Identifying Data 2015/16
Subject (*) Matemáticas III Code 631G02260
Study programme
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second FB 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinador
Muiños Fernandez, Maria Jose
E-mail
maria.jose.muinos@udc.es
Lecturers
Muiños Fernandez, Maria Jose
Rodriguez Aros, Angel Daniel
E-mail
maria.jose.muinos@udc.es
angel.aros@udc.es
Web
General description Impartiranse os métodos básicos do Cálculo Numérico e da Estatística realizando prácticas en computador (cos programas MatLab e Calc), proporcionando así unha ferramenta que poida ser útil tanto na actual vida académica como na futura vida profesional.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A12 CE12 - Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica.
A14 CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A17 CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B3 CT3 - Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B6 CT6 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8 CT8 - Versatilidade.
B9 CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 C2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A12
A14
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
C10
C11
C12
C13

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN A MATLAB
1.1.- Tipos de datos. Operaciones básicas.
1.2.- Vectores y matrices
1.3.- Funciones
1.4.- Operadores lógicos
TEMA 2: NÚMERO, ALGORITMO Y ERRORES

2.1.- Introducción
2.2.- Números: Representación y Almacenamiento
2.3.- Algoritmos
2.4.- Errores: Clasificación y Propagación
TEMA 3.- RESOLUCIÓN DE SISTEMAS DE ECUACIONES LINEALES

3.1.- Consideraciones Generales
3.2.- Métodos Directos
3.2.1.- Sistemas con Solución Inmediata
3.2.1.1.- Matriz Diagonal
3.2.1.2.- Matriz Triangular Superior
3.2.1.2.- Matriz Triangular Inferior
3.2.2.- Métodos de Eliminación o Transformación
3.2.2.1.- Método de Gauss
3.2.2.1.- Método de Gauss-Jordan
3.2.3.- Métodos de Descomposición: Factorización LU
3.2.3.1.- Método de Doolittle
3.2.3.2.- Método de Crout
3.2.3.3.- Método de Cholesky
3.3.- Métodos Iterativos
3.3.1.- Método de Jacobi
3.3.2.- Método de Gauss-Seidel
TEMA 4.- INTERPOLACIÓN.

4.1.- Introducción
4.2.- Interpolación Polinomial de Lagrange
4.3.- Interpolación de Hermite
4.4.- Diferencias Divididas. Fórmula de Newton.


TEMA 5.- RESOLUCIÓN DE UNA ECUACIÓN (CEROS DE FUNCIONES)

5.1.- Introducción
5.2.- Método de la Bisección
5.3.- Método de Newton-Raphson
5.4.- Método de la Secante. Regula Falsi.
5.5.- Método del Punto Fijo
TEMA 6.- DERIVACIÓN E INTEGRACIÓN NUMÉRICAS

6.1.- Diferencias Finitas. Derivación Numérica.
6.2.- Integración Numérica. Conceptos Generales.
6.3.- Aproximaciones Rectangulares
6.4.- Método de los Trapecios
6.5.- Regla de Simpson
6.6.- Fórmulas de Cuadratura
TEMA 7.- MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN DE ECUACIONES DIFERENCIALES

7.1.- Introducción: Definiciones Generales
7.2.- Métodos de Taylor
7.3.- Método de Euler
7.4.- Método de Heun
7.5.- Métodos de Runge-Kutta

TEMA 8.- MÉTODOS ESTADÍSTICOS
8.1 Estadística descriptiva
8.1.1 Generalidades
8.1.2 Tratamiento de la información y representaciones gráficas
8.1.3 Medidas de centralización. Medidas de dispersión
8.1.4 Distribuciones binomial y normal
8.2 Ajuste de curvas
8.2.1 Regresión lineal.
8.2.2 Método de los mínimos cuadrados
8.2.3 Medidas de bondad del ajuste
8.2.4 Medidas de ajuste no lineal


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A12 A14 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 C9 C10 C11 C12 C13 2 15 17
ICT practicals A12 A14 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 C9 C10 C11 C12 C13 14 25 39
Problem solving A12 A14 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 C12 C13 14 25 39
Guest lecture / keynote speech A12 A14 A17 A18 B1 B3 B4 B6 B7 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 20 10 30
Objective test A12 A14 A17 A18 B1 B2 B4 B6 B7 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 4 0 4
Online discussion A12 A14 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 C12 0 10 10
Document analysis A12 A14 A17 A18 B1 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C11 0 5 5
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Traballo en grupo
ICT practicals Prácticas na Aula de Informática cos programas Matlab e Calc
Problem solving Resolver problemas propostos
Guest lecture / keynote speech Exposición inicial de cada tema
Objective test Proba individual de coñecementos adquiridos
Online discussion Participación nos foros abertos en Moodle
Document analysis Valoración da información obtida en libros e internet

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
ICT practicals
Description
Resolución de dúbidas persoais de forma individual ou en grupo moi reducido

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A12 A14 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 C12 C13 Plantexar os problemas que logo se resolverán coas TIC.
10
Guest lecture / keynote speech A12 A14 A17 A18 B1 B3 B4 B6 B7 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 Asistencia e participación nas clases teóricas.
5
Collaborative learning A12 A14 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 C9 C10 C11 C12 C13 Realización de traballos grupais
10
ICT practicals A12 A14 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 C9 C10 C11 C12 C13 Realización das prácticas propostas na aula de Informática.
40
Objective test A12 A14 A17 A18 B1 B2 B4 B6 B7 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 Resposta sobre os coñecementos adquiridos.
30
Online discussion A12 A14 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 C12 Participación nos debates abertos no Moodle.
5
 
Assessment comments

Os alumnos que NON participen no EEES serán avaliados a través dunha única Proba Obxetiva que constituirá o 100% da avaliación.

A materia divídese en dúas partes: parte 1 (temas do 1 ao 4) e parte 2 (temas do 5 ao 8). Para superala haberá que alcanzar en cada parte un mínimo de 3,5 puntos que permita logo obter unha media de, polo menos, 5 puntos.

Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.


Sources of information
Basic Curtis F. Gerald (1991). Análisis Numérico. Alfaomega
Burden-Faires (1998). Análisis Numérico. Thomson
García Merayo-Nevot Luna (1992). Análisis Numérico. Paraninfo
Spiegel (1991). Estadística. McGraw-Hill
Huerta-Sarrate-Rodríguez Ferrán (1998). Métodos Numéricos. Edicions UPC
Mathews-Fink (1999). Métodos Numéricos con Matlab. Prentice Hall
Cordero-Hueso-Martínez-Torregrosa (2005). Métodos Numéricos con Matlab. Universidad Politécnica de Valencia
Michavila-Gavete (1992). Programación y Cálculo Numérico. Reverté

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Matemáticas 1/631G02151
Informática/631G02154
Matemáticas II/631G02156

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.