Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A39 |
Aptitude para suprimir barreiras arquitectónicas. (T) |
A50 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo dos procesos de simbolización, as funcións prácticas e a ergonomía. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A55 |
Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aptitude para representar correctamente os elementos da arquitectura e desenvolver un relato coherente dun exercicio proyectual, así como capacidade de representar obxectos e elementos abstractos nas súas distintas situacións nunha relación espazo-temporal. |
A50 A55
|
B1 B2 B3
|
C3 C4 C6 C8
|
Capacidade de expor oralmente e de argumentar as formulacións encamiñadas a desenvolver as propostas elaboradas.
|
A63
|
B6
|
C1 C3
|
Competencia para realizar composicións cos sólidos platónicos e as figuras planas elementais nas que se comprendan, asimilen e desenvolver relacións de carácter sensible desenvoltas a partir dos principios de composición aplicados ao longo do tempo, e en especial polas vangardas artísticas e en relación cos movementos filosóficos, científicos e artísticos contemporáneos.
|
A34 A39
|
B10
|
C5
|
Capacidade para comprender, asimilar e desenvolver relacións de carácter sensible que se desenvolven a partir dos principios de composición desenvolvidos ao longo do tempo, e en especial ás vangardas artísticas e en relación cos movementos filosóficos, científicos e artísticos contemporáneos.
|
A34 A50 A55
|
B12
|
C7
|
Capacidade de resolver problemas proyectuales compositivos atendendo a factores diversos, con respostas múltiples, que se han de concretar nunha única proposta final, que ha de ser determinada entre un conxunto.
|
A50 A53 A55 A63
|
B6 B10 B12
|
C1 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Obxecto e contexto
|
- As dimensións antropométricas e a contorna
- A Composición
- A planta arquitectónica
- A sección arquitectónica
|
O obxecto arquitectónico: circulación e disposición |
- O obxecto no contexto: interior e exterior
- O obxecto como contexto: Tindaya
- A escaleira: trazado
- A escaleira: disposición |
Obxecto e lugar |
- O debuxo do lugar.
- A aproximación ao obxecto arquitectónico. os espazos intermedios.
- A imaxe da cidade.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A50 A53 A55 B6 B10 B12 C3 C4 C5 C6 |
12 |
12 |
24 |
Proba práctica |
A34 A39 A50 C1 |
4 |
0.5 |
4.5 |
Obradoiro |
A34 A39 A50 A53 A55 A63 B1 B2 B3 B6 B10 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
47 |
73.5 |
120.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais na que se introducen as achegas teóricas que permitirán ao alumnado enfrontarse coa materia e desenvolver os traballos e prácticas do taller.
Na sesión maxistral explícanse e aclaran os contidos dos traballos propostos. De igual modo, combínanse con correccións colectivas dos exercicios desenvolvidos.
Acreditación de asistencia á sesión maxistral: rexistro de apuntamentos ´gráficos nun caderno específico de follas brancas.
Horas non presenciais: completar as notas tomadas na sesión maxistral coas consultas bibliográficas, de carácter gráfico ou textual, fotos ou apuntamentos do natural, ou outras técnicas propias da linguaxe arquitectónica.
|
Proba práctica |
Exercicio que permita avaliar o nivel de aprendizaxe. Trátase dun instrumento de medida articulado para avaliar as capacidades e actitudes adquiridas polo alumno en relación á materia.
Contido: desenvolver un exercicio análogo aos do curso nun tempo limitado (catro horas).
O aprobado da materia require alcanzar o nivel de apto na proba práctica.
Preparación da proba práctica: desenvolvemento dos traballos de taller, asistencia ás sesións maxistrais, estudo gráfico das obras de arquitectura referencias en cada un dos traballos de taller, revisión do propio traballo. |
Obradoiro |
O taller de proxectos é a modalidade formativa básica da materia Proxectos 1. O Componse de traballo presencial e non presencial.
O traballo proyectual (prácticas individuais e/ou en grupo), complétase con sesións críticas colectivas, debates e comentarios. Nas sesións críticas o alumnado explicará ao conxunto da clase as propostas en desenvolvemento.
