Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Construción 7 Código 630G01045
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Coordinación
Fernandez Madrid, Joaquin
Correo electrónico
joaquin.fernandez.madrid@udc.es
Profesorado
Fernandez Madrid, Joaquin
Pita Abad, Carlos Alberto
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Seoane González, José Carlos
Correo electrónico
joaquin.fernandez.madrid@udc.es
c.pita@udc.es
carlos.quintans@udc.es
carlos.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral 1.- Patoloxía dos materiais.
2.- Compatibilidade entre materiales e sistemas constructivos.
3.- Tipoloxías constructivas singulares.
4.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura
5.- Construcción sustentable
6.- Desarrollo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
7.- Aplicación de las normas técnicas y constructivas

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A2 PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións.
A3 DIRECCIÓN DE OBRAS: aptitude ou capacidade para dirixir obras de edificación e urbanización desenvolvendo proxectos, replanteando no terreo, aplicando os procedementos de construción adecuados e coordinando oficios e industrias.
A8 PROXECTO DE OBRA ACABADA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra acabada, divisións interiores, carpintería, escaleiras e demais obra acabada, en conxunto e en detalle, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A11 XESTIÓN DE NORMAS CONSTRUCTIVAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas de construción, de homologación, de protección, de mantemento, de seguridade e de cálculo nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A15 CONSERVACIÓN DE OBRA PESADA: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, as cimentacións e a obra civil.
A27 PROXECTO DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra grosa, pechamento, cuberta, e en detalle, e tamén para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A29 ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A58 MATERIAIS DE CONSTRUCCIÓN: comprensión ou coñecemento das características físicas e químicas, os procedementos de fabricación e homologación, a análise patolóxica e as aplicacións e restricións de uso dos materiais empregados en obra estrutural, civil, grosa e acabada.
A59 SISTEMAS CONSTRUTIVOS CONVENCIONAIS: comprensión ou coñecemento das características físicas, os procedementos de fabricación e homologación, os tratamentos e acabados, a organización dimensional, os métodos de montaxe e a análise patolóxica dos compoñentes construtivos convencionais na obra estrutural, civil, grosa e acabada.
A60 SISTEMAS CONSTRUTIVOS INDUSTRIALIZADOS: comprensión ou coñecemento dos procedementos de produción industrial e homologación, os tratamentos e acabados, a coordinación modular e dimensional e os métodos de montaxe dos sistemas prefabricados e de alta tecnoloxía en obra estrutural, civil, grosa e acabada.
A61 FUNDAMENTOS LEGAIS: comprensión ou coñecemento do marco legal do desempeño profesional no relativo á saúde, a seguridade e o benestar públicos e á regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria.
A63 TRÁMITES PROFESIONAIS: comprensión ou coñecemento dos procedementos administrativos da actividade arquitectónica, como os de financiamento e contratación de obras, preparación de expedientes unitarios, presentación de documentos e xestión de visados e licenzas.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B16 Motivación pola calidade.
B21 Intuición mecánica.
B23 Capacidade de xestión da información.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A1
A2
A3
A8
A11
A13
A15
A27
A29
A47
A58
A63
B1
B2
B3
B6
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B15
B16
B21
B23
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A1
A2
A3
A8
A11
A13
A15
A27
A29
A47
A58
A63
B1
B2
B3
B6
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B15
B16
B21
Coñecemento dos factores físicos que producen movimentos e tensions que desencadenan procesos patolóxicos nos edificios. A1
A2
A3
A8
A11
A15
A27
A29
A47
A58
A59
A60
A61
B1
B2
B3
B6
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B15
B16
B21
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación A1
A2
A3
A8
A11
A13
A15
A27
A29
A47
A58
A63
B1
B2
B3
B6
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B15
B16
B21

Contidos
Temas Subtemas
TEMA O: INTRODUCIÓN
0.1.- Desenrolo global de contidos de Construcción
0.2.- Sistematización constructiva:
materiais, elementos, subsistemas e sistemas
0.3- Patoloxía dos materiais. Movimentos de orixen térmico, mecánico e por cambios de humedade. Compatibilidade de movimentos: xuntas de control e dilatación.
0.4.- Compatibilidade entre materiais. Compatibilidade de sistemas constructivos.
TEMA I I.1.- Tipoloxías constructivas singulares. O terreo, implicacions no proxecto. Relación cuberta fachada. Edificios en altura, grandes luces.
I.2.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura . Relación entre cerramento e estructura; instalacions estructura; instalacions e revestimentos ou particions ; particions e estructura; cuberta e evacuación de pluviais
I.3.- Construcción sostible

