Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
PROYECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO Y URBANO: aptitud o capacidad para aplicar los principios básicos formales, funcionales y técnicos a la concepción y diseño de edificios y de conjuntos urbanos, definiendo sus características generales y las prestaciones que se consiguen. |
A2 |
PROYECTOS DE EJECUCIÓN: aptitud o capacidad para elaborar proyectos integrales de ejecución de edificios y espacios urbanos en grado de definición suficiente para su completa puesta en obra y equipamiento de servicios e instalaciones. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitud o capacidad para elaborar programas de edificios, considerando los requisitos de clientes y usuarios, analizando los precedentes y las condiciones de localización estándares y estableciendo dimensiones y relaciones de espacios y equipos. |
A5 |
INTERVENCIÓN EN EL PATRIMONIO EDIFICADO: aptitud o capacidad para intervenir en los edificios de valor histórico, coordinar estudios históricos y arqueológicos sobre ellos, elaborar sus planes directores de conservación y redactar y ejecutar los proyectos de restauración y rehabilitación. |
A7 |
SUPRESIÓN DE BARRERAS: aptitud o capacidad para diseñar y ejecutar edificios y espacios urbanos aptos para las personas con diferentes capacidades físicas o para adaptar con este fin los ya existentes. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitud o capacidad para analizar morfológica y tipológicamente la arquitectura y la ciudad y para explicar los precedentes formales y programáticos de las soluciones proyectuales. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitud o capacidad para aplicar, tanto manual como informáticamente, los sistemas de representación gráfica, dominando los procedimientos de proyección y corte, los aspectos cuantitativos y selectivos de la escala y la relación entre el plano y la profundidad. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B7 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividad. |
B10 |
Sensibilidad estética. |
B11 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B12 |
Toma de decisiones. |
B13 |
Imaginación. |
B14 |
Habilidad gráfica general. |
B15 |
Capacidad de organización y planificación. |
B18 |
Razonamiento crítico. |
B22 |
Trabajo en colaboración con responsabilidades compartidas. |
B23 |
Capacidad de gestión de la información. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Ao superar esta materia, o alumno deberá estar en condicions de :
- Saber manexar as ferramentas para acometer a redaccón dun proxecto arquitectónico complexo.
-Saber relacionar as diferentes escalas do proxecto dende a urbanística ata a de detalle incluindo a definición estructural e constructiva.
-Saber elaborar unha documentación técnica axeitada para un proxecto de importante complexidad e escala, indicando con precisión a sua configuración formal e constructiva, e tendo en conta as normativas técnicas e urbanísticas.
-Saber dominar a ténica de confección de proxectos básicos e de execución cunha aproximación decidida o suposto da realidad constructiva. |
A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23
|
C1 C5 C6 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Tema 1.
omo continuación al programa y ejercicio de P9 el alumno desarrolla una pieza edificatoria insertada en la propuesta anteriormente desarrollada, en la que una de sus caracteríasticas espaciales será estar construida con una estructura de "grandes luces"
|
- Ferramentas conceptuais: Filosofía e Idea do Proxecto, tempo e historia. Contexto.
- Ferramentas metodolóxicas: Organigrama, diagrama, modelos maqueta e deseño.
- Función, forma, tectónica. |
Tema 2.
Cidade, arquitectura, territorio e paisaxe. |
- Entorno físico e contexto social.
- Ideas de tecido, conciencia de ocupación do plano: hitos, trazas, eixos, áreas, restos.
- O edificio público con hábitat privado: seus límites.
- O entorno urbanizado: límites e transición. Accesibilidade, evacuación, normativas, planeamento. |
Tema 3.
Serie, módulo e prefabricación.
Patrimonio industrial. |
- Trazas e retículas.
- Escala múltiple.
