Identifying Data 2015/16
Subject (*) Técnicas Enerxéticas aplicadas ao Buque Code 631G02453
Study programme
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enerxía e Propulsión Mariña
Coordinador
Orosa Garcia, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.orosa@udc.es
Lecturers
Costa Rial, Ángel Martín
Orosa Garcia, Jose Antonio
E-mail
angel.costa@udc.es
jose.antonio.orosa@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A2 CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade.
A3 CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
A6 CE6 - Coñecementos e capacidade para a realización de auditorías enerxéticas de instalacións marítimas.
A14 CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A17 CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
A21 CE37 - Capacidad para ejercer como Oficial de Máquinas de la Marina Mercante, una vez superados los requisitos exigidos por la Administración Marítima.
A30 CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc.
A31 CE43 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueiros, LPG, LNG, petroleiros, cementeiros, Ro-Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc.
A32 CE44 - Coñecer o balance enerxético xeral, que inclúe o balance termo-eléctrico do buque, ou sistema de mantemento da carga, así como a xestión eficiente da enerxía respectando o medio.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B7 CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B9 CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e analizar os procesos termodinámicos que teñen lugar nas máquinas térmicas. A1
A3
A14
A17
B4
B5
B7
B9
B10
B11
C3
C7
C8
C9
C10
Realizar balances energéticos de instalaciones térmicas. tomar decisiones desde el punto de vista de la optimización energética. A1
A2
A3
A6
A14
A17
A18
A21
A30
A31
A32
B4
B5
B10
B11
C3
C8
C11
C12
C13
calcular os compoñentes que interveñen nas instalacións térmicas mariñas. A6
A14
A17
A18
A21
A30
A31
A32
B4
B5
B7
B9
B11
C3
C7
C8
Planificación e organización enerxética de instalacións térmicas mariñas. A1
A2
A3
A6
A14
A17
A18
A32
B4
B5
B7
B9
B11
C3
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. ANÁLISE ENERXÉTICA E EXERGÉTICO DE INSTALACIÓNS TÉRMICAS 1.1. Introdución.
1.2. Desenvolvemento do balance de enerxía.
1.3. Fundamentos do concepto de exergía.
1.4. Balances de enerxía e exergía en estado estacionario.
1.5. Aplicación da análise enerxética e exergético a tobeiras, difusores, turbinas, compresores, bombas, intercambiadores de calor e dispositivos de estrangulación.
1.6. Análise das condicións transitorias.
2. PROCESOS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA 2.1. Introdución.
2.2. Fundamentos da transferencia de materia.
2.3. Principios da difusión.
2.4. Difusión estacionaria nun non difundente.
2.5. Difusión nas mesturas de varios compoñentes. Difusión turbulenta.
2.6. Transferencia de masa por convección.
2.7. Absorción con reacción química.
3. ESTUDO DOS PROCESOS DE COMBUSTIÓN 3.1. Introdución.
3.2. O servizo de combustible nos buques.
3.3. O proceso de combustión.
3.4. Reaccións de combustión.
3.5. Composición dos gases producidos na combustión.
3.6. Punto de orballo dos gases.
3.7. Optimización do proceso de combustión.
3.8. Diagnose da combustión.
3.9. Aspectos enerxéticos da combustión.
4. PROCESOS CON TRANSFERENCIA DE CALOR 4.1. Introdución.
4.2. Balance de enerxía nunha superficie.
4.3. Análise de problemas de transferencia de calor. Metodoloxía.
4.4. Ebulición e condensación.
4.5. Intercambiadores de calor.
4.6. Transferencia simultánea de calor e masa.
5. BALANCES EN MÁQUINAS TÉRMICAS MARIÑAS 5.1. Introdución.
5.2. Balances en motores de combustión interna mariños.
5.3. Balances en turbinas de gas mariñas.
5.4. Balances en caldeiras e turbinas de vapor mariñas.
6. BALANCES ENERGÉTICOS EN LAS INSTALACIONES DE TÉRMICAS MARINAS 6.1. Introdución.
6.2. Balances en instalacións de coxeración mariñas.
6.3. Balances en instalacións de ciclo combinado mariñas.
6.4. Balances en instalacións de refrixeración e climatización mariñas.
6.5. Análise exergético das instalacións.
7. SISTEMAS DE PRODUCIÓN E TRATAMENTO DE AUGAS NOS BUQUES 7.1. Introdución.
7.2. Produción de auga destilada.
7.3. Calidade do vapor, auga de alimentación e condensado.
7.4. Tipos de acondicionamento do ciclo auga-vapor.
7.5. Control analítico do ciclo.
7.6. Análise enerxética do acondicionamento do ciclo.
8. SISTEMAS ALTERNATIVOS DE PROPULSIÓN E APROVEITAMENTO ENERXÉTICO 8.1. Introdución.
8.2. Pilas de combustible.
8.3. Residuos de biomasa.
8.4. Sistemas eólicos de propulsión e aproveitamento enerxético.
8.5. Sistemas de aproveitamento de enerxía solar.
8.6. Propulsión nuclear.
9. AUDITORÍA, PLANIFICACIÓN E ORGANIZACIÓN ENERXÉTICA DE INSTALACIÓNS TÉRMICAS MARIÑAS 9.1. Introdución.
9.2. Utilización da enerxía nos buques.
9.3. Medios materiais para a auditoría enerxética.
9.4. A recompilación de datos e Cálculos.
9.5. Mellora do rendemento e mantemento das condicións óptimas de funcionamento dos equipos enerxéticos.
9.6. Inspección e revisión de equipos do buque.
10. EFICIENCIA ENERGÉTICA EN BUQUES 10.1. Índicie de Eficiencia Energética de diseño.
10.2. Plan de Gestión de la Eficiencia Energética.
10.3. Indicador Operacional de la Eficiencia Energética.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 B7 B9 B10 B11 C3 C12 14 21 35
Case study A6 A14 A17 A18 A21 A30 A31 A32 B4 B5 14 28 42
Supervised projects A1 A2 A3 A6 A14 B7 B9 B10 B11 C9 C10 C11 C13 14 42 56
Objective test A1 A2 A3 A6 A14 A17 A18 A21 A30 A31 A32 B4 C7 C8 3 0 3
 
Personalized attention 14 0 14
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia que se distruyen en temas, o alumno contará con material bibliográfico do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios, que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
Case study Proposta de casos prácticos, resolución e crítica.
Supervised projects Propoñerase a realización de traballos sobre a resolución de casos de procesos reais facendo o conseguiente seguimento.
Objective test Realizaranse probas escritas que constarán de cuestionesteóricas e prácticas.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Supervised projects
Objective test
Description
SESIÓN MAXISTRAL: Atención personalizada na aula ás dudas plantexadas.

TRABALLOS TUTELADOS: Atención no despacho ou aula para a resolución de traballos de análise.
Resolución das dificultades na realización de traballo.

PROBA OBXETIVA: Supervisión da realización.

ATENCIÓN PERSOALIZADA: Realizaranse en horarios de tutorias establecido a comenzo de curso e exposto no tablón de anuncios do despacho.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 B7 B9 B10 B11 C3 C12 Con la asistencia participativa a las clases expositivas 5
Case study A6 A14 A17 A18 A21 A30 A31 A32 B4 B5 Realización e discusión dos casos propostos 15
Supervised projects A1 A2 A3 A6 A14 B7 B9 B10 B11 C9 C10 C11 C13 Presentación en tempo e forma dos traballos propostos 30
Objective test A1 A2 A3 A6 A14 A17 A18 A21 A30 A31 A32 B4 C7 C8 Realización de proba individual 50
 
Assessment comments

Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.

