Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A3 |
CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. |
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A15 |
CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A17 |
CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A62 |
CE52 - Exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, logo de superados os requerimentos esixidos pola Administración Marítima |
A64 |
CE54 - Supervisar o funcionamento dos sistemas de control automático da máquina propulsora principal e sistemas auxiliares |
A69 |
CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares |
A70 |
CE60 - Manter e reparar os equipos de navegación da ponte e dos sistemas de comunicación do buque |
A71 |
CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga |
A72 |
CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B7 |
CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o papel que xogan os distintos dispositivos, aparellos e sistemas, a bordo dun buque ou nunha contorna industrial, para a medida e manipulación das variables físicas máis usuais. |
A1 A15 A17 A18
|
B1 B7 B10
|
C6 C11 C12 C13
|
Valorar a empleabilidad e adecuación dun instrumento para realizar unha medida en función das súas características, e do principio de funcionamento en que se basea.
|
A3 A7 A15 A18 A62 A64
|
B1 B7 B11
|
C8
|
Interpretar correctamente os diagramas de instrumentación e tubaxes dunha instalación, sendo capaz de facer modificacións nos mesmos, e trazar planos de pequenas instalacións ou partes das mesmas. |
A3 A7 A18 A62 A64 A69 A70 A71 A72
|
B1 B10 B11
|
C9 C10 C11 C12
|
Expresarse correctamente utilizando os termos relativos aos instrumentos e á medida das variables físicas. Valorar as posibilidades ofrecidas polas cadeas de medida analóxicas e dixitais. |
A1 A3 A15 A18 A62 A64
|
B1 B10 B11
|
C6 C9 C10 C12
|
Coñecer un conxunto básico de sensores, e das condicións do seu uso para a obtención dunha medida fiable. Igualmente coñecer os equipos de acción de uso máis xeneralizado. |
A3 A15 A18 A62 A64
|
B1 B10 B11
|
C6 C8 C12
|
Ter visión de conxunto das diferentes posibilidades para trasladar un valor medido até un punto de monitorización ou utilización. E coñecer os estándares de comunicación máis usuais. |
A1 A3 A7 A15 A18 A62 A64
|
B1 B10 B11
|
C6 C11 C12 C13
|
Manexar con facilidade a localización de documentación técnica a través da web. |
A3 A18
|
B1 B10
|
C6
|
Interpretar a información contida nos catálogos, manuais e demais literatura técnica fornecida polas casas comerciais sobre os seus produtos. |
A3 A7 A15 A18 A64 A69 A70 A71 A72
|
B1 B10
|
C6 C10
|
Axustar ou no seu caso calibrar instrumentos de medida e transmisión. |
A1 A3 A7 A15 A62 A64 A69 A70 A71 A72
|
B1 B11
|
C6 C12
|
Construír pequenos programas gráficos en contornas de instrumentación virtual. |
A7 A15 A17 A64
|
B1 B11
|
C6 C13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Variables físicas comúns na industria mariña. |
1.1. Presión
1.2. Caudal
1.3. Nivel
1.4. Temperatura
1.5. Forza
1.6. Outras |
2. Estrutura e elementos característicos dos procesos automatizados |
2.1 Organigrama xerárquico para unha instalación instrumentada e automatizada. |
3. Principios físicos de transducción, e tipos de transductores. |
3.1. Transductores pasivos:
3.1.1 Variación dimensional
3.1.2. Modificación das propiedade electromagnéticas
3.2. Transductores activos
3.2.1. Efecto piezo-eléctrico
3.2.2. Efecto fotoeléctrico
3.2.3. Efecto termoeléctrico
3.2.4. Inducción electromagnética.
3.2.5. Efecto Hall
3.2.6. Efecto magnetohidrodinámico |
4. Cadeas de medida: analóxicas e dixitais. |
4.1 Analóxicas
4.2 Dixitais |
5. Sensores. |
5.1. Presión
5.2. Caudal
5.3. Nivel
5.4. Temperatura
5.5. Forza
5.6. Outras |
6. Transmisión do sinal. |
6.1 Niveis estandarizados
6.2 Acondicionamento do sinal |
7. Equipos de acción. |
7.1. Válvulas
7.2. Motores
7.3. Bombas
7.4. Ventiladores |
8. Representación gráfica: diagramas de tubaxes e instrumentación P&ID. |
6.1 Normas para a representación
6.1 Interpretación e trazado de planos |
9. Axuste e Calibración. Instrumentación Virtual |
9.1 Calibración vs axuste
9.2 Aplicacións para virtualizar a instrumentación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A18 B1 B10 C8 C9 C11 C12 |
4 |
22 |
26 |
Proba mixta |
A3 A7 A17 A18 B11 C10 C13 |
4 |
20 |
24 |
Sesión maxistral |
A3 A15 A17 A18 A62 A64 B1 B7 B10 B11 C6 C8 C9 C10 C11 C12 |
20 |
40 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A3 A7 A15 A62 A64 A69 A70 A71 A72 B1 B7 B10 C6 |
20 |
20 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Ao longo do curso o alumnado deberá facer unha ou varias exposicións dun tema encargado polo profesor |
Proba mixta |
O alumno terá como mínimo a posibilidade de presentarse a un exame final, e a todos os que se concerten entre profesor e alumnado durante o curso. |
Sesión maxistral |
Será o xeito habitual de docencia respeto dos contidos teóricos da materia, tentarase fomentar a partiicipación na mesma do alumnado. |
Prácticas de laboratorio |
Constitúen a parte aplicativa da materia, e poderanse facer tanto con material de laboratorio como en forma de simulación mediante software. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Presentación oral |
|
Descrición |
As prácticas de laboratorio estarán supervisadas polo profesor que atenderá as cuestións de cada individuo.
Na sesión maxistral atenderase a participación do alumnado.
Na proba mixta o profesor aclarará persoalmente as dúbidas que pidan ir xurdindo sobre os enunciados.
Na presentación oral profesor e alumnado interaccionaran ao longo da exposición. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A3 A7 A15 A62 A64 A69 A70 A71 A72 B1 B7 B10 C6 |
Valorarase a asistencia, a actitude e os resultados acadados na realización de prácticas de laboratorio |
20 |
Proba mixta |
A3 A7 A17 A18 B11 C10 C13 |
Como mínimo haberá un exame final, podendo facer outros concertados entre profesor e alumnado ao longo do curso |
65 |
Presentación oral |
A18 B1 B10 C8 C9 C11 C12 |
O alumnado presentará os temas que lle sean encargado polo profesor ao longo do curso. |
15 |
|
Observacións avaliación |
É posible atendendo as circunstancias consensuar outros criterios de avaliación entre o profesor e os casos particulares que poden xurdir no alumnado. Nese caso firmarase por ambas partes un contrato de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Creus Solé, Antonio (2010). Instrumentación Industrial. Barcelona: Marcombo
Acedo Sánchez, José. (2006). Instrumentación y control básico de procesos. . [Madrid] : Diaz de Santos, |
|
Bibliografía complementaria
|
(). Automática e instrumentación. Barcelona : CETISA,
Endress Hauser (). http://www.es.endress.com/es.
Morris, Alan S. (2002). Principios de mediciones e instrumentación . México : Pearson Education |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Electrónica Dixital/631G02364 | Electrónica Analóxica e de Potencia/631G02363 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Regulación e Control/631G02456 |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02562 |
|
|