Nas horas de taller, o alumnado desenvolverá o seu traballo proyectual, co apoio e supervisión do profesorado.
Horas non presenciais: revisarase e completará o traballo desenvolvido na aula.
Acreditación de asistencia ao taller: entrega do traballo realizado en cada sesión semanal.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada forma parte do desenvolvemento da materia, xa que o traballo en taller, o comentario dos traballos en fase de ideación -sesións críticas-, a exposición e crítica dos traballos finalizados, teñen como eixo a atención individualizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A34 A39 A50 A53 A55 A63 B1 B2 B3 B6 B10 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Trátase dunha avaliación progresiva, continua e global.
Condicións para superar a materia:
- entregar o conxunto dos traballos
- acreditar a asistencia a clase do 80%.
Contidos xerais mínimos dos traballos:
- Organización da lámina: ordenar os debuxos, as fotos, os textos e outros elementos gráficos.
- Selección da información
- Coherencia entre proposta e intención.
- Rigor na descrición da proposta: adecuación da escala, información suficiente para a súa compresión, aplicación de criterios arquitectónicos (manexo da luz; orde; ritmo; seriación); coherencia nos debuxos (plantas, alzados, seccións, perspectivas).
- Valoración da liña
|
60 |
Sesión maxistral |
A50 A53 A55 B6 B10 B12 C3 C4 C5 C6 |
Para poder ser cualificada esta metodoloxía, débese de acreditar a asistencia ao 85% das sesións.
Considéranse sesións maxistrais todas aquelas en as que se imparten contidos teóricos, explicacións de traballos e comentarios colectivos, celebrados no horario destinado aos mesmos.
As sesións maxistrais rexistraranse nun caderno persoal que será revisado periodicamente.
|
15 |
Proba práctica |
A34 A39 A50 C1 |
Desenvolvemento na aula, nunhas condicións horarias definidas, dun exercicio que mostre as habilidades e competencias adquiridas polo alumno en canto aos contidos das materias. O aprobado da materia require unha nota mínima de 5 nesta proba obxectiva.
Avaliación da proba práctica: un tribunal formado polo conxunto de vos profesores da materia. Cualificación mínima da proba obxectiva: apto.
|
25 |
|
Observacións avaliación |
Requirimentos para APROBAR A MATERIA: A. OPORTUNIDADE DE XUÑO - proba obxectiva, CUALIFICACIÓN MÍNIMA: 5 sobre 10 - NOTA de APROBADO: 5 sobre 10 B. OPORTUNIDADE DE XULLO. - proba obxectiva, CUALIFICACIÓN MÍNIMA: 5 sobre 10 - NOTA de APROBADO: 5 sobre 10
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Roth, Leland (1999). "Primera parte: los elementos de la arquitectura" en Entender la arquitectura sus elementos historia y significado. Barcelona: Gustavo Gili
Unwin, Simon (2003). Análisis de la arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Ching, Francis D.K. (2010). Arquitectura: forma, espacio y orden. Barcelona: Gustavo Gili
Carreiro Otero, María (coord.) (2006). Catálogo de puestos de feria : proyectos 1 : curso 2005-2006 (grupo María Carreiro) . A Coruña (consulta en biblioteca ETSAC)
Bowkett, Steve (2014). Croquis. Un libro de arquitectura para dibujar. Para arquitectos de todas las edades. Barcelona: Coco Books
Zell, Mo (2009). Curso de dibujo arquitectónico: herramientas y técnicas para la representación bidimensional y tridimensional. Barcelona: Acanto
Ching, Francis D. K. (1999). Dibujo y proyecto. Barcelona: Gustao Gili
Carreiro Otero, María (2007). El pliegue complejo. La escalera. A Coruña: Netbiblo
Unwin, Simon (2012). Exercises in architecture: learning to think as an architect. London: Routledge
Panero, Julius y Martin Zelnik (2006). Las dimensiones humanas en los espacios interiores. Barcelona: Gustavo Gili
