Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A3 |
Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións. |
A6 |
Localizar avarías sistematicamente nun equipo electrónico. |
A8 |
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A9 |
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente. |
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A38 |
Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade. |
A40 |
Capacidad para identificar daños y defectos en la estructura del buque. |
A44 |
Capacidad para redactar informes técnicos. |
A47 |
Capacidad para identificar, analizar y valorar averías y daños a la carga del buque y elaborar los informes correspondientes. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
Aprender en ámbitos de teleformación. |
B10 |
Versatilidade. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B12 |
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B19 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C13 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Ser capaz de realizar análise de circuítos en continua e alterna. |
A3 A6 A8 A9 A10 A38 A44 A47
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11 B14 B15 B16 B19
|
C3 C6 C7 C8
|
Ser capaz de analizar as instalacións eléctricas. |
A3 A8 A9 A10 A38 A40 A44 A47
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16
|
C3 C6 C7 C8
|
Evaluar potencias. |
A8 A9 A38
|
B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15
|
C6
|
Coñecer os elementos de protección das instalacións eléctricas. |
A8 A9 A10 A38 A40 A47
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11 B14 B15 B16
|
C6 C7
|
Coñecer os motores eléctricos e os seus métodos de arranque. |
A8 A9 A10 A38 A40 A47
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C8
|
Coñecer os alternadores e saber axustalos. |
A8 A9 A10 A38 A40 A47
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11 B14 B15 B16
|
C6 C7
|
Ser capaz de interpretar planos eléctricos. |
A3 A8 A9 A10 A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B14 B15 B16
|
C3 C6 C10 C13
|
Coñecer os dispositivos electrónicos básicos: diodo, transistor e amplificador operacional, e a súa aplicación en circuítos analóxicos. |
A8 A9 A38
|
B1 B2 B3 B4 B10 B11 B14 B15
|
C6
|
Coñecer as distintas funcións lóxicas. |
A8 A9 A38
|
B1 B2 B3 B4 B10 B11 B15
|
C6
|
Coñecer e manexar as portas lóxicas. |
A8 A9 A38
|
B1 B2 B3 B4 B10 B11 B14 B15
|
C6
|
Coñecer o funcionamento da instrumentación electrónica. |
A8 A9 A10 A38 A44
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B14 B15 B16
|
C3 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS EN CONTINUA. |
1.1. Magnitudes eléctricas: Corrente, tensión, potencia
1.2. Elementos activos (fontes) e pasivos (R, L e C).
1.3. Leis de Kirchhoff.
1.4. Teoremas de circuítos: Superposición, Thévenin, Norton. |
TEMA 2: CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS EN ALTERNA. TRANSFORMADOR. |