TEMA 2 2.1.- Desenrolo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
2.1.- Aplicación das normas técnicas e constructivas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A63 A61 A60 A59 A58 A47 A29 A27 A15 A13 A11 A8 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B21 B23 30 30 60
Lecturas B1 B2 B3 B6 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B21 B23 0 11 11
Obradoiro A63 A61 A60 A59 A58 A47 A29 A27 A15 A13 A11 A8 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B21 B23 30 30 60
Proba obxectiva B1 B2 B3 B6 B8 B11 B12 B15 B21 1 17 18
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados, de adecuación a Normativa Tecnolóxica e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions
Lecturas Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos
Obradoiro O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre.
Proba obxectiva A proba obxetiva presencial na aula busca constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions abertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B2 B3 B6 B8 B11 B12 B15 B21 0
Sesión maxistral A63 A61 A60 A59 A58 A47 A29 A27 A15 A13 A11 A8 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B21 B23 Examen e traballo practico 30
Obradoiro A63 A61 A60 A59 A58 A47 A29 A27 A15 A13 A11 A8 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B21 B23 E un exercicio decisivo para evaluar a capacidade do alumno para o diseño constructivo, cas consdicions de idoneidad, adecuación, coherencia e globalidade necesarias 70
 
Observacións avaliación

Utilizaráse o método de Evaluación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e que  parte da calificación obterase da actitude e do traballo do estudiante o longo do cuatrimestre; pero debe completarse ca realización de probas
teóricoprácticas que permitan comprobar que o estudiante asimilóu os
contidos conceptuais e  procedimentais
propios da asignatura.

Na evaluación final do estudiante  teráse en conta:

A asistencia a clase e o interés e participación nas
sesions presenciais.

A realización e exposición individual dos exercicios
propostos.

A realización de traballos en grupo e a sua presentación e defensa individual e/ou en grupo.

As probas escritas o longo do curso, que constarán de
preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados.

As prácticas realizadas en clase e las realizadas en
réximen de tutoría continuada.

Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente
da asignatura

En calquera caso valoraráse ponderadamente o trabajo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 30% da calificación, en
tanto que as prácticas realizadas serán o 70 % restante. En todo caso a
calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder
superar a asignatura

A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a
realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos
teóricos e prácticos.

 Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son
coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica
exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desensrolo de contidos mínimos,
datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na  programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo.

Os aprobados parciais gardanse para a segunda
oportunidade, debendo en esta recuperar aquelas partes non superadas, pero
REALIZADAS durante o curso.

A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación.

PRIMEIRA OPORTUNIDAD: Para superar a parte práctica dea
asignatura -Práctica de Aula e Práctica de Taller compartido- os alumnos
deberán efectuar puntualmente todas as entregas previstas o longo do curso. A non presentación total o parcial de os exercicios suporá a
calificación de NON PRESENTADO. E obligatorio a realización da proba presencial.

Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre
10.

Exigiráse a asistencia mínima do 80% para poder
presentarse a  parte Práctica de Aula e a parte Práctica de Taller
compartido da asignatura.

SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos
exixidos  na primeira oportunidade realizando  as correccions señaladas polo profesor e realizando a proba presencial.

Valoraráse con mesmo coeficiente de ponderación na
nota final que a realizada na primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

• Abalos y Herreros  - TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea

• Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG

• Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC ediciones

• Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte

• Araujo y Seco  LA CASA EN SERIE (ETSAM).  Escuela Tecnica Superior Arquitectura Madrid

• Baixas, Juan Ignacio. Forma resistente. Ed. Arq. Santiago de Chile

• Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG

• Edward R. Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press

• Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal

• M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA .  Gustavo Gili

• Paricio Ansuategui, I - (1984)  1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA COMPOSICIÓN. . ITEC

• Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.-   LAS CLARABOYAS, -   LA PROTECCIÓN SOLAR. -  LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra.

 •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte

• Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión digital http://www.tectonica-online.com/

•. TECTONICABLOG  .http://tectonicablog.com/

• Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción 6/630G01037
Instalacións 2/630G01039
Proxectos 9/630G01041

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 10/630G01044

Materias que continúan o temario

Observacións

Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.
Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo" "Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no  superaran completamente"



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías