Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A2 |
CE2 - Capacidad para la dirección, organización y operación de las actividades objeto de las instalaciones marítimas en el ámbito de su especialidad. |
A13 |
CE13 - Llevar a cabo automatizaciones de procesos e instalaciones marítimas. |
A14 |
CE14 - Evaluación cualitativa y cuantitativa de datos y resultados, así como la representación e interpretación matemáticas de resultados obtenidos experimentalmente. |
A15 |
CE15 - Manejar correctamente la información proveniente de la instrumentación y sintonizar controladores, en el ámbito de su especialidad. |
A16 |
CE16 - Ensamblar y realizar tareas básicas de mantenimiento y reparación de equipos informáticos. Instalar y manejar sistemas operativos y aplicaciones informáticas. Instalar y realizar las tareas básicas de gestión de redes de ordenadores, en el ámbito de su especialidad. |
A17 |
CE17 - Modelizar situaciones y resolver problemas con técnicas o herramientas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A20 |
CE20 - Ser capaz de identificar, analizar y aplicar los conocimientos adquiridos en las distintas materias del Grado, a una situación determinada planteando la solución técnica más adecuada desde el punto de vista económico, medioambiental y de seguridad. |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B5 |
CT5 - Trabajar de forma colaborativa. |
B8 |
CT8 - Versatilidad. |
B9 |
CT9 - Capacidad para el aprendizaje de nuevos métodos y teorías, que le doten de una gran versatilidad para adaptarse a nuevas situaciones. |
C3 |
C3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C9 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
C10 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
C11 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
C12 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
C13 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Coñecer cómo se garda e manipula a información nunha computadora |
A15
|
B2
|
C3
|
Evaluar expresións lóxicas usando o álxebra de Boole |
A13 A15
|
B2
|
C3
|
Identificar as diferentes compoñentes hardware dunha computadora |
A16
|
|
C3
|
Ser capaz de ensamblar unha computadora a partires das suas compoñente |
A16
|
B2 B5 B8
|
|
Ser capaz de instalar varios Sistemas Operativos e aplicacións software nunha computadora |
A16
|
B2 B5 B8
|
|
Ser capaz de instalar e configurar unha rede de equipos informáticos |
A16
|
B2 B5 B8
|
|
Deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos |
|
B5 B9
|
C3
|
Ser capaz de efectuar diferentes tipos de consultas nunha Base de Datos |
|
B2 B5 B9
|
C3 C13
|
Ser capaz de deseñar informes a partires das consultas feitas a unha Base de Datos |
|
B2 B5 B9
|
C3 C9
|
Coñecer o funcionamento básico e as utilidades das follas de cálculo |
|
|
C3
|
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver diferentes tipos de problemas matemáticos |
A14 A17
|
B2 B5 B8
|
C3 C10 C11
|
Ser capaz de representar gráficamente e interpretar os resultados dunha folla de cálculo |
A14 A20
|
B2 B5 B8
|
C3 C11 C12
|
Coñecer os aspectos básicos da planificación dun proxecto |
|
|
C3
|
Ser capaz de planear un proxecto usando unha ferramenta informática |
A2 A17 A20
|
B2 B5 B8
|
C3
|
Coñecer diferentes ferramentas e aplicacións de software cartográfico |
A18 A20
|
|
C3
|
Ser capaz de planear unha travesía por mar usando aplicacións cartográficas |
A18 A20
|
B2 B5 B8
|
C3
|
Ser capaz de resolver os diferentes problemas de xestión que poidan xurdir ao longo dunha travesía por mar usando as ferramentas informáticas vistas ao longo do curso |
A2 A17 A20
|
B2 B5 B8
|
C3
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. CODIFICACION |
1.1. INTRODUCCION
1.2. NUMEROS DECIMAIS
1.3. NUMEROS BINARIOS
1.4. CONVERSION DECIMAL-BINARIO
1.5. REPRESENTACION DE NUMEROS NEGATIVOS
1.6. NUMEROS HEXADECIMAIS
1.7. CODIGO DECIMAL BINARIO (BCD)
1.8. CODIGOS ALFANUMERICOS
1.9. CODIGOS DE PARIDADE |
2. LOXICA BINARIA |
2.1. ALXEBRA DE BOOLE
2.2. FUNCIONS DIXITAIS BINARIAS
2.3. TABOAS DE VERDADE
2.4. PORTAS LOXICAS BASICAS
2.5. LOXICA PROPOSICIONAL |
3. HARDWARE |
3.1. UNIDADES FUNCIONAIS BASICAS
3.2. PLACA BASE
3.3. CPU
3.4. MEMORIA
3.5. SISTEMA DE INTERCONEXIÓN: BUSES
3.6. REDES |
4. SISTEMAS OPERATIVOS |
4.1. INTRODUCCION
4.2. PROCESOS E XESTION DO PROCESADOR
4.3. ADMINISTRACION DA MEMORIA
4.4. SISTEMAS DE ARQUIVOS
4.5. ENTRADA/SAIDA |
5. BASES DE DATOS |
5.1. INTRODUCCION
5.1. MODELO E-R
5.2. MODELO RELACIONAL
5.3. S.G.B.D.
5.4. TABOAS
5.5. CONSULTAS
5.6. APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
6. FOLLA DE CALCULO |
6.1. INTRODUCCION
6.2. FILAS E COLUMNAS
6.3. TIPOS DE DATOS
6.4. FORMATOS
6.5. FORMULAS
6.6. REFERENCIAS
6.7. FUNCIONS
6.8. GRAFICOS
6.9. RESOLUCION DE PROBLEMAS DE I.O.
6.10. APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
7. PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS |
7.1 INTRODUCCIÓN
7.2 DIAGRAMAS DE GANT
7.3 PROGRAMACION TEMPORAL DUN PROXECTO
7.4 ASIGNACION DE RECURSOS
7.5 SEGUIMENTO DO PROXECTO
7.6 ANALISE DE CUSTOS
7.7 APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
8. SOFTWARE CARTOGRAFICO |
8.1. FERRAMENTAS WEB PARA O TRABALLO COLABORATIVO
8.2. FERRAMENTAS WEB CARTOGRAFICAS
8.3. APLICACION A PROBLEMAS DE NAVEGACION MARITIMA |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
A18 A20 |
4 |
20 |
24 |
Sesión magistral |
A15 |
15 |
15 |
30 |
Aprendizaje colaborativo |
A18 B5 |
6 |
18 |
24 |
Solución de problemas |
A13 B2 B8 B9 C9 C10 C13 |
12 |
18 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A14 A16 A17 A20 B9 B8 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
9 |
0 |
9 |
Prueba objetiva |
A16 A17 B2 B8 C3 C9 C10 |
5 |
25 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
Proporase aos alumnos o desenvolvemento de traballos sobre os temas tratados nas sesións maxistrais, co obxetivo de profundizar na aprendizaxe en temas moi concretos. Estes traballos deberán expoñerse na clase diante dos compañeiros. |
Sesión magistral |
Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaránselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Os conceptos básicos serán traballados individualmente polo alumno no aula contando coa asistencia do profesor e utilizando exercícios ou tutoriais que este previamente terá preparados na plataforma de aprendizaxe da universidade |
Aprendizaje colaborativo |
Proporanse traballos por grupos a partires dunhas especificacións dadas. Cada alumno deberá responsabilizarse dunhas partes do traballo e axudar aos compañeiros nalgunha das partes que lles corresponderon a eles. Terán que facer unha posta en común do traballo e expoñelo finalmente na clase diante dos compañeiros. |
Solución de problemas |
As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumno. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso, e usarase tanto no aula coa presenza do profesor como no traballo non presencial do alumno. Os problemas propostos estarán relacionados principalmente co mundo marítimo, de modo que o alumno terá que poñer en práctica os coñecementos aprendidos e comprobar como lle permiten solucionar problemas reales. |
Prácticas de laboratorio |
Unha vez tratados os temas de Hardware e Sistemas Operativos, os alumnos acudirán a un laboratorio para proceder ás labores de ensamblado de equipos informáticos, instalación e configuración de S.O., e instalación de unha rede Wi-Fi. |
Prueba objetiva |
Ao longo do cuadrimestre realizaránse probas escritas de algunhas partes da materia, principalmente basadas en problemas.