2.1. Funcións temporais. Valores fundamentais.
2.2. Réxime senoidal e comportamentos de R, L e C.
2.3. Impedancia. Resonancia.
2.4. O transformador ideal.
2.5. Análise de circuítos. |
TEMA 3. FUNDAMENTOS DE DISTRIBUCIÓN DE ENERXÍA. |
3.1. Fundamentos de sistemas trifásicos.
3.2. Elementos básicos de protección de instalacións.
3.3. Fundamentos xerais de motores e xeradores.
3.4. Análise de circuítos. Propulsión eléctrica no buque. |
TEMA 4: SEMICONDUCTORES. DIODOS. APLICACIÓNS. |
4.1. Semiconductor intrínseco e extrínseco.
4.2. Correntes nun semiconductor. Unión PN polarizada.
4.3. Estrutura básica e funcionamento dos diodos PN e LED.
4.4. Modelos equivalentes do diodo. Circuítos rectificadores. |
TEMA 5: TRANSISTOR BIPOLAR BJT. |
5.1. Estrutura básica e funcionamento dun transistor bipolar.
5.2. Análise de circuítos en configuración de emisor común. Características de entrada e saída.
5.3. Circuítos de conmutación. |
TEMA 6: TRANSISTOR UNIPOLAR MOSFET. |
6.1. Estrutura básica e funcionamento dun MOSFET.
6.2. Análise de circuítos en configuración de fonte común. Características de entrada e saída.
6.3. Circuítos de conmutación. |
TEMA 7: CONCEPTOS XERAIS DE AMPLIFICADORES. O AMPLIFICADOR OPERACIONAL. |
7.1. Características dos amplificadores.
7.2. Concepto de realimentación negativa.
7.3. O amplificador operacional. Aplicacións lineais e non lineais.
7.4. Análise de circuítos. |
TEMA 8. CIRCUÍTOS DIXITAIS. APLICACIÓNS. |
8.1. Fundamentos de circuítos dixitais.
8.2. Conversión analógica-dixital.
8.3. Aplicacións: comunicacións, fundamentos dun sistema de comunicacións dixital.
8.4. Introdución aos sistemas RADAR. |
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS (TITORÍAS EN GRUPO) |
GUÍA DE PROBLEMAS 1: Resolución de problemas de Circuítos de Corrente Continua.
GUÍA DE PROBLEMAS 2: Resolución de problemas de Circuítos de Corrente Alterna.
GUÍA DE PROBLEMAS 3: Resolución de problemas de Fundamentos de Distribución de Enerxía.
GUÍA DE PROBLEMAS 4: Resolución de problemas de Circuítos con Diodos.
GUÍA DE PROBLEMAS 5: Resolución de problemas de Circuítos con Transistores Unipolares.
GUÍA DE PROBLEMAS 6: Resolución de problemas de Circuítos con Amplificadores. |
PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
PRÁCTICA 1: MANEXO DE EQUIPOS (I).
1.1. Fonte de alimentación e polímetro.
1.2. Medida de resistencias.
1.3. Medida de tensións e correntes continuas co polímetro.
PRÁCTICA 2: MANEXO DE EQUIPOS (II).
2.1. Xerador de funcións e osciloscopio.
2.2. Medida de tensións e correntes alternas con polímetro e osciloscopio. |
PRÁCTICAS A TRAVÉS DE TIC |
PRÁCTICA 3: CIRCUÍTOS RECTIFICADORES (I).
3.1. Introdución a LTSPICE.
3.2. Circuítos rectificadores de media onda.
3.3. Circuítos rectificadores de onda completa con filtro de condensador.
PRÁCTICA 4: TRANSISTOR BIPOLAR.
4.1. Circuíto de transistor como amplificador.
4.2. Funcionamento en conmutación.
PRÁCTICA 5: TRANSISTOR MOSFET.
5.1. Funcionamento en conmutación.
PRÁCTICA 6: AMPLIFICADOR OPERACIONAL: APLICACIÓNS LINEAIS (I).
6.1. Amplificador inversor.
6.2. Amplificador non inversor.
PRÁCTICA 7: AMPLIFICADOR OPERACIONAL: APLICACIÓNS NON LINEAIS (II).
7.1. Comparador en bucle aberto. |
TRABAJOS TUTELADOS |
AMPLIFICADOR: APLICACIONES LINEAIS.
AL.1. Amplificador no inversor con ganancia regulable.
AL.2. Sumador no inversor. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A8 A38 A40 B1 B3 B4 B6 B8 B10 B11 B14 B15 C3 C6 |
27 |
40.5 |
67.5 |
Laboratory practice |
A8 A9 A10 A38 A44 A47 B1 B2 B4 B5 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C6 C7 C8 |
5 |
7.5 |
12.5 |
ICT practicals |
A8 A9 A10 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C3 C6 C7 C8 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Supervised projects |
A10 A38 A44 B1 B2 B3 B5 B10 B11 C6 C8 |
2 |
4 |
6 |
Speaking test |
A8 B1 B4 B5 B10 B11 B14 C7 |
0.25 |
1.25 |
1.5 |
Problem solving |
A8 A9 A38 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C3 C6 |
18 |
27 |
45 |
Mixed objective/subjective test |
A6 A8 A38 B2 B3 B5 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C6 C8 C10 C13 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición didáctica, usando diapositivas e pizarra, dos contidos teóricos da materia. Se fomentará a participación activa dos alumnos realizando preguntas cuxa resposta requirirá algún tipo de razoamento utilizando os coñecementos adquiridos ata ese momento. |
Laboratory practice |
Os alumnos desenvolverán unha serie de prácticas no Laboratorio de Electrónica traballando cos dispositivos adecuados (circuítos) e o material de medidas dispoñible. Xunto con ditas prácticas, os alumnos deberán responder a un conxunto de preguntas relacionadas cos temas a desenvolverse naquelas. |
ICT practicals |
Os alumnos desenvolverán unha serie de prácticas en PC utilizando o software de simulación de circuítos electrónicos LTSpice. Xunto con ditas prácticas, os alumnos deberán responder a un conxunto de preguntas relacionadas cos temas a desenvolverse naquelas. |
Supervised projects |
Os alumnos deberán realizar de forma autónoma un traballo proposto polo profesor de prácticas utilizando a ferramenta sóftware (TIC) de simulación de circuítos electrónicos LTSpice. Adicionalmente, ao final do curso e para todos os alumnos que aproben a materia, o alumno poderá solicitar realizar un traballo adicional para optar a subir nota (ver sección de avaliación). A temática deste traballo adicional será proposta polo profesor e estará relacionada con algúns dos contidos da materia. |
Speaking test |
Presentación e defensa oral por parte do alumno do traballo de práctica proposto polo profesor. |
Problem solving |
Exposición didáctica, utilizando diapositivas e pizarra, de resolución de problemas similares aos que se propoñen na proba mixta. Os alumnos deberán resolver, nas datas estipuladas previamente e coa mesma metodoloxía que a dun exame, un conxunto de tests propostos polo profesor. Cada test consistirá en dous problemas sinxelos e unha pregunta cuxa resposta deberá xustificarse razoando. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita de teoría e resolución de problemas sobre os contidos expostos durante as sesións magistrales de todo o curso, na que se valorará tanto a comprensión de devanditos contidos como a súa aplicación á resolución de problemas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Speaking test |
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
Laboratory practice |
|
Description |
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas sesións maxistrais.
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio.
Prácticas a través de TIC: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas a través de TIC.
Traballos tutelados: Atender e resolver dúbidas do alumnado na realización autónoma dun traballo proposto polo profesor de prácticas.
Proba oral: Razoar co alumno os resultados do traballo tutelado proposto polo profesor de prácticas, co obxectivo de verificar a comprensión do mesmo e determinar tanto o grado de aproveitamento das prácticas realizadas no Laboratorio de Electrónica como a capacidade do alumno para a análise crítica e a solución de problemas.
Solución de problemas: Atender e resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos problemas resoltos en clase. En caso da defensa dos traballos presentados, razoar co alumno os resultados obtidos nos problemas propostos polo profesor, determinando a súa capacidade de razoamento e de solución de problemas.
Atención personalizada: En casos de atención individualizada usaranse preferentemente sesións de tutorías, con horarios previamente estipulados polo profesor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A8 A9 A38 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C3 C6 |
Consistirá na avaliación de resolución de problemas a través dun conxunto de tests. En datas sinaladas polo profesor, o alumno deberá responder a un test consistente en 2 problemas breves e unha pregunta cuxa resposta deberá razoarse. Para aprobar o test, os alumnos deberán responder correctamente polo menos dous destes tres sinxelos puntos. Para aprobar a asignatura, o alumno non poderá suspender máis de tres destes tests. |
20 |
Speaking test |
A8 B1 B4 B5 B10 B11 B14 C7 |
Na data sinalada polo profesor de prácticas realizarase unha avaliación da defensa do traballo tutelado de prácticas e presentación oral realizada polo alumno, valorándose principalmente a claridade na exposición dos resultados e a análise crítica de devanditos resultados. |
2 |
Mixed objective/subjective test |
A6 A8 A38 B2 B3 B5 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C6 C8 C10 C13 |
Consistirá en dous exames teóricos e de resolución de problemas sobre os contidos expostos ao longo do curso durante as sesións magistrales, valorándose a comprensión de devanditos contidos, e a súa aplicación á resolución de problemas. |
60 |
Supervised projects |
A10 A38 A44 B1 B2 B3 B5 B10 B11 C6 C8 |
Consistirá na avaliación do traballo proposto sobre temas da materia e tutelado polo profesor. O alumno que aprobe a materia (ver "Observacións avaliación"), poderá solicitar un traballo tutelado adicional (ver "Paso 5: Metodoloxías"), cuxa nota máxima será de 1 punto. |
3 |
ICT practicals |
A8 A9 A10 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C3 C6 C7 C8 |
Valorarase a asistencia a prácticas e o traballo realizado polo alumno en cada unha delas. Ao iniciarse cada unha das prácticas, o alumno deberá responder por escrito un conxunto de 3 preguntas breves (tests) relacionadas con aquelas. Si o alumno non contesta correctamente polo menos dous desas preguntas, se lle descontará un 50% da puntuacion que obteña unha vez corrixida a práctica escrita que se entregue posteriormente. Para aprobar a asignatura, o alumno non poderá suspender máis de tres destes tests (contados en conxunto cos tests correspondentes as prácticas de laboratorio). |
7.5 |
Laboratory practice |
A8 A9 A10 A38 A44 A47 B1 B2 B4 B5 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C6 C7 C8 |
Valorarase a asistencia a prácticas e o traballo realizado polo alumno en cada unha delas. Ao iniciarse cada unha das prácticas, o alumno deberá responder por escrito un conxunto de 3 preguntas breves (tests) relacionadas con aquelas. Si o alumno non contesta correctamente polo menos dous desas preguntas, se lle descontará un 50% da puntuacion que obteña unha vez corrixida a práctica escrita que se entregue posteriormente. Para aprobar a asignatura, o alumno non poderá suspender máis de tres destes tests (contados en conxunto cos tests correspondentes as prácticas a través de TIC). |
7.5 |
|
Assessment comments |
<p>Descripción de la puntuación obtenida en la evaluación.</p><p>El alumno podrá acumular:</p><p>A) HASTA 6 PUNTOS OBTENIDOS EN LA PRUEBA MIXTA, CON UN MÍNIMO DE 3 (EN ESTE APARTADO) PARA APROBAR LA ASIGNATURA.</p><p>La prueba mixta constará de dos exámenes de teoría y problemas relativos a los contenidos de Electricidad y Electrónica de la
asignatura, impartidos a lo largo del cuatrimestre. El alumno tendrá dos
opciones: aprobar la prueba mixta por parciales (un parcial con temario relativo a los
contenidos de Electricidad y otro a los contenidos de Electrónica) o
bien realizar ambos exámenes en la prueba mixta final.
Para aprobar la asignatura se exigirá tener un mínimo de 3 puntos sobre 6 en cada uno de los dos exámenes
relativos de los que consta la prueba mixta. La
nota final se computará como el promedio de las notas obtenidas en cada
uno de los parciales.</p><p>B) HASTA 2 PUNTOS OBTENIDOS EN LA EVALUACIÓN
CONTINUA DE RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS, CON UN MÍNIMO DE 1 (EN ESTE
APARTADO) PARA APROBAR LA ASIGNATURA. </p><p>La evaluación continua
consistirá en la entrega, por parte del alumno, de problemas resueltos a
lo largo del cuatrimestre. El profesor pondrá a disposición del alumno
el conjunto de guías de problemas a resolver (1 guía por tema, es decir:
8 guías), las cuales deberán entregarse en fechas previamente
estipuladas. En el proceso de entrega, el alumno deberá responder a una
serie de preguntas breves formuladas por el profesor para verificar que
ha participado activamente en la resolución de dichas guías de
problemas. La entrega de estas guías resueltas no puntuarán en la prueba
mixta antes descrita. La asistencia a clases de resolución de problemas
no es obligatoria.</p><p>C) HASTA 2 PUNTOS OBTENIDOS EN LA EVALUACIÓN
CONTINUA DE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Y PRÁCTICAS A TRAVÉS DE TIC, JUNTO
CON EL TRABAJO TUTELADO (CUYA PUNTUACIÓN ES COMO MÁXIMO DE 0,5), CON UN
MÍNIMO DE 1 PUNTO PARA APROBAR LA ASIGNATURA. SI EL ALUMNO NO APRUEBA
LAS PRÁCTICAS (VER DETALLES A CONTINUACIÓN), DEBERÁ PRESENTARSE A UN
EXAMEN FINAL TEÓRICO-PRÁCTICO DE LAB Y TIC.</p><p>En la evaluación se
exigirá tener un mínimo de 1 punto sobre 2 en la suma de las prácticas
de laboratorio, las prácticas a través de TIC y el trabajo tutelado.
Aquellos alumnos que no participen en la evaluación continua de las
prácticas de laboratorio a lo largo del curso (su cumplimiento requiere
un 90% de asistencia a prácticas y de entrega de las memorias
correspondientes, y la entrega y defensa del trabajo tutelado de
prácticas) o que no hayan aprobado la parte práctica de la asignatura
mediante la evaluación continua tendrán que realizar un examen final
teórico-práctico en las fechas señaladas por el centro para la prueba
mixta. Dicho examen consistirá en preguntas relacionadas con los
trabajos desarrollados en las clases, junto con preguntas relacionadas
con el manejo de equipos. En este caso, el aprobado de la parte práctica
se obtendrá con una puntuación de 1 sobre 2. </p><p>D) HASTA 1 PUNTO ADICIONAL POR ASISTENCIA A CLASES MAGISTRALES Y/O PRESENTACIÓN DE UN TRABAJO SUGERIDO POR EL PROFESOR.</p><p>
La asistencia a las sesiones magistrales no es obligatoria. A criterio
del profesor, la participación en clase y la actitud positiva del alumno
podrían valorarse con un punto adicional a su nota global. Como
alternativa a este punto, el alumno tendrá la opción de presentar voluntariamente un trabajo escrito relacionado con el
temario de la asignatura, cuyo contenido será determinado por el profesor.</p><p>E)
LA NOTA GLOBAL DE LA ASIGNATURA SERÁ LA SUMA DE LOS PUNTOS ESTIPULADOS
ANTERIORMENTE, OBTENIÉNDOSE COMO MÁXIMO UN 10. EN CASO CONTRARIO SE
RECORTARÁ LA NOTA HASTA ALCANZAR DICHO VALOR.</p>
|
Sources of information |
Basic
|
R. L. Boylestad y L. Nashelsky (). Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. Ed. Prentice Hall
Profesor de Electricidad y Electrónica (). Apuntes de la asignatura.
J. C. Brégains, P. M. Castro (). Electricidad Básica. Problemas Resueltos. Ed. Starbook
J. C. Brégains, P. M. Castro (). Electrónica Básica. Problemas Resueltos. Ed. Starbook
R. L. Boylestad (). Introducción al análisis de circuitos. Ed. Prentice Hall
R. L. Tokheim (). Principios Digitales. Ed. McGraw Hill, Serie Schaum |
|
Complementary
|
F. J. Martín Pérez y J. Martín Juan (). Apuntes de electricidad aplicada a los buques . Ed. ECU
J. A. Edminister (). Circuitos eléctricos (Serie Schaum). Ed. McGraw Hill
N. R. Malik (). Circuitos electrónicos. Análisis, simulación y diseño. Ed. Prentice Hall
M. H. Rashid (). Circuitos microelectrónicos. Análisis y diseño. Ed. Thomson
A. R. Hambley (). Electrónica . Ed Prentice Hall
A. P. Malvino (). Principios de electrónica. Ed. McGraw-Hill |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Mathematics I/631G01101 | Phisics/631G01103 | Mathematics II/631G01106 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Ship's Energy and auxiliary systems/631G01204 | Maritime Radiocommunications/631G01307 | Navigation and communications systems/631G01311 |
|
|