Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Estruturas Singulares Código 630G02049
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Optativa 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Perez Valcarcel, Juan Bautista
Correo electrónico
juan.pvalcarcel@udc.es
Profesorado
Perez Valcarcel, Juan Bautista
Vazquez Rodriguez, Jose Antonio
Correo electrónico
juan.pvalcarcel@udc.es
jose.vazquez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A72 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Estruturas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B9 Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes
B10 Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible
B11 Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento de herramientas de diseño paramétrico. A72
B5
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C5
C6
C7
C8
Conocimiento avanzado de Estructuras singulares. A72
B5
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
S-BIM. Structural BIM.
Modelo estructural.
Objetivos del modelo de información del edificio.
Modelo arquitectónico y modelo analítico
Contenido
Generación
Analisis
Documentación
Herramientas de diseño conceptual y paramétrico. Grashopper
Kangaroo
Dynamo
Edificios en Altura. Edificios de grandes alturas.
Sistemas estructurales.
Influencia del viento y sismo.
Sistemas especiales.
Estructuras Ligeras de Cubierta. Estructuras ligeras de cubierta.
Mallas espaciales.
Estructuras transformables.
Redes de cables y membranas.
Estructuras neumáticas.
Estructuras autotensadas.
Láminas. Láminas. Estructuras laminares en general.
Las estructuras laminares en la historia.
Láminas de revolución.
Láminas de traslación.
Paraboloides hiperbólicos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A72 1 0 1
Sesión maxistral A72 B5 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C5 C6 C7 C8 29 16 45
Obradoiro A72 B5 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C5 C6 C7 C8 29 35 64
Lecturas A72 B9 C6 C8 0 9 9
Prácticas a través de TIC A72 B5 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C5 C6 C7 C8 0 25 25
Portafolios do alumno A72 B5 B9 C5 C7 C8 0 5 5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se llevan a cabo antes de iniciar cualquier proceso de enseñanza-aprendizaje a fin de conocer las competencias, intereses y/o motivaciones que posee el alumnado para el logro de los objetivos que se quieren alcanzar,
vinculados a un programa formativo. Con ella se pretende obtener información relevante que permita articular la docencia para favorecer aprendizajes eficaces y significativos, que partan de los conocimientos previos.
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. La sesión magistral es tambiénconocida como conferencia, método expositivo o lección magistral. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de
lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
Obradoiro Modalidad formativa orientada a la aplicación de aprendizajes en los que se pueden combinar diversas metodologías/pruebas (exposiciones, simulaciones, debates, solución de problemas, pruebas objetivas, prácticas guiadas, etc.) a través de las que el alumnado desarrolla tareas sobre un tema específico, con el apoyo y supervisión del profesorado.
Lecturas Son un conjunto de textos y documentación escrita que constituyen una fuente de profundización en los contenidos
trabajados.
Prácticas a través de TIC Metodología que permite al alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico demostraciones, simulaciones, etc.) la teoría de un ámbito de conocimiento, mediante la utilización de las tecnologías
de la información y las comunicaciones. Las TIC suponen un excelente soporte y canal para el tratamiento de la información y aplicación práctica de conocimientos, facilitando el aprendizaje y el desarrollo del alumnado.
Portafolios do alumno

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Descrición
Los profesores de la asignatura solucionarán las cuestiones planteadas por los alumnos de forma interactiva.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A72 B5 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C5 C6 C7 C8 Será necesaria cumplimentar una asistencia mínima del 60% del total de la docencia de la asignatura tanto teórica como práctica. 10
Obradoiro A72 B5 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C5 C6 C7 C8 Elaboración de prácticos y trabajos propuestos en clase de forma presencial 35
Prácticas a través de TIC A72 B5 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C5 C6 C7 C8 Elaboración de un trabajo acorde con el número de horas destinado en el apartado de planificación. 35
Portafolios do alumno A72 B5 B9 C5 C7 C8 Se valora la recopilación de todos los trabajos realizados por el alumno a lo largo del curso y su presentación de forma ordenada y que resalte los resultados obtenidos. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
  • Soler, Vicente; Liebana, Oscar (2014). Basic course Grasshopper. Tool Training. Arquitectura UE
  • Donato, Dario (2012). Contaminazioni creative digitali. Spatialconnection(s)
  • Vandezande, James (2013). Mastering Autodesk Revit Architecture 2014. Sybex. Wiley Publishing, Inc.
  • S. Weir, Thomas (2009). Mastering Revit Structure 2010. Wiley Publishing, Inc.
  • Tedeschi, Arturo (2011). Parametric Architecture with Grasshopper. Brienza : Le Penseur, 2011
  • Moss, Elise (2013). Revit Structure 2014 Basics. SDC Publications
  • Dynamo. Open source graphical programming for design
  • Grasshopper. Basic course Grasshopper. Soler, Vicente; Liebana, Oscar. Creative Commons
  • Parametric Engineering, Heimrath, Moritz
  • Ansys 5.0 User's manual
  • Teoría de placas y láminas. Timoshenko, S., Woinowsky-Krieger.
  • Láminas de hormigón. Haas, A.M.
  • Análisis, cálculo y diseño de las bóvedas de cáscara. Olvera López, A.
  • Las estructuras tubulares en la Arquitectura. Eekhout, M.
  • Retractable Roof Stuctures" - Kazuo Ishii - WitPress 2000
  • Arquitectura Transformable" - Candela - ETSA Sevilla 1993
Bibliografía complementaria

Normalización del nivel de desarrollo de modelos S-BIM. Liebana, Oscar


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estruturas 3/630G02028
Estruturas 4/630G02034
Estruturas 5/630G02038

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías