Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Controlar el asiento, la estabilidad y los esfuerzos, a nivel de gestión. |
A3 |
Determinar por cualquier medio la situación y su exactitud, a nivel de gestión. |
A13 |
Planificar una travesía y dirigir la navegación, a nivel de gestión. |
A14 |
Planificar y garantizar el embarco, estiba y sujección de la carga, su cuidado durante la travesía y el desembarco, a nivel de gestión. |
A16 |
Transporte de cargas peligrosas, a nivel de gestión. |
A21 |
Explotar económicamente el buque en todos los ámbitos del comercio y transporte marítimo, fluvial y lacustre, y sus interconexiones. |
A25 |
Modelizar situaciones y resolver problemas con técnicas o herramientas físico-matemáticas. |
A26 |
Evaluación cualitativa y cuantitativa de datos y resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtenidos experimentalmente. |
A28 |
Capacidad para interpretar, seleccionar y valorar conceptos adquiridos en otras disciplinas del ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B8 |
Capacidad para interpretar, seleccionar y valorar conceptos adquiridos en otras disciplinas del ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B9 |
Versatilidad. |
B11 |
Uso de las nuevas tecnologías TIC, y de Internet como medio de comunicación y como fuente de información. |
B14 |
Capacidad para conseguir y aplicar conocimientos. |
B15 |
Organizar, planificar y resolver problemas. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Ser capaz de publicar información nun blog |
|
B5 B7 B11
|
C3
|
Coñecer as posibilidades de búsqueda de información dos buscadores web |
|
B11
|
C3 C6
|
Coñecer cómo suscribirse a páxinas web ou blogs facendo uso das tecnoloxías RSS |
|
B11
|
C3 C6
|
Ser capaz de compartir información cos compañeiros facendo uso do almacenamento virtual na rede |
|
B5 B7 B11
|
C3
|
Ser capaz de establecer unha rede de contactos profesionais |
|
B5 B7 B11
|
C3
|
Ser capaz de manexar aplicacións informáticas específicas para a carga do buque |
A1 A14 A16 A26 A28
|
B2 B4 B8 B9 B15
|
C3 C6
|
Coñecer as utilidades e as posibilidades de programación avanzadas das follas de cálculo |
|
B11
|
C3
|
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver problemas de Teoría do Buque |
A1 A14 A16 A25 A26 A28
|
B2 B4 B8 B9 B11 B14 B15
|
C3 C6
|
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver problemas de Economía Marítima |
A21 A25 A26 A28
|
B2 B4 B8 B9 B11 B14 B15
|
C3 C6
|
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver problemas de Navegación Marítima |
A3 A13 A25 A26 A28
|
B2 B4 B8 B9 B11 B14 B15
|
C3 C6
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. HERRAMIENTAS TIC PARA TRABAJO COLABORATIVO |
1.1. COMUNICACIÓN: BLOGS
1.2. BÚSQUEDA: BUSCADORES WEB
1.3. SÍNTESIS: RSS Y FEEDS
1.4. COMPARTIR: ALMACENAMIENTO EN LA NUBE
1.5. CONTACTOS: REDES SOCIALES |
2. MANEJO DE APLICACIONES DE CARGA |
2.1. CÁLCULO DE CALADOS
2.2. CÁLCULO DE LA CARGA A BORDO
2.3. PLANOS DE CARGA
2.4. CRITERIOS DE ESTABILIDAD
2.5. RESISTENCIA ESTRUCTURAL DEL BUQUE |
3. HOJA DE CÁLCULO |
3.1. MANEJO
3.1.1. FÓRMULAS
3.1.2. FUNCIONES
3.1.3. GRÁFICAS
3.1.4. PROGRAMACIÓN CON VBA
3.2. TEORÍA DEL BUQUE
3.2.1. MÉTODOS DE INTEGRACIÓN
3.2.2. MÉTODOS DE INTERPOLACIÓN
3.2.3. RESISTENCIA ESTRUCTURAL
3.2.4. CÁLCULOS DE CARGA
3.2.5. ESTABILIDAD
3.2.6. TRASLADO DE PESOS
3.3. ECONOMÍA MARÍTIMA
3.3.1. SOLVER
3.3.2. PROBLEMA DEL TRANSPORTE
3.3.3. PROBLEMA DEL TRANSBORDO
3.3.4. PROBLEMA DE LA RUTA ÓPTIMA
3.4. NAVEGACIÓN MARÍTIMA
3.4.1. PLANES DE VIAJE
3.4.2. DERROTA LOXODRÓMICA
3.4.3. DERROTA ORTODRÓMICA
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Solución de problemas |
|
10 |
25 |
35 |
Debate virtual |
|
2 |
2 |
4 |
Prueba objetiva |
|
2 |
10 |
12 |
Aprendizaje colaborativo |
|
5 |
10 |
15 |
Trabajos tutelados |
|
3 |
9 |
12 |
Sesión magistral |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Solución de problemas |
As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumno. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso, e usarase tanto no aula coa presenza do profesor como no traballo non presencial do alumno. Os problemas propostos estarán relacionados principalmente co mundo marítimo, de modo que o alumno terá que poñer en práctica os coñecementos aprendidos nas outras materias e comprobar como lle permiten solucionar problemas reales. |
Debate virtual |
Faranse uso das redes sociais para establecer algún debate sobre contidos relacionados co temario da asignatura
|
Prueba objetiva |
Ao longo do cuadrimestre realizaranse probas de algunhas partes da materia, principalmente basadas en problemas.