Sesión magistral: A32, A50, A53, A54, A55, C4, C5

Estudio de casos: A1, A3, A7, A14, A17, A18, A24, A29, A30, A31, A50, B9, B10, B11, C3

Trabajaos tutelados:A2, A4, A5, A6, A20, A21, A58, B3, B5, B7, B8, C8

Prueba objetiva: B2, B4, C6, C7


Sources of information
Basic J. Carbia; J.A. Orosa (2010). Apuntes de la materia.
Santiago Sabulal García (2006). Centrales térmicas de ciclo combinado . España. Ed. Díaz de Santos
Haywood (2000). Ciclos termodinámicos de potencia y refrigeración . Méjico. Limusa
José Mª. Sala Lizarraga (1999). Cogeneración . Bilbao. Servicio Editorial UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO
F. J. Barclay (1995). Combinned Power and Process-an Exergy Approach .
José Mª. De Juana (2003). Energías Renovables para el desarrollo . Méjico. Thomson-Paraninfo. S.A.
M. J. M., and H. N. S. (1995). Fundamentals of Enginnering Thermodynamics . Wiley
M.J. Morán; H.N. Shapiro (2003). Fundamentos de Termodinámica Técnica . Barcelona. Edit. Reverté
J. R. Welty (1999). Fundamentos de Tranferencia de Momento, Calor y Masa . Méjico. Limusa
Frank P. Incropera (1999). Fundamentos de transferencia de calor . Méjico. Prentice Hall
Marta Muñoz Domínguez; Antonio José Rovira de Antonio (2006). Ingeniería Térmica . Madrid. UNED
Juan A. López Sastre (2004). La pila de combustible . Valladolid. Secretariado de Publicaciones e Intercambio. Universidad de Valladolid
Robert E. Treybal (1988). Operaciones de transferencia de masa . Méjico. Macgraw-Hill
Çengel-Boles (2003). Termodinámica. Méjico. McGraw-Hill
Orosa García, José A. (2008). Termodinámica aplicada con EES . España. Tórculo Edicións
J.L. Gómez Ribelles (2002). Termodinámica Técnica . Valencia. Edit. de la UPV
P. Hambling (1991). Turbines, Generators and Associated Plant . Pergamon Press
Claudio Mataix (2000). Turbomáquinas Térmicas . Madrid. Editirial DOSSAT, S.A

Complementary S. Kabac (1995). Boilers, Evaporators and Condensers . J. Wiley & Sons
Ernest J. Henley (2002). Cálculo de Balances de Materia y Energía . Barcelona. Edit. Reverté. S.A.
Manuel Marquez (2005). Combustión y Quemadores . España. Marcombo
Antonio Creus Solé (2004). Energías Renovables . Barcelona. Edic. Ceysa
Mario Ortega Rodrígez (1999). Energías Renovables . Madrid. Thomson-Paraninfo
H. A. Sorensen (1983). Energy Conversion Systems . Wiley
Román Monasterio Larrinaga (1993). La Bomba de Calor. Fundamentos, Técnicas y Aplicaciones . Madrid. McGraw-Hill
K. W. Li (1985). Power Plant System Desing . Wiley
Kreit/Bohn (2002). Principios de Transferencia de Calor . Madrid. Thomson
M. Meckler (1994). Retrofitting Buildings for Energy Conservation . The Fairmont Press
Merle C. Potter y Craig W. Somerton (2004). Termodinámica para Ingenieros . Madrid. McGraw-Hill
A. Bejan (1998). Thermodinamics Optimization of Complex Energy Systems . NATO Sciences


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Instalaciones Marítimas e Propulsores/631G02354
Termodinámica e Termotecnia/631G02254
Mecánica de Fluidos/631G02258
Motores de Combustión Interna/631G02351
Turbinas de Vapor e Gas/631G02352
Técnicas de Frío e Aire acondicionado/631G02355
Técnicas Enerxéticas aplicadas ao Buque/631G02453

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Oficina Técnica-Proxectos/631G02452
/

Subjects that continue the syllabus
Instalaciones Marítimas e Propulsores/631G02354
Termodinámica e Termotecnia/631G02254
Mecánica de Fluidos/631G02258
Motores de Combustión Interna/631G02351
Turbinas de Vapor e Gas/631G02352
Técnicas de Frío e Aire acondicionado/631G02355

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.