Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A6 |
Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do ámbito da enxeñaría civil. |
A7 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse no exercicio da profesión. En particular, coñecer, entender e utilizar a notación matemática, así como os conceptos básicos da álxebra, as propiedades das cónicas e cuádricas, o cálculo infinitesimal, os métodos analíticos que permiten a resolución de ecuacións diferenciais ordinarias e en derivadas parciais, a xeometría diferencial clásica e a teoría de campos para a súa aplicación na resolución de problemas de enxeñaría civil. |
A10 |
Comprensión da aleatoriedade da maioría dos fenómenos físicos, sociais e económicos, que permite actuar da forma correcta na toma de decisións ante a presenza de incerteza e efectuar análise e crítica racional de actuacións. |
A21 |
Capacidade para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento, así como para coñecer as tipoloxías máis usuais na Enxeñaría Civil. Capacidade para utilizar métodos tradicionais e numéricos de cálculo e deseño de todo tipo de estruturas (de barras, placas, láminas esféricas e de revolución, etc.) de diferentes materiais (formigón, metálicas, mixtas, de madeira, cerámicas, compostas, etc.) sometidas a esforzos diversos e en situacións de comportamentos mecánicos variados (elásticos, elastoplásticos, viscoelásticos, etc.). |
B1 |
Aprender a aprender. |
B9 |
Comprender a importancia da innovación na profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do ámbito da enxeñaría civil. |
A6
|
|
|
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse no exercicio da profesión. En particular, coñecer, entender e utilizar a notación matemática, así como os conceptos básicos da álxebra, as propiedades das cónicas e cuádricas, o cálculo infinitesimal, os métodos analíticos que permiten a resolución de ecuacións diferenciais ordinarias e en derivadas parciais, a xeometría diferencial clásica e a teoría de campos para a súa aplicación na resolución de problemas de enxeñaría civil. |
A7
|
|
|
Comprensión da aleatoriedade da maioría dos fenómenos físicos, sociais e económicos, que permite actuar da forma correcta na toma de decisións ante a presenza de incerteza e efectuar análise e crítica racional de actuacións. |
A10
|
|
|
Capacidade para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento, así como para coñecer as tipoloxías máis usuais na Enxeñaría Civil. Capacidade para utilizar métodos tradicionais e numéricos de cálculo e deseño de todo tipo de estruturas (de barras, placas, láminas esféricas e de revolución, etc.) de diferentes materiais (formigón, metálicas, mixtas, de madeira, cerámicas, compostas, etc.) sometidas a esforzos diversos e en situacións de comportamentos mecánicos variados (elásticos, elastoplásticos, viscoelásticos, etc.). |
A21
|
B1
|
|
Comprender a importancia da innovación na profesión |
|
B9
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Ciencia e ingeniería de los materiales |
Ciencia e ingeniería de materiales.
Clasificación de materiales en ingeniería.
Relación entre estructura, procesado y propiedades.
Influencia del medio ambiente en el comportamiento de los metales.
Selección de materiales |
Tema 2: Estructura atómica y enlaces |
Estructura electrónica de los átomos
Enlaces atómicos.
Fuerzas interatómicas y módulo de Young
|
Tema 3: Estructuras y geometrías cristalinas Materiales cristalinos y amorfos.
|
Celda unidad y red cristalina.
Notaciones cristalográficas.
Monocristales y policristales.
Polimorfismo y alotropía.
Texturas, anisotropía.
Difracción de Rayos X.
|
Tema 4: Diagramas de fases y tratamientos térmicos |
Definiciones.
Diagrama de fase.
Transformaciones de fase.
Tratamientos térmicos. |
Tema 5: Propiedades mecánicas |
Ensayo de tracción
Propiedades cuantitativas.
Transición dúctil-frágil.
Leyes empíricas tensión-deformación
Tensión y deformación verdadera. |
Tema 6: Deformación elástica |
Constantes elásticas
Ecuaciones constitutivas
Ley de Hooke generalizada.
Deformaciones térmicas.
Materiales anisótropos.
|
Tema 7: Plasticidad en sólidos cristalinos |
Resistencia teórica cortante
Dislocaciones y deslizamiento
Tensión cortante crítica.
|
Tema 8: Mecanismos de endurecimiento |
Endurecimiento por solución sólida.
Endurecimiento por precipitación o envejecimiento.
Endurecimiento por deformación.
Endurecimiento por reducción de tamaño de grano.
|
Tema 9: Fractura de estructuras |
Diseño tradicional de estructuras
Mecánica de la fractura.
Modos de fractura.
Fractografía.
|
Tema 10: Criterio energético de fractura |
Resistencia teórica cohesiva
Fisuras como concentradores de tensiones
Balance energético de Griffith
Energía disponible para la fractura.
Inestabilidad y curva R.
|
Tema 11: Criterio tensional de fractura |
Factor de intensidad de tensiones
Tenacidad de fractura y tensión crítica
Tamaño de grieta máximo admisible
Relación entre los criterios de fractura
|
Tema 12: Límites de plasticidad en la MFEL |
Tamaño de la zona plástica o ZPF.
Forma de la zona plástica.
Tensión plana y deformación plana.
Efecto del espesor en el estado tensional.
Límites de aplicación de la MFEL.
|
Tema 13: Determinación de la tenacidad de fractura |
Influencia del espesor.
Cálculo experimental de la tenacidad de fractura, KIC.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
|
8 |
24 |
32 |
Análise de fontes documentais |
|
10 |
20 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
|
2 |
2 |
4 |
Actividades iniciais |
|
39.5 |
39.5 |
79 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Se realizarán en el laboratorio de Ciencia de Materiales y en el aula de informática. Las prácticas de laboratorio no tienen carácter obligatorio, si bien son importantes porque sirven de nexo entre los contenidos teóricos y la realidad “práctica” de la materia, complementando así la exposición realizada en la clase. El alumno realiza un trabajo utilizando la herramiento informatica de Matlab aplicando el cálculo de conceptos claves de la material |
Análise de fontes documentais |
Se proponen varios temas sobre los que los alumnos deben realizar un trabajo de documentación y exposición |
Prácticas de laboratorio |
Se realizarán en el laboratorio de Ciencia de Materiales. Las prácticas de laboratorio no tienen carácter obligatorio, si bien son importantes porque sirven de nexo entre los contenidos teóricos y la realidad “práctica” de la materia, complementando así la exposición realizada en la clase. |
Actividades iniciais |
Repaso de los conocimientos básicos de ciencia de materiales |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Análise de fontes documentais |
Prácticas de laboratorio |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
Para cualquier duda es posible contactar con el profesor en el despacho o mediante correo electrónico |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
|
0,25 puntos sobre la nota total |
2.5 |
Análise de fontes documentais |
|
0,5 puntos sobre la nota total |
5 |
Prácticas de laboratorio |
|
0.25 puntos sobre la nota total |
2.5 |
Actividades iniciais |
|
9 puntos sobre la nota total |
90 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|