Identifying Data 2015/16
Subject (*) Informática para a Xestión Náutica Code 631510205
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Coordinador
Vidal Paz, Jose
E-mail
jose.vidal.paz@udc.es
Lecturers
Vidal Paz, Jose
E-mail
jose.vidal.paz@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A23 Capacidade para xestionar informaticamente a documentación técnica e as operacións de mantemento.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B5 Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B7 Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B11 Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación
B12 CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B16 CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C3 Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C13 C13-Capacidade para desenvolver as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de traballar con diferentes ferramentas informáticas con utilidade para a práctica profesional: sistemas de xestión de bases de datos, follas de cálculo, editores de texto, ferramentas de traballo colaborativo BC5
BC7
BC9
BC10
BC16
CC3
CC7
CC8
CC13
Ser capaz de deseñar as táboas, consultas, informes e formularios dunha base de datos que faciliten a xestión das operacións de mantemento e documentación a bordo. AJ23
BC2
BC5
BC9
BC10
BC11
BC12
BC14
CC2
CC3
CC6
Ser capaz de integrar as bases de datos con outras aplicacións informáticas como follas de cálculo ou editores de texto co obxecto de xerar informes e gráficas que faciliten a interpretación e uso dos datos almacenados. AJ23
BC2
BC5
BC9
BC10
BC11
CC3
CC6

Contents
Topic Sub-topic
1. INTRODUCCION AOS SGDB 1.1. ESTRUCTURA DUN SXBD
1.2. COMPOÑENTES
1.3. DESEÑO DUN BD
1.4. MODELO E-R
1.5. MODELO RELACIONAL
1.6. MODELO FISICO
2. DESEÑO DE BBDD ORIENTADOS A XESTION A BORDO 2.1. GAMBUZA
2.2. SELLO
2.3. PAÑOL DE PINTURAS
2.4. PAÑOL DE QUIMICAS
2.5. PAÑOL DO CONTRAMAESTRE
2.6. PAÑOL DE SEGURIDADE
2.7. MANIFESTO
2.8. TRABALLOS DE MANTEMENTO
2.9. SEGURIDADE E CONTAMINACION
3. INTEGRACION CON OUTRAS APLICACIONS OFIMATICAS 3.1. IMPORTACION E EXPORTACION DE DATOS
3.2. ENLACE DE DATOS
3.3. MACROS
3.4. ADO E DAO
3.5. SQL
4. PRACTICAS 4.1. DESEÑO DUN BD
4.2. TABOAS
4.3. CONSULTAS
4.4. FORMULARIOS
4.5. INFORMES
4.6. PROGRAMACION CON MACROS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A23 B2 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B14 B16 C2 C3 C6 C7 C8 C13 20 40 60
Objective test B2 B5 B9 B11 2 0 2
Guest lecture / keynote speech B7 B9 B10 B12 B14 B16 C2 C6 C7 C8 8 0 8
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Proporase aos alumnos o desenvolvemento dunha aplicación de banco de datos orientada á xestión a bordo, na que se deberá ir incorporando o aprendido nas clases maxistrais.
Objective test No caso de que o alumno non opte á avaliación continua, examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva
Guest lecture / keynote speech A semana anterior á exposición dun tema o profesor colgará os contidos na plataforma virtual da universidade, proporcionándoselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Despois da exposición os conceptos básicos serán traballados individualmente en ordenador polo alumno no aula contando coa asistencia do profesor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Description
TRABALLOS TUTELADOS
A atención personalizada realizarase tanto no aula coma no despacho do profesor, tratando de aportar solucións aos problemas e dúbidas que vaian surxindo ao longo de desenrolo da aplicación de xestión

TUTORIAS
Realizaranse no despacho do profesor nos horarios de titorías establecido ao comezo de curso e posto en coñecemento do alumno polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade

Ademáis o profesor resolverá as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A23 B2 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B14 B16 C2 C3 C6 C7 C8 C13 A nota final ven determinada pola aplicación de xestión desenvolvida polo alumno ao longo do curso, na que se valorará especialmente a incorporación dos medios e solucións aprendidos ao longo do curso. 100
 
Assessment comments

O alumno ten dúas posibilidades de avaliación:

1. A avaliación continua. Mediante esta via o alumno ten a posibilidade de superar a asignatura por curso mediante a presentación dunha aplicación de xestión baseada nun banco de datos. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba final da convocatoria de xuño.

2. A avaliación mediante proba obxectiva final. Esta vía aplicarase cando o alumno non acade un minimo de 50 puntos ao longo do curso. Neste caso o alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva

Sources of information
Basic Teaching Soft Group (2010). Access 2010. Curso práctico. Ra-Ma
Steven Roman (2002). Access Database, design & programming. O'Reilly
Bagui S, Earp R (2012). Database design using Entity-Relationship diagrams. CRC Press
Alexander M, Clark G (2007). Excel & Access integration. Wiley
Laugie, H (2011). VBA Access 2010: creación de aplicaciones profesionales. ENI
Amelot, M (2010). VBA Access 2010: programar en Access. ENI

Complementary Bovey, Wallentin, Bullen, Green (2005). Professional Excel Development. Addison-Wesley


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.