Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Capacidade para prognosticar as condicións meteorolóxicas e oceanográficas. |
A9 |
Capacidade para analizar as medidas que procede adoptar en caso de emerxencia da navegación. |
A17 |
Capacidade para manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
B2 |
Capacidade para resolver problemas de forma efectiva. |
B5 |
Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo. |
B6 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B7 |
Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B8 |
Capacidade para comunicar por escrito e oralmente os coñecementos precedentes da linguaxe e síntese. |
B9 |
Capacidade de análise e síntese. |
B10 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B11 |
Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación |
B12 |
CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
C2 |
Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro |
C3 |
Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Capacidade para desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C9 |
C9-Capacidade para posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
C10 |
C10-Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C11 |
C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AP8 AP9 AP17
|
BM2 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM2 CM3 CM4 CM6 CM8 CM9 CM10 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- ONDADA |
1-1 INTRODUCIÓN: TIPOS DE ONDAS E AS SÚAS CARACTERÍSTICAS
1-2 CICLO DE VIDA DAS ONDAS :XERACIÓN
1-3 CICLO DE VIDA DAS ONDAS: PROPAGACIÓN E DISPERSIÓN
1-4 MODELADO E PREDICCION DA ONDADA
|
2.- CICLÓNS TROPICAIS |
2-1 CICLOXÉNESE TROPICAL
2-2 MONITOREO DOS CICLONS TROPICAIS
2-3 APLICACIÓNS PRÁCTICAS
2-4 INTERPRETACIÓN DE BOLETÍNS: REGRA 123, SECTOR DE PERIGO
2-5 REQUIRIMENTOS SEGUNDO SOLAS
|
3.- O XEO NA MAR |
3-1 INTRODUCIÓN: TIPOS DE XEOS, ORIXE E MOVEMENTO
3-2 NOMENCLATURA, CODIFICACIÓN E CARTAS
3-3 O ENXEAMENTO DO BUQUE
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas a través de TIC |
A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 |
20 |
0 |
20 |
Portafolios do alumno |
A8 B2 B5 B9 B10 C6 |
5 |
5 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A9 B2 B5 B8 B9 B10 |
8 |
4 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A9 B2 B5 B6 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Ao inicio de cada tema levarase a cabo un breve resumo dos principais contidos a desenvolver. |
Prácticas a través de TIC |
Os 3 bloques temáticos desenvolveranse accedendo cun PC aos contidos teóricos, imaxes, películas e simulacións preparados en cursos en html desenvolvidos polo consorcio MetEd |
Portafolios do alumno |
Cada alumno levará un portafolios no que incluirá o seu resumo persoal do traballo realizado nos cursos on-line. |
Proba de resposta múltiple |
Cada tema inclúe unha avaliación final en forma de multicuestionario |
Aprendizaxe colaborativa |
Parte do traballo levarase a cabo en grupos pequenos, que accederán en internet a parte do contido de cada tema |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Portafolios do alumno |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Para cada unha das metodoloxías considérase un seguimento persoal do traballo realizado polo alumno
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A9 B2 B5 B6 |
Parte dos contidos da materia poderan realizarse en grupos pequenos, valorándose o traballo de cada grupo en clase ou mediante entrevista persoal.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B6, B7, B10, B14, C6, C8 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 |
As prácticas en TIC realizaranse na aula no horario de clases, computándose a asistencia para a avaliación. En caso de realizalas fóra da aula, avaliaranse mediante un exame ou unha entrevista.
Competencias a availar: A8, B2, B7, B10,C6 y C8 |
20 |
Portafolios do alumno |
A8 B2 B5 B9 B10 C6 |
Avaliarase o portafolios do alumno.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B9, B10, B14, C6 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A9 B2 B5 B8 B9 B10 |
A proba de resposta múltiple ao final de cada tema terá un peso considerable na avaliación.
Competencias a availar: A8, A9, A17, B2, B6, B10, B14 |
55 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación terá en conta o traballo do alumno e o nivel de aproveitamento alcanzado, segundo a seguinte ponderación: - Realización de prácticas a través de TIC: 15% - Probas de resposta múltiple: 50% - Portafolios do alumno: 20% - Aprendizaxe colaboradora: 15%
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A fonte bibliográfica principal serán os módulos e cursos sobre a materia do consorcio de educación en xeociencias MetEd, dispoñibles en https://www.meted.ucar.edu/ Bibliografía de apoio: - The Open University course team, "Waves,Tides and shallow water processes". - Meteorology for Mariners. Editado pola Met Office británica (en biblioteca). - Teoría da predicción meteorológica. Mariano Medina. Inst. Nac. De Meteoroloxía. - Principlesof Ocean Physics. Apel,J. R. -Atmosphereand Ocean: our fluíde enviroments. Harvey, J.G. - DescriptivePhysical Oceanography. Pickard, G.L. e Emery, W.J. - The Mariners handbok. Hydrographic Department of the USA. Meteoroloxía e Oceanografía. Fisure Lanza. Colección Itsaso n.º 29. Publicacións do Gov. Vasco. 2006. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|