Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A14 |
Planificar y dirigir una travesía, determinar la situación por cualquier medio de navegación, y dirigir la navegación. |
A22 |
Cargar, manipular y estibar de la manera adecuada las diferentes mercancías transportables en un buque. |
A31 |
Transporte de cargas peligrosas. |
A32 |
Controlar el asiento, la estabilidad y los esfuerzos. |
A34 |
Mantener la seguridad y protección del buque, de la tripulación y los pasajeros, así como el buen estado de funcionamiento de los sistemas de salvamento, de lucha contra incendios y demás sistemas de seguridad. |
A36 |
Organizar, administrar y prestar los cuidados médicos a bordo. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B5 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B8 |
Aprender en entornos de teleformación. |
B10 |
Versatilidad. |
B12 |
Uso de las nuevas tecnologías TIC, y de Internet como medio de comunicación y como fuente de información. |
B14 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B15 |
Capacidad para adquirir y aplicar conocimientos. |
B16 |
Organizar, planificar y resolver problemas. |
B19 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
B22 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
C13 |
Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Ser capaz de publicar información nun blog |
|
B6 B8 B12 B19
|
C3 C7 C8 C13
|
Ser capaz de compartir información cos compañeiros facendo uso do almacenamento virtual na rede |
|
B6 B12 B19 B22
|
C3
|
Ser capaz de establecer unha rede de contactos profesionais |
|
B6 B12 B19
|
C3
|
Coñecer as utilidades e as posibilidades de programación avanzadas das follas de cálculo |
A14 A34 A36
|
B8 B12 B14 B19 B22
|
C3 C7 C8 C13
|
Ser capaz de desenrolar unha aplicación para o cálculo da carga, calados, estabilidade e resistencia estructural do buque |
A22 A31 A32
|
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19
|
C3
|
Ser capaz de programar complementos relacionados co mundo marítimo para unha folla de cálculo |
A14 A22 A31 A32 A34 A36
|
B2 B5 B6 B8 B10 B12 B15 B16 B19
|
C3
|
Saber deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos |
A22
|
B6 B8 B12 B14 B19 B22
|
C3 C13
|
Ser capaz de integrar a información dunha Base de Datos nunha folla de cálculo |
A22
|
B2 B5 B6 B8 B10 B12 B19
|
C3
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. FORMULARIOS, CONTROLES Y OBJETOS DE DIBUJO |
1.1. INTRODUCCION
1.2. FORMULARIOS
1.3. CONTROLES
1.4. AÑADIENDO INTERACTIVIDAD
1.5. OBJETOS DE DIBUJO |
2. MACROS |
2.1. INTRODUCCION
2.2. AÑADIR LA SOLAPA DE DESARROLLO
2.3. HABILITAR LAS MACROS
2.4. INICIAR EL GRABADOR DE MACROS
2.5. OPCIONES DEL GRABADOR DE MACROS
2.6. GRABAR UNA MACRO
2.7. EJECUTAR UNA MACRO
2.8. EDITAR UNA MACRO |
3. VBA BASICO |
3.1. EL LENGUAJE
3.2. EL EDITOR VBA
3.3. OBJETOS DE EXCEL VBA
3.4. VARIABLES
3.5. CONSTANTES
3.6. CUADROS DE DIALOGO |
4. PROGRAMACION |
4.1. EL CODIGO
4.2. CONTROLANDO LA EJECUCION DEL CODIGO
4.3. MANIPULANDO OBJETOS Y COLECCIONES
4.4. PROPIEDADES DE APLICACION UTILES
4.5. OBJETOS RANGO |
5. PROCEDIMIENTOS |
5.1. PROCEDIMIENTOS SUB
5.2. PROCEDIMIENTOS FUNCTION
5.3. ARGUMENTOS DE LOS PROCEDIMIENTOS
|
6. FORMULARIOS DE USUARIO |
6.1. ALTERNATIVAS
6.2. CREAR UN FORMULARIO DE USUARIO |
7. INTEGRACION DE UNA HOJA DE CALCULO CON UNA BASE DE DATOS |
7.1. INTRODUCCION
7.2. ADO
7.3. DESDE ACCESS A EXCEL
7.4. DESDE EXCEL A ACCESS
7.5. SQL
7.6. OBJETO RECORDSET |
8. PERSONALIZACION |
8.1. BARRA DE BOTONES
8.2. COMPLEMENTOS |
9. BLOGS |
9.1 INTRODUCCION
9.2. PUBLICACION
9.3. BLOG MARINA MERCANTE
9.4. WORDPRESS |
10. REDES SOCIALES |
10.1 INTRODUCCION
10.2. LINKEDIN |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Solución de problemas |
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 |
8 |
16 |
24 |
Prueba objetiva |
B2 B5 B10 B12 B14 B16 B19 B22 C3 |
2 |
10 |
12 |
Trabajos tutelados |
A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 |
26 |
52 |
78 |
Aprendizaje colaborativo |
B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
4 |
8 |
12 |
Sesión magistral |
A14 A34 A36 B8 B12 B14 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Solución de problemas |
As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumno. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso, e usarase tanto no aula coa presenza do profesor como no traballo non presencial do alumno.