- Fractais. |
Exercicio 1
|
Proxecto de tratamento de un ampla area irresoluta, ben urbana ben rural, que poida conter algunha peza focal de arqueoloxía industrial que será o soporte inicial dun proxecto de grandes luces. |
omo continuación al programa y ejercicio de P9 el alumno desarrolla una pieza edificatoria insertada en la propuesta anteriormente desarrollada, en la que una de sus caracteríasticas espaciales será estar construida con una estructura de "grandes luces"
|
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
|
2 |
4 |
6 |
Análisis de fuentes documentales |
|
6 |
12 |
18 |
Aprendizaje colaborativo |
|
8 |
12 |
20 |
Discusión dirigida |
|
14 |
0 |
14 |
Esquema |
|
6 |
6 |
12 |
Taller |
|
20 |
30 |
50 |
Sesión magistral |
|
20 |
0 |
20 |
Trabajos tutelados |
|
21 |
36 |
57 |
Prueba objetiva |
|
4 |
0 |
4 |
Portafolio del alumno |
|
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
No inicio, tests e probas graficas pra determinar os níveis do alumno, na aula. |
Análisis de fuentes documentales |
Previo ó inicio dos traballos do Taller, analizaranse fontes documentais asociabeis ó tema proposto mediante o uso de documentación bibliografica, fotografia e audios,maquetas,descripcions dixitais na rede de obras de referencia xa construidas ,etc., nunha laboura conxunta profesor-alumno de síntesis.
Invitaranse a profesionais arquitectos e de outras disciplinas ( sociólogos, filosofos, artistas,enxeneiros...) que ilustren cas súas experiencias o tema a tratar. |
Aprendizaje colaborativo |
Organizase a clase en pequenos grupos de traballo conxunto dos alumnos cara a obter unha información máxima e compartila ( analítica territorial, zonal e da parcela do traballo,planeamento vixente ,ordeanzas e normativas , execución dunha maqueta común do emplazamento, obsevacions obxetivas e medidas in situ, infografías e seccions ,etc.) Guiarase presencialmente po lo profesor querendo optimizar a aprendizaxe individual mai lo de grupo. |
Discusión dirigida |
Os traballos individuais mailo dos grupos expoñeranse de xeito público procurando a intervención dos membros no proceso creativo de maneira espontánea e libre xerando crítica positiva ,comparada e creativa. |
Esquema |
Expresions gráficas simplificadas das primeiras fases de cada traballo partindo das intencions do proxecto e da analítica previa. xermen esquemático ou diagrama xa do anteproxecto. |
Taller |
desenrolo das fases do proxecto, anteproxecto, proxecto básico, definicions executivas fundamentais, mixturando ordeadamente as distintas metodoloxias e probas : analítica secuenciada da problemática do programa proposto, diversas propostas contrastadas ,crítica comparativa contrastada , conferencias ilustradas, exposicions. Son tarefas básicamente prácticas pra cada exercicio proxectual do curso co apoio e supervision do profesorado. |
Sesión magistral |
Realizaranse charlas, conferencias ou exposicions estimuladoras mesmo que ilustradoras do tema de cada exercicio nas que o relator exporá periódicamente de forma oral e gráfica
apoyaturas ó proxecto |
Trabajos tutelados |
Promoción da formación autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor.Refírese á aprendizaxe de " cómo facer as cousas" , sendo o estudante quen asume a responsabilidade da súa formación. |
Prueba objetiva |
Farase unha proba obxetiva sobre dos contidos presentados nas sesions expositivas do obradoiro en base os modos da discusion dirixida |
Portafolio del alumno |
Ao final do cuadrimestre e como resultado do seu traballo , o alumno terá elaborado o seu portafolios da materia , accesible a través da plataforma docente Moodle. Este obxeto final, desenvolvido a traves das sesions de grupos e no taller , será a base da cualificación e curriculum persoal do alumno. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
Taller |
Portafolio del alumno |
Discusión dirigida |
|
Descripción |
o alumno recibe atención personalizada respecto ao traballo que desenvolve na materia e no taller por medio do profesor do grupoao que fose asignado. No Taller terá, asemade a posibilidade de comentar e obter revisions críticas por parte dos profesores dos outros grupos e materias , tal que poida contrastar opinions e criterios confrontandoos cos seus.
O portafolio do alumno será obxeto de revisions personalizadas por mor da observación da súa evolución , constatando súa autoría. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba objetiva |
|
Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva do curso serán avaliados mediante unha proba obxetiva |
20 |
Portafolio del alumno |
|
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno , dispoñible e accesible a traves da ferramenta informática para a docencia de Moodle.
Avalíanse os resultados , pero a través dun proceso docente tutelado e guiado , onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer refletidos na documentación final. |
80 |
|
Observaciones evaluación |
|
|