Ao final do cuadrimestre realizarase unha proba escrita, que constará de cuestións teóricas e problemas |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
Aprendizaje colaborativo |
Solución de problemas |
|
Descripción |
TRABALLOS TUTELADOS
A atención personalizada realizarase no aula resolvendo ás dubidas prantexadas polos alumnos previo a exposición dos traballos diante dos seus compañeiros.
APRENDIZAXE COLABORATIVA
A atención personalizada realizarase no aula indicando os pros e as contras nas opcións a descartar ou incorporar por parte dos grupos ao resultado final do seu traballo, comprobando que cada membro do grupo fai a parte que lle corresponde.
SOLUCION DE PROBLEMAS
A atención personalizada realizarase tamén no aula resolvendo as dúbidas durante a resolución autónoma dos problemas por parte do alumno.
ATENCION PERSONALIZADA
Realizarase no despacho do profesor nos horarios de titorías establecido a comezo de curso e posto en coñecemento do alumno polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.
Ademais o profesor resolverá as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Trabajos tutelados |
A18 A20 |
O desenvolvemento e exposición dos traballos propostos polo profesor valorarase ata un máximo de 10 puntos. |
10 |
Aprendizaje colaborativo |
A18 B5 |
A participación activa no desenvolvemento dos traballos en grupo, así como o traballo previo á posta en común co grupo valorarase ata un máximo de 25 puntos. |
25 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A14 A16 A17 A20 B9 B8 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
A participación de maneira satisfactoria na ensamblaxe de equipos e instalación de S.O. e redes terá unha valoración na nota final con un máximo de 10 puntos |
10 |
Prueba objetiva |
A16 A17 B2 B8 C3 C9 C10 |
Ao longo do cuadrimetre realizaranse unha serie de probas basadas principalmente en conceptos teóricos e resolución de problemas que sumarán ata un máximo de 55 puntos. |
55 |
|
Observaciones evaluación |
O alumno ten dúas posibilidades de avaliación: 1. A avaliación continua. Mediante esta via, o alumno ten a posibilidade de superar a asignatura por curso mediante a presentación de traballos, as prácticas de laboratorio e as probas obxectivas que se realizarán ao longo do curso. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba final da convocatoria de febreiro. Esta vía tan só será aplicable no caso de que o alumno asista como mínimo ao 80% das horas presenciais.
2. A avaliación mediante proba obxectiva final. Esta via se aplicará cando o alumno non opte á posibilidade de avaliación continua, ou ben cando non acade un mínimo de 50 puntos ao longo do curso. Neste caso o alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá desta proba obxectiva.
Non se gardará nengunha nota para a convocatoria de xullo en nengún caso.
Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar su evaluación.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Borruel, F. (2002). Access 2000. Madrid
Ujaldón, M. (2001). Arquitectura del PC. Madrid
Prieto, A. (2005). Conceptos de informática. Madrid
Floyd, T.L. (2006). Fundamentos de Sistemas Digitales. Madrid
Rodríguez, J. (2001). Microsoft Excel 2002. Iniciación y referencia. Madrid
Delgado J.M., Paz F. (2009). OpenOffice.org 3.0. Madrid
Bucki, L.A. (2009). OpenProj: the open source solution for managing your projects. Australia
Pablo Lopez Varela; Santiago Iglesias Baniela (2007). Planificacion, Programacion y Control de Proyectos mediante técnicas de camino critico. Santiago. Ed. Tórculo |
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Matemáticas I/631G02151 | Física I/631G02153 | Inglés/631G02155 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Física II/631G02158 | Matemáticas III/631G02260 | Electrónica y Sist. Electrónicos del Buque/631G02356 | Fundamentos de Regulación y Control/631G02257 | Electrotecnia. Máquinas Eléctricas y Sistemas Eléctricos del Buque/631G02253 | Automatización de Instalaciones Marítimas/631G02357 | Sistemas Gestión y Mantenimiento Buque/631G02360 | Fundamentos de Programación/631G02511 | Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02512 | Automatización y Control de Procesos/631G02314 | Gestión Integral del Mantenimiento/631G02316 | / | Automatización con PLCs e Instrumentación Industrial/631G02509 |
|
|