Ao final do cuadrimestre realizarase unha proba obxectiva, que constará de cuestións teóricas e problemas. |
Aprendizaje colaborativo |
Proporanse traballos por grupos a partires dunhas especificacións dadas. Cada alumno deberá responsabilizarse dunhas partes do traballo e axudar aos compañeiros nalgunha das partes que lles corresponderon a eles. Terán que facer unha posta en común do traballo e expoñelo finalmente na clase diante dos compañeiros. |
Trabajos tutelados |
Proporase aos alumnos o desenvolvemento de traballos sobre os temas tratados nas sesións maxistrais, co obxetivo de profundizar na aprendizaxe en temas moi concretos. Estes traballos deberán expoñerse na clase diante dos compañeiros. |
Sesión magistral |
Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaránselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Os conceptos básicos serán traballados individualmente polo alumno no aula contando coa asistencia do profesor e utilizando exercícios ou tutoriais que este previamente terá preparados na plataforma de aprendizaxe da universidade
|
Atención personalizada |
Metodologías
|
Solución de problemas |
Trabajos tutelados |
Aprendizaje colaborativo |
Debate virtual |
|
Descripción |
TRABALLOS TUTELADOS
A atención personalizada realizarase no aula resolvendo ás dubidas prantexadas polos alumnos previo a exposición dos traballos diante dos seus compañeiros.
APRENDIZAXE COLABORATIVA
A atención personalizada realizarase no aula indicando os pros e as contras nas opcións a descartar ou incorporar por parte dos grupos ao resultado final do seu traballo, comprobando que cada membro do grupo fai a parte que lle corresponde.
SOLUCION DE PROBLEMAS
A atención personalizada realizarase tamén no aula coma resolvendo as dúbidas durante a resolución autónoma dos problemas por parte do alumno.
ATENCION PERSONALIZADA
Realizarase no despacho do profesor nos horarios de titorías establecido a comezo de curso e posto en coñecemento do alumno polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.
Ademais o profesor resolverá as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Solución de problemas |
|
A resolución de problemas relacionados co mundo marítimo nos que o alumno terá que poñer en práctica os coñecementos adquiridos previamente ao longo da Diplomatura e a Licenciatura nas outras materias e facendo uso das ferramentas informáticas aprendidas en Ampliación de Métodos Informáticos valorarase ata un máximo de 40 puntos |
40 |
Trabajos tutelados |
|
O desenvolvemento e exposición dos traballos propostos polo profesor valorarase ata un máximo de 10 puntos |
10 |
Aprendizaje colaborativo |
|
A participación activa no desenvolvemento dos traballos en grupo, así como o traballo previo á posta en común co grupo, valorarase ata un máximo de 20 puntos |
20 |
Debate virtual |
|
A participación activa nos foros de debate sobre contidos relacionados co temario da asignatura facendo uso das redes sociais valorarase ata un máximo de 10 puntos |
10 |
Prueba objetiva |
|
Ao longo do cuadrimestre realizaranse probas de algunhas partes da materia, que terán una valoración na nota final con un máximo de 20 puntos |
20 |
|
Observaciones evaluación |
Avaliación mediante proba obxectiva final. O alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva.
Non se gardará nengunha nota para a convocatoria de Setembro en nengún caso.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Walkengach, John (2007). Excel 2007 power programming with VBA. Hoboken, N.J.: Wiley
McFedries, Paul (2010). Excel 2010: fórmulas y funciones. Madrid: Anaya Multimedia
Winston, Wayne L. (1994). Investigación de operaciones. México: Grupo Editorial Iberoamérica, cop
Martin iglesias, Joaquín P. (2011). Manual imprescindible de servicios Google como herramienta educativa. Madrid: Anaya Multimedia
Jeschke, Egbert (2011). Microsoft Excel 2010, Formulas & Functions Inside Out. Hoboken, N.J,: Microsoft Press
Derrett, D.R. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Oxford: Butterworth-Heinemann
Sanchez, Yoani (2011). Wordpress: un blog para hablar al mundo. Madrid: Anaya Multimedia |
Manuais en formato PDF que veñen incorporados coas aplicacións Eseacon específicas para carga de buques.
Apuntes e transparencias elaboradas polo profesor. |
Complementária
|
Monk, Ellen F (2012). Problem solving cases in Microsoft Access & Excel. Boston, MA: Course Technology
Bovey, Rob (2009). Professional Excel development: the definitive guide to developing applications using Microsoft Excel, VBA and .NET. Upper Saddle River (New Jersey): Addison-Wesley
Bottfried, Byron S. (1998). Spreadsheet tools for engineers. Boston: McGraw-Hill |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Ampliación de Teoría del Buque/631411102 | Navegación/631411101 | Transportes Marítimos Epeciales y Estiba/631411104 | Inglés Técnico Marítimo/631411106 | Metodología e Instrumentación en la Navegación/631411610 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Sistemas de Ayuda a la Navegación/631411202 | Organ. y Planif. del Transporte y la Navegación/631411203 | Varadas y Abordajes/631411601 | Gestión de la Seguridad Marítima/631411611 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Sistemas de Ayuda a la Navegación/631411202 | Organ. y Planif. del Transporte y la Navegación/631411203 | Varadas y Abordajes/631411601 | Gestión de la Seguridad Marítima/631411611 |
|
|