Carreiro Otero, María (2006). Los espacios cotidianos: la casa y el lugar. A Coruña: Universidade da Coruña (consultar Servicio de Reprografía)
Ching, Francis D. K. (2013). Manual de dibujo arquitectónico. Barcelona: Gustavo Gili
Carreiro et al. (2004). Proyectos 1. Curso 2003-2004. A Coruña: Universidade da Coruña (consultar Servicio de Reprografía)
Carreiro Otero, María (coord.) (2011). Proyectos 1. Diez lecciones. A Coruña: Universidade da Coruña (consultar Servicio de Reprografía)
Carreiro Otero, María (2010). Siete escaleras. Siete casas. A Coruña: Netbiblo
Ching, Francis D. K. (2011). Una historia universal de la arquitectura: un análisis cronológico comparado a través de las culturas. Barcelona: Gustavo Gili
Munari, Bruno (1997). ¿Cómo nacen los objetos?. Barcelona: Gustavo Gili |
Referencias arquitectónicas:
- Le Corbusier ................"Casa del Artesano"
"Cabanon"
- Mies van der Rohe............"Pabellón Barcelona"
"Casa Farnsworth"
- José Antonio Coderch........."Casa Rozés"
- Lina Bo Bardi................"Casa de vidrio"
"Iglesia do Espiritu Santo do Cerrado"
- Eileen Gray.................."Tempe a paille"
- Manuel Gallego..............."Museo de Arte Sacro"
- Kazuyo Sejima................"Casa Y"
- Charles Moore................"Casa Bonham"
"Casa Moore", en Orinda
- Anne Tyng...................."Casa Tyng"
- Louis Kahn/Anne Tyng........."Casa de Baños" Trenton
- Margarete Schutte-Lihotsky..."Cocina Frankfurt"
- Enric Miralles/Carme Pinós..."Cementerio de Igualada"
- Carme Pinós.................."Torre de oficinas", L´Hospitalet de Llobregat
- Charlotte Perriand..........."Mobiliario"
- Aldo van Eyck................"Juegos" en la ciudad de Amsterdam
|
Bibliografía complementaria
|
Alexander, Christopher (1980). A pattern language un lenguaje de patrones : ciudades, edificios, construcciones. Barcelona: Gustavo Gili
Espegel, Carmen (2010). Aires modernos : E. 1027 : maison en bord de mer : Eileen Gray y Jean Badovici, 1926-1929 . Madrid: Mairea
Gombrich, E.H. (2004). Breve historia de la cultura. Barcelona: Península
Espegel, Carmen (2008). Heroínas del espacio: mujeres arquitectos en el movimiento moderno. Buenos Aires: Nobuko |
Otras referencias:
- Uderzo y Goscinny. "La residencia de los dioses" (cómic)
- La pirámide de Keops
- Proyecto de Eduardo Chillida para Tindaya
- Edward Hopper: pinturas
- Francisco de Goya: "Los fusilamientos de la Moncloa o El tres de mayo de 1808 en Madrid"
- Donald Judd: esculturas de hormigón
- Constantin Brancusi: "La mesa del silencio"
Películas:
- "Caro diario", de Nanni Moretti
- "Al caer el sol", de Robert Benton
- "El crack", de José Luis Garci |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeometría Descritiva/630G02003 | Introdución á Arquitectura /630G02005 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G02014 |
|
Materias que continúan o temario |
Construción 2/630G02020 | Proxectos 9/630G02041 | Proxectos 8/630G02036 | Proxectos 5/630G02021 | Proxectos 4/630G02016 | Proxectos 3/630G02011 | Proxectos 7/630G02031 | Proxectos 6/630G02026 |
|
Observacións |
- A importancia da expresión gráfica require dedicación especial ás materias que a tratan, existindo unha gran vinculación entre a expresión gráfica e os contidos da materia Proxectos 1.
- Destácase a importancia do coñecemento das teorías artística, filosóficas e científicas contemporáneas e que acompañaron o desenvolvemento das vangardas do século XX.
- Requírese curiosidade intelectual e dotes de observación.
- É preciso desenvolver destreza no manexo de maquetas para lograr expresar as intencións arquitectónicas (opacidade, lixeireza, transparencia, contraste, masa/baleiro...). |
|