportunidades: xuño e xullo. A primeira coincide coa data de entrega do último traballo, e capacitará ao alumno para aprobar por curso. O alumno que non supere esta primeira oportunidade poderá presentarse a unha segunda, que consistirá nunha proba práctica no mes de xullo. A entrega menor do 80% das prácticas supoñerá que non se seguiu o curso, e implica unha calificación de "Non Presentado" nas dúas oportunidades de avaliación, por tanto o alumno terá que repetir a asignatura por completo. É imprescindible entregar as prácticas específicas da materia, incluídas as coordinadas no Obradoiro do cuarto cuadrimestre con Proxectos 4 e Urbanismo 1, para superar cada unha das materias que compoñen o Obradoiro conxunto. Éste terá un peso do 20% da cualificación final do alumno.
Os alumnos que non presenten -total ou parcialmente-, as prácticas exisidas no Obradoiro compartido serán calificados con un Non Presentado en todas as materias que componen ese Obradoiro. Os alumnos que non superen a materia de Proxectos nas dúas oportunidades, deberán asistir a o Obradoiro compartido o ano seguinte. Nese caso, realizarán os traballos das materias que non superaran no Obradoiro do curso previo.
Os alumnos que tendo superada a materia de Proxectos, non superasen alguna das outras materias integradas no Obradoiro, terán que presentar en consecutivas convocatorias, novamente, e cas correccions oportunas, os traballos propostos no Obradoiro no que participaron. Os alumnos matriculados con posterioridade a o inicio do curso académico deberán asistir as clases teóricas e prácticas dende a data da sua matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas realizadas hasta esa data.
MOVILIDADE: A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptarase a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Baker, Geoffrey H. (1989). Análisis de la forma. Urbanismo y arquitectura. GG. Barcelona
Clark & Pause (1987). Arquitectura. Temas de composición. GG. Barcelona
Clark & Pause (1984). Arquitectura. Temas de composición. Aalto, Kahn, Moore, Stirling, Le Corbusier, Paladio, Venturi. GG. Barcelona
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. GG. Barcelona
Various (2014). Cadernos PFC. ETSAC, A Coruña
Ching, Frank (1989). Dibujo y proyecto. GG. Barcelona
Leonardo Benévolo (1984). El diseño de la ciusdad-1. GG. Barcelona
Fraser & Henmi (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing. Willey & Sons. Nova York
Lasseau, Paul (1992). Frank Lloyd Wright: Between Principe and Form. Nostrand Reinhold. Boston
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura. GG. Barcelona
Moore /Allen & Lyindon (1974). La casa:forma y diseño. GG. Barcelona
Curtis, Wilian (1987). Le Corbusier, Ideas y formas. Blume
Baker, Geoffrey H. (1989). Le Corbusier. Análisis de la forma. GG. Barcelona
Michel, Lou (1996). Light. The shape of space. Van Nostrand Reinhold. Rotterdam
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Alianza Editorial
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course. Thames & Hudson. Londres |
Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes. |
Bibliografía complementaria
|
|
Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo de Arquitectura/630G01002 | Xeometría Descritiva/630G01003 | Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 4/630G01016 | Urbanística 1/630G01018 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
PRECÍSASE O COÑECEMENTO DE HABILIDADES GRÁFICAS MANUAIS ASÍ COMO DE INFORMÁTICA GRÁFICA. RECOMÉNDASE TER APROBADAS AS MATERIAS QUE CONFORMAN O TALLER DO 3º CADRIMESTRE E A MATERIA DE ANÁLISE ARQUITECTÓNICO 1 ESTA MATERIA NON DEBE CURSARSE SIMULTANEAMENTE CON TALLERES SUPERIORES. ESTA MATERIA DEBE CURSARSE CONXUNTAMENTE CON PROXECTOS 4 E URBANÍSTICA 1. NON SE PERMITE O USO DE TELÉFONOS MÓBILES, TABLETAS OU ORDENADORES NAS AULAS TEÓRICAS PARA FINS NON ACADÉMICOS. O INCUMPLIMENTO DESTA NORMA PODERÁ SUPOÑER A EXPULSIÓN INMEDIATA DA AULA. |
|