Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Ampliación de Métodos Informáticos Código 631411604
Titulación
Licenciado en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 1º cuatrimestre
Primero-Segundo Optativa 4
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinador/a
Vidal Paz, Jose
Correo electrónico
jose.vidal.paz@udc.es
Profesorado
Vidal Paz, Jose
Correo electrónico
jose.vidal.paz@udc.es
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias / Resultados del título
A1 Controlar el asiento, la estabilidad y los esfuerzos, a nivel de gestión.
A3 Determinar por cualquier medio la situación y su exactitud, a nivel de gestión.
A13 Planificar una travesía y dirigir la navegación, a nivel de gestión.
A14 Planificar y garantizar el embarco, estiba y sujección de la carga, su cuidado durante la travesía y el desembarco, a nivel de gestión.
A16 Transporte de cargas peligrosas, a nivel de gestión.
A21 Explotar económicamente el buque en todos los ámbitos del comercio y transporte marítimo, fluvial y lacustre, y sus interconexiones.
A25 Modelizar situaciones y resolver problemas con técnicas o herramientas físico-matemáticas.
A26 Evaluación cualitativa y cuantitativa de datos y resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtenidos experimentalmente.
A28 Capacidad para interpretar, seleccionar y valorar conceptos adquiridos en otras disciplinas del ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B8 Capacidad para interpretar, seleccionar y valorar conceptos adquiridos en otras disciplinas del ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B9 Versatilidad.
B11 Uso de las nuevas tecnologías TIC, y de Internet como medio de comunicación y como fuente de información.
B14 Capacidad para conseguir y aplicar conocimientos.
B15 Organizar, planificar y resolver problemas.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias / Resultados del título
Ser capaz de publicar información nun blog B5
B7
B11
C3
Coñecer as posibilidades de búsqueda de información dos buscadores web B11
C3
C6
Coñecer cómo suscribirse a páxinas web ou blogs facendo uso das tecnoloxías RSS B11
C3
C6
Ser capaz de compartir información cos compañeiros facendo uso do almacenamento virtual na rede B5
B7
B11
C3
Ser capaz de establecer unha rede de contactos profesionais B5
B7
B11
C3
Ser capaz de manexar aplicacións informáticas específicas para a carga do buque A1
A14
A16
A26
A28
B2
B4
B8
B9
B15
C3
C6
Coñecer as utilidades e as posibilidades de programación avanzadas das follas de cálculo B11
C3
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver problemas de Teoría do Buque A1
A14
A16
A25
A26
A28
B2
B4
B8
B9
B11
B14
B15
C3
C6
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver problemas de Economía Marítima A21
A25
A26
A28
B2
B4
B8
B9
B11
B14
B15
C3
C6
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver problemas de Navegación Marítima A3
A13
A25
A26
A28
B2
B4
B8
B9
B11
B14
B15
C3
C6

Contenidos
Tema Subtema
1. HERRAMIENTAS TIC PARA TRABAJO COLABORATIVO 1.1. COMUNICACIÓN: BLOGS
1.2. BÚSQUEDA: BUSCADORES WEB
1.3. SÍNTESIS: RSS Y FEEDS
1.4. COMPARTIR: ALMACENAMIENTO EN LA NUBE
1.5. CONTACTOS: REDES SOCIALES
2. MANEJO DE APLICACIONES DE CARGA 2.1. CÁLCULO DE CALADOS
2.2. CÁLCULO DE LA CARGA A BORDO
2.3. PLANOS DE CARGA
2.4. CRITERIOS DE ESTABILIDAD
2.5. RESISTENCIA ESTRUCTURAL DEL BUQUE
3. HOJA DE CÁLCULO 3.1. MANEJO
3.1.1. FÓRMULAS
3.1.2. FUNCIONES
3.1.3. GRÁFICAS
3.1.4. PROGRAMACIÓN CON VBA
3.2. TEORÍA DEL BUQUE
3.2.1. MÉTODOS DE INTEGRACIÓN
3.2.2. MÉTODOS DE INTERPOLACIÓN
3.2.3. RESISTENCIA ESTRUCTURAL
3.2.4. CÁLCULOS DE CARGA
3.2.5. ESTABILIDAD
3.2.6. TRASLADO DE PESOS
3.3. ECONOMÍA MARÍTIMA
3.3.1. SOLVER
3.3.2. PROBLEMA DEL TRANSPORTE
3.3.3. PROBLEMA DEL TRANSBORDO
3.3.4. PROBLEMA DE LA RUTA ÓPTIMA
3.4. NAVEGACIÓN MARÍTIMA
3.4.1. PLANES DE VIAJE
3.4.2. DERROTA LOXODRÓMICA
3.4.3. DERROTA ORTODRÓMICA

Planificación
Metodologías / pruebas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciales y virtuales) Horas trabajo autónomo Horas totales
Solución de problemas 10 25 35
Debate virtual 2 2 4
Prueba objetiva 2 10 12
Aprendizaje colaborativo 5 10 15
Trabajos tutelados 3 9 12
Sesión magistral 10 10 20
 
Atención personalizada 2 0 2
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Solución de problemas As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumno. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso, e usarase tanto no aula coa presenza do profesor como no traballo non presencial do alumno. Os problemas propostos estarán relacionados principalmente co mundo marítimo, de modo que o alumno terá que poñer en práctica os coñecementos aprendidos nas outras materias e comprobar como lle permiten solucionar problemas reales.
Debate virtual Faranse uso das redes sociais para establecer algún debate sobre contidos relacionados co temario da asignatura
Prueba objetiva Ao longo do cuadrimestre realizaranse probas de algunhas partes da materia, principalmente basadas en problemas.

Ao final do cuadrimestre realizarase unha proba obxectiva, que constará de cuestións teóricas e problemas.
Aprendizaje colaborativo Proporanse traballos por grupos a partires dunhas especificacións dadas. Cada alumno deberá responsabilizarse dunhas partes do traballo e axudar aos compañeiros nalgunha das partes que lles corresponderon a eles. Terán que facer unha posta en común do traballo e expoñelo finalmente na clase diante dos compañeiros.
Trabajos tutelados Proporase aos alumnos o desenvolvemento de traballos sobre os temas tratados nas sesións maxistrais, co obxetivo de profundizar na aprendizaxe en temas moi concretos. Estes traballos deberán expoñerse na clase diante dos compañeiros.
Sesión magistral Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaránselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Os conceptos básicos serán traballados individualmente polo alumno no aula contando coa asistencia do profesor e utilizando exercícios ou tutoriais que este previamente terá preparados na plataforma de aprendizaxe da universidade

Atención personalizada
Metodologías
Solución de problemas
Trabajos tutelados
Aprendizaje colaborativo
Debate virtual
Descripción
TRABALLOS TUTELADOS
A atención personalizada realizarase no aula resolvendo ás dubidas prantexadas polos alumnos previo a exposición dos traballos diante dos seus compañeiros.

APRENDIZAXE COLABORATIVA
A atención personalizada realizarase no aula indicando os pros e as contras nas opcións a descartar ou incorporar por parte dos grupos ao resultado final do seu traballo, comprobando que cada membro do grupo fai a parte que lle corresponde.

SOLUCION DE PROBLEMAS
A atención personalizada realizarase tamén no aula coma resolvendo as dúbidas durante a resolución autónoma dos problemas por parte do alumno.

ATENCION PERSONALIZADA
Realizarase no despacho do profesor nos horarios de titorías establecido a comezo de curso e posto en coñecemento do alumno polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.

Ademais o profesor resolverá as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.

Evaluación
Metodologías Competencias / Resultados Descripción Calificación
Solución de problemas A resolución de problemas relacionados co mundo marítimo nos que o alumno terá que poñer en práctica os coñecementos adquiridos previamente ao longo da Diplomatura e a Licenciatura nas outras materias e facendo uso das ferramentas informáticas aprendidas en Ampliación de Métodos Informáticos valorarase ata un máximo de 40 puntos 40
Trabajos tutelados O desenvolvemento e exposición dos traballos propostos polo profesor valorarase ata un máximo de 10 puntos 10
Aprendizaje colaborativo A participación activa no desenvolvemento dos traballos en grupo, así como o traballo previo á posta en común co grupo, valorarase ata un máximo de 20 puntos 20
Debate virtual A participación activa nos foros de debate sobre contidos relacionados co temario da asignatura facendo uso das redes sociais valorarase ata un máximo de 10 puntos 10
Prueba objetiva Ao longo do cuadrimestre realizaranse probas de algunhas partes da materia, que terán una valoración na nota final con un máximo de 20 puntos 20
 
Observaciones evaluación

Avaliación mediante proba obxectiva final. O alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva.


Non se gardará nengunha nota para a convocatoria de Setembro en nengún caso.

Fuentes de información
Básica Walkengach, John (2007). Excel 2007 power programming with VBA. Hoboken, N.J.: Wiley
McFedries, Paul (2010). Excel 2010: fórmulas y funciones. Madrid: Anaya Multimedia
Winston, Wayne L. (1994). Investigación de operaciones. México: Grupo Editorial Iberoamérica, cop
Martin iglesias, Joaquín P. (2011). Manual imprescindible de servicios Google como herramienta educativa. Madrid: Anaya Multimedia
Jeschke, Egbert (2011). Microsoft Excel 2010, Formulas & Functions Inside Out. Hoboken, N.J,: Microsoft Press
Derrett, D.R. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Oxford: Butterworth-Heinemann
Sanchez, Yoani (2011). Wordpress: un blog para hablar al mundo. Madrid: Anaya Multimedia

Manuais en formato PDF que veñen incorporados coas aplicacións Eseacon específicas para carga de buques.


Apuntes e transparencias elaboradas polo profesor.
Complementária Monk, Ellen F (2012). Problem solving cases in Microsoft Access & Excel. Boston, MA: Course Technology
Bovey, Rob (2009). Professional Excel development: the definitive guide to developing applications using Microsoft Excel, VBA and .NET. Upper Saddle River (New Jersey): Addison-Wesley
Bottfried, Byron S. (1998). Spreadsheet tools for engineers. Boston: McGraw-Hill


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Ampliación de Teoría del Buque/631411102
Navegación/631411101
Transportes Marítimos Epeciales y Estiba/631411104
Inglés Técnico Marítimo/631411106
Metodología e Instrumentación en la Navegación/631411610

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Sistemas de Ayuda a la Navegación/631411202
Organ. y Planif. del Transporte y la Navegación/631411203
Varadas y Abordajes/631411601
Gestión de la Seguridad Marítima/631411611

Asignaturas que continúan el temario
Sistemas de Ayuda a la Navegación/631411202
Organ. y Planif. del Transporte y la Navegación/631411203
Varadas y Abordajes/631411601
Gestión de la Seguridad Marítima/631411611

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías