Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
"Ability to apply graphical procedures to the representation of spaces and objects (T) " |
A2 |
Ability to conceive and represent the visual attributes of objects and master proportion and drawing techniques, including digital ones (T) |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B2 |
Students can apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have competences that can be displayed by means of elaborating and sustaining arguments and solving problems in their field of study |
B4 |
Students can communicate information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist public |
B7 |
Knowing the role of the fine arts as a factor that influences the quality of architectural design |
C3 |
Using basic tools of information technology and communications (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento e aplicación dos procedementos de deseño para resolver proxectos gráficos e aplicacións arquitectónicas. |
A1 A64
|
|
|
Coñecemento da organización estética e expresiva das artes visuais como punto de partida para a percepción estética do entorno. |
|
B2 B7
|
|
Emprego dos elementos do voacbulario visual para a súa formalización gráfica nun soporte axeitado. |
A2
|
|
|
Emprego das técnicas fotográficas como ferramenta visual na exposición de proyectos gráficos e arquitectónicos. |
|
B4
|
|
Saber aplicar as ferramentas informáticas axeitadas a cada proxecto gráfico. |
|
|
C3
|
Deseño de páxinas web. |
|
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. COMUNICACIÓN VISUAL |
Comunicación visual na actualidade
As artes visuais. O vocabulario visual
Técnicas de presentación na actualidade |
II. IMAXE CORPORATIVA. DESEÑO DE PROGRAMAS |
Imaxe corporativa na arquitectura
Grafismo ambiental |
III. TEORÍA E PRÁCTICA DA SINALÉTICA |
O linguaxe sinalético
A cor sinalética |
IV. INFORMÁTICA APLICADA AO DESEÑO GRÁFICO. WEBs |
Creación e deseño de páxinas web
Imaxes, formatos e tamaños
Servidores e dominios |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 |
12 |
0 |
12 |
Supervised projects |
A1 A64 B7 |
30 |
44 |
74 |
ICT practicals |
C3 |
0 |
14 |
14 |
Document analysis |
B4 |
0 |
6.5 |
6.5 |
Objective test |
B2 |
2 |
0 |
2 |
Oral presentation |
B4 |
2 |
0 |
2 |
Introductory activities |
B2 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao estudantado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Supervised projects |
Practica semestral que se expón a principio do semestre e desagrégase en varios apartados, cada un dos cales constitúe un bloque de aplicación dos contidos impartidos nas sesións maxistrais. Esta práctica realízase en grupo, polo que supón un traballo colaborativo e de toma de decisións compartidas.
Dentro de cada un dos apartados constituíntes da práctica tutorada, o alumno realiza de forma individual un traballo de investigacion relativo ao tema tratado no devandito bloque.
Contémplase o seguimento en forma de tutoria individualizada do traballo do alumno dentro do traballo tutorado, tanto no seu desenvolvemento presencial como non presencial. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Objective test |
Proba teórico/práctica utilizada para a avaliación da aprendizaxe, co trazo distintivo da posibilidade de determinar se o alumno alcanzou o nivel esperado de aprendizaxe. Constituirá un instrumento de medida, articulado rigorosamente, que permita avaliar capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes e actitudes.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Oral presentation |
Ao final do semestre, cada grupo debe facer unha exposición oral da práctica xeral realizada, presentando cada un dos apartados e participando todos os integrantes, durante un tempo fixado previamente. |
Introductory activities |
Exposición inicial dos obxectivos que se queren alcanzar ao longo do semestre vinculados co programa formativo da materia. Exposición das metodoloxías a empregar e proposta de traballos a desenvolver. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A atencion concíbese como momentos presenciais de traballo do alumno co profesor en forma de tutorías en grupos moi reducidos e en tutorias individualizadas que se realizarán nas horas establecidas para ese efecto no calendario de tutorías xerais do profesor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A64 B7 |
Realízase durante todo o semestre nos horarios facilitados ao alumnado e cunha periodicidade tal que permita o seguimento e correción da práctica exposta. |
80 |
Objective test |
B2 |
É unha proba teórico/práctica que se utiliza para a evaluacion da aprendizaxe individual do alumnado. |
15 |
Oral presentation |
B4 |
É unha presentación por parte do estudantado do traballo realizado durante o semestre. |
5 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Costa, Joan (2007). Señalética corporativa . Barcelona : Costa Punto Com
Costa, Joan (1989). Señalética de la señalización al diseño de programas. Barcelona:CEAC
Cossu, Matteo. (2010). Usted está aqui : diseño de señalética . Barcelona:Maomao
Cohen, David (2012). A visual language : [elements of design] / David Cohen & Scott Anderson. London: Herbert Press
Heller, Steven (2012). Cien ideas que cambiaron el diseño gráfico. Barcelona:Laberinto
Martínez-Val, Juan (2004). Comunicación en el diseño gráfico : la lógica de los mensajes visuales en diseño, publicidad e Internet. Madrid: Laberinto
Mariño Campos, Ramón (2007). Diseño de páginas web y diseño gráfico : metodologías para la implementación de sitios web y para el diseño gráfico. Vigo:Ideaspropias
Knobler, Nathan (1970). El diálogo visual. Introducción a la apreciación del arte. . Aguilar
Satué, Enric (1977). El diseño gráfico en España. Historia de una forma comunicativa nueva. Alianza Editorial
Skolos, Nancy (2012). El proceso del diseño gráfico: del problema a la solución. Barcelona:Blume
Meggs, Philip B. (1991(2000 reimp.)). Historia del diseño gráfico.. Mexico:Trillas
Mathieu Lommen (2012). The book of books : 500 years of graphic innovation. London:Thames & Hudson |
|
Complementary
|
Sánchez Avillaneda, María del Rocío (2005). Señalética conceptos y fundamentos: una aplicación en bibliotecas.. Buenos Aires:Alfagrama |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|