Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A62 |
CE52 - Exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, logo de superados os requerimentos esixidos pola Administración Marítima |
A63 |
CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control |
A64 |
CE54 - Supervisar o funcionamento dos sistemas de control automático da máquina propulsora principal e sistemas auxiliares |
A68 |
CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico |
A69 |
CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares |
A70 |
CE60 - Manter e reparar os equipos de navegación da ponte e dos sistemas de comunicación do buque |
A71 |
CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga |
A72 |
CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidad para comprobar, diseñar y conocer las etapas de reparación del bobinado de una máquina eléctrica rotativa
Capacidad para levar a cabo automatizacións por contactores da manobra de motores eléctricos de accionamiento en instalacións marítimas. |
A7 A13 A18 A62 A63 A64 A68 A69 A70 A71 A72
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6 C9 C10 C11 C12 C13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bobinado de máquinas eléctricas rotativas.
|
Bobinado de Máquinas rotativas de CC
Bobinado de Alternadores y Motores III
Bobinado de motores monofásicos.
Bobinados enteros y fraccionarios.
Montaje y desmontaje de máquinas eléctricas. |
Comprobaciones en máquinas rebobinadas |
Comprobaciones Eléctricas. Aislamiento. Resistencia. Consumo.
Comprobaciones mecánicas. Cojinetes. Desequilibrios . Vibraciones. Calentamientos |
Análisis desequilibrio eléctrico causado por el bobinado |
Aplicación Excel para obtención del desequilibrio de tensiones en una máquina eléctrica rotativa. |
Automatización de la maniobra de motores eléctricos en instalaciones navales |
Diseño de esquemas eléctricos de maniobra y fuerza de motores eléctricos de accionamiento en instalaciones navales.
Propuestas de mejora en el diseño de seguridad. |
Mantenimiento. Introducción y Actuaciones |
Principios básicos del mantenimiento industrial
Introducción al mantenimiento eléctrico
Objetivos y tipos de mantenimiento
Mantenimiento Correctivo
Mantenimiento preventivo
Mantenimiento predictivo
Programas de gestión de mantenimiento asistido por ordenador
Seguridad en trabajos eléctricos a bordo
Normativa sobre mantenimiento eléctrico en buques |
Instrumentación para Mantenimiento Eléctrico |
Introducción y terminología de medida
Medidores de parámetros de tierra
Medidor de aislamiento
Medidores de rigidez dieléctrica
Analizadores de redes. Funciones avanzadas.
Pinzas amperimétricas.
Comprobadores de protecciones.
Sistemas de termografía.
Nociones básicas de Calibración.
Diseño de sistemas de medida basados en instrumentación virtual.
|
Mantenimiento centrado en la fiabilidad (RCM) |
Introducción al RCM eléctrico
Aplicación de RCM a un Sistema Eléctrico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
C3 C6 C9 C10 C11 C12 |
4 |
0 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A13 |
7 |
14 |
21 |
Proba obxectiva |
B2 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A72 A71 A70 A69 A68 A64 A63 A62 A18 A13 A7 B1 B2 B4 B10 B11 C13 |
41 |
82 |
123 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que coordinados polo profesor |
Prácticas de laboratorio |
que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como montaxes, localización de averías, utilización de aparatos de medida, ... |
Proba obxectiva |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
O supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Discusión dirixida |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Practicas sobre máquinas eléctricas y paneles didácticos disponibles en el laboratorio de electrotecnia |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A72 A71 A70 A69 A68 A64 A63 A62 A18 A13 A7 B1 B2 B4 B10 B11 C13 |
Preguntas puntuales de especial dificultad podrán valer de evaluación |
5 |
Discusión dirixida |
C3 C6 C9 C10 C11 C12 |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que coordinados polo profesor . Preguntas de especial dificultad podrán valer de evaluación |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A13 |
Se podrá hacer evaluación sobre cuestiones de tipo práctico acerca de los montajes o medidas obtenidas |
10 |
Proba obxectiva |
B2 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
80 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Profesores de la Asignatura (). Apuntes de Bobinados. Moodle
Profesores de la asignatura (). Boletin de Prácticas de automatización por contactores. Moodle
Manzano (2005). Mantenimiento de Máquinas Eléctricas. Paraninfo
Martínez Domínguez, Fdo. (2001). Reparación y Bbinado de Motores Eléctricos. Paraninfo
Rapp Ocariz, Jesús (1983). Teoría y Cálculo de los Bobinados Eléctricos. Vagma. Bilbao |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02306 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|