Os problemas propostos estarán relacionados coa clase maxistral anterior. Os exercicios que o alumno resolva no aula deberá entregalos a través da plataforma virtual antes de que remate o prazo de entrega. Os que resolva fora do aula poderá entregalos tamén a través da plataforma virtual pero con un prazo moito más longo, que rematará preto do final do curso. |
Prueba objetiva |
Os alumnos que non acaden unha nota mínima dun 5 cos problemas e traballos propostos ao longo do curso terán dereito a realizar unha proba obxectiva, que consistirá na resolución de problemas semellantes aos propostos ao longo do curso. |
Trabajos tutelados |
Proporase aos alumnos o desenvolvemento dunha aplicación de carga para un barco que poderán ir desenrolando ao longo do curso, incorporando nela o aprendido nas clases.
|
Aprendizaje colaborativo |
Os alumnos usarán o almacenamento na nube para compartir materiais da clase, e terán que crear un perfil nunha rede social que lles poida facilitar a busqueda de traballo e contactos profesionais, e terán que contribuir nun blog con algunha aportación propia. |
Sesión magistral |
A semana anterior á exposición dun tema, o profesor colgará os contidos na plataforma virtual da universidade. proporcionándoselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema.
Despois da exposición do tema, os conceptos básicos serán traballados individualmente en ordenador polo alumno no aula contando coa asistencia do profesor. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Solución de problemas |
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
TRABALLOS TUTELADOS
A atención personalizada realizarase tanto no aula coma no despacho do profesor, tratando de aportar solucións aos problemas e dúbidas que vaian surxindo ao longo do desenrolo da aplicación de carga.
APRENDIZAXE COLABORATIVA
A atención personalizada realizarase tanto no aula, coma no despacho ou a través das TIC orientando ao alumno no uso destas tecnoloxías.
SOLUCION DE PROBLEMAS
A atención personalizada realizarase no despacho para orientar ao alumno na resolución dos problemas que lle crearon máis dificultades.
TUTORIAS
Realizarase no despacho do profesor nos horarios de titorías establecido a comezo de curso e posto en coñecemento do alumno polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.
Ademais o profesor resolverá as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Solución de problemas |
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 |
A resolución de problemas por ordenador relacionados cos contidos das clases maxistrais valorarase ata un máximo de 30 puntos.
Os exercicios entregados fora de prazo valoraránse ao 50%. |
30 |
Trabajos tutelados |
A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 |
O desenvolvemento dunha aplicación de carga valorarase ata un máximo de 50 puntos. |
50 |
Aprendizaje colaborativo |
B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
A participación activa nunha rede social profesional valorarase ata un máximo de 10 puntos.
A participación nun blog da materia valorarase ata un máximo de 10 puntos |
20 |
|
Observaciones evaluación |
O alumno ten dúas posibilidades de avaliación:
1. A avaliación continua. Mediante esta via, o alumno ten a posibilidade de superar a asignatura por curso mediante a presentación dunha aplicación de carga, a resolución de problemas, a participación nunha rede social e nun blog. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba final da convocatoria de Xuño.
2. A avaliación mediante proba obxectiva final. Esta via se aplicará cando o alumno non acade un mínimo de 50 puntos ao longo do curso. Neste caso o alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Teaching Soft Group (2011). Access 2010: curso práctico. Paracuellos de Jarama, Madrid: Ra-Ma
Walkengach, John (2007). Excel 2007 power programming with VBA. Hoboken, N.J.: Wiley
McFedries, Paul (2010). Excel 2010: fórmulas y funciones. Madrid: Anaya Multimedia
Carbonell, Lorenzo (1997). Introducción práctica a las bases de datos. Alicante: Universidad de Alicante
Martin iglesias, Joaquín P. (2011). Manual imprescindible de servicios Google como herramienta educativa. Madrid: Anaya Multimedia
Jeschke, Egbert (2011). Microsoft Excel 2010, Formulas & Functions Inside Out. Hoboken, N.J,: Microsoft Press
Derrett, D.R. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Oxford: Butterworth-Heinemann
Sanchez, Yoani (2011). Wordpress: un blog para hablar al mundo. Madrid: Anaya Multimedia |
Manuais en formato PDF que veñen incorporados coas aplicacións Eseacon específicas para carga de buques.
Apuntes e transparencias elaboradas polo profesor. |
Complementária
|
Alexander, Michael (2007). Microsoft Excel & Access integration with Office 2007. Indianapolis: Wiley
Monk, Ellen F (2012). Problem solving cases in Microsoft Access & Excel. Boston, MA: Course Technology
Bovey, Rob (2009). Professional Excel development: the definitive guide to developing applications using Microsoft Excel, VBA and .NET. Upper Saddle River (New Jersey): Addison-Wesley
Bottfried, Byron S. (1998). Spreadsheet tools for engineers. Boston: McGraw-Hill |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Construcción Naval/631G01105 | Informática/631G01110 | Teoría del Buque I/631G01208 | Estiba/631G01301 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Teoría del Buque II/631G01404 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|