Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacidad para la resolución de los problemas matemáticos que puedan plantearse en la ingeniería. Aptitud para aplicar los conocimientos sobre: álgebra lineal; geometría; geometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuaciones diferenciales y en derivadas parciales; métodos numéricos; algorítmica numérica; estadística y optimización. |
A2 |
Conocimientos básicos sobre el uso y programación de los ordenadores, sistemas operativos, bases de datos y programas informáticos con aplicación en ingeniería. |
A3 |
Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales de la mecánica, termodinámica, campos y ondas y electromagnetismo y su aplicación para la resolución de problemas propios de la ingeniería. |
A18 |
Conocimiento de los conceptos y los aspectos técnicos vinculados a los sistemas de conducciones, tanto en presión como en lámina libre. |
A30 |
Conocimiento y capacidad para proyectar y dimensionar obras e instalaciones hidráulicas, sistemas energéticos, aprovechamientos hidroeléctricos y planificación y gestión de recursos hidráulicos superficiales y subterráneos. |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir y desarrollar los conceptos básicos de la Mecánica de Fluidos aplicables a la Hidráulica de tuberías y canales para poder trabajar en proyectos de obra relacionados con el flujo en presión y flujo en lámina libre |
A1 A3 A18 A30
|
B3 B6 B7
|
|
Conocer los fundamentos del flujo a presión permanente y no permanente en tuberías. |
A1 A18 A30
|
|
|
Conocer la principal legislación vigente en materia de ingeniería hidráulica e hidrológica. |
A30
|
|
|
Conocer los fundamentos del flujo permanente y no permanente en lámina libr |
A1 A18 A30
|
|
|
Trabajar con software de cálculo que permita el dimensionamiento y el proyecto de obra de redes de distribución de agua con tuberías y canales. |
A1 A2 A18 A30
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
0.- Propiedades dos fluidos. Hidrostática. Flotación |
Propiedades dos fluidos. Hidrostática. Flotación |
I.- Fundamentos Hidráulicos
|
Ecuaciones fundamentais
Fluxo laminar e turbulento
Análise dimensional |
II.- Fluxo en presión
|
Fundamentos do fluxo permanente en tuberías
Cálculo de redes de tuberías en réxime permanente
Sistemas de Bombeo
Válvulas automáticas
EPANET |
III.-Introdución ao fluxo non permanente en tuberías |
Golpe de ariete
Métodos paliar o golpe de ariete |
IV.- Fluxo en lámina libre |
Ecuacións básicas
Movemento permanente e uniforme
Movemento permanente gradualmente variado
HEC-RAS
|
V.- Hidroloxía |
Hidroloxía descritiva
Hidroloxía cuantitativa
Hidroloxía subterránea
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
2 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
|
45 |
71 |
116 |
Directed discussion |
|
5 |
0 |
5 |
Problem solving |
|
14 |
21 |
35 |
Laboratory practice |
|
12 |
18 |
30 |
ICT practicals |
|
4 |
8 |
12 |
Multiple-choice questions |
|
5 |
10 |
15 |
Objective test |
|
6 |
0 |
6 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación das normas, os obxetivos, o programa e a metodoloxía didáctica da materia. Explicarase aos alumnos o que deben facer para aprobar a materia.
Ademais, presentarase o tema 0, o estudo deste tema será traballo autónomo do alumno e sobre o mesmo realizarase o primeiro test da materia. |
Guest lecture / keynote speech |
O temario principal impartirase mediante clases expositivas presenciais nas que buscará a participación do alumnado. Os coñecementos teóricos serán transmitidos en sesións comúns con todos os alumnos, traballando na asimilación dos conceptos e ecuacións fundamentais. Nas sesións de teoría o profesor explicará a materia e preguntará sobre a asimilación de contidos por parte dos alumnos. |
Directed discussion |
Para o desenvolvemento dos aspectos prácticos da materia proporanse exercicios prácticos. Algúns serán resoltos en clase co apoio dos alumnos. Nas clases prácticas, unha vez foron discutidas (discusión dirixida) as alternativas de solución de problemas, aplicaranse as ferramentas apropiadas para a obtención da solución. |
Problem solving |
Resolveranse problemas vinculados coa materia do temario tanto na aula como a nivel individual.
Ademais, entregaranse periodicamente boletíns de problemas resoltos a man. |
Laboratory practice |
Realizaranse 3 sesións prácticas no laboratorio de Hidráulica. O profesor entregará a documentación necesaria previamente á asistencia e deberase resolver un boletín como memoria xustificativa das prácticas. |
ICT practicals |
Realizaranse traballos de modelización hidráulica cos programas EPANET e HEC-RAS.
Os traballos de ordenador serán realizados por grupos de 2-3 alumnos. Deixaranse en reprografía un resumo das características de cada traballo, cuxa evolución será seguida e guiada polo profesor. |
Multiple-choice questions |
Realizaranse tests de seguimento sobre o contido da materia para analizar a asimilación de coñecementos do alumnado e favorecer o seguimento habitual dos contidos impartidos na materia.
Ademais, o alumno realizará o estudo individualizado dos temas non troncais, dos cales non recibirá docencia directa por parte do profesor. O profesor recomendará bibliografía especificamente para estos temas. |
Objective test |
Nas datas oficiais e/ou as marcadas polo profesor realizaranse 3 exames sobre os contidos troncais, teóricos e prácticos, da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
|
Description |
Respecto da atención personalizada hai que sinalar que nas sesións maxistrais o profesor preguntará sobre a asimilación de contidos por parte dos alumnos, e estará dispoñible no seu despacho en horario de traballo. A solución de problemas realizarase entre todos, guiando o profesor en todo momento ós estudantes cara á resolución das prácticas.
O alumno contará con atención personalizada durante as prácticas de laboratorio. O profesor de prácticas estará á súa disposición para resolver as dúbidas que lle xurdan.
Poderanse realizar titorías específicas en grupo en función do número de alumnos interesados. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
|
Resolveranse problemas en clase e o alumno resolverá problemas pola súa conta, que terá que entregar para a súa corrección por parte do profesor. Os boletíns de problemas realizaranse individualmente e deberán ser entregados feitos "a man". |
45 |
Laboratory practice |
|
O alumno realizará as prácticas de laboratorio e entregará os preceptivos informes sobre o desenvolvemento das mesmas. |
15 |
Multiple-choice questions |
|
Realizaranse 9 tests de resposta múltiple. 1 test de repaso sobre o tema 0 e 8 test sobre o temario explicado na aula e sobre temas non troncales |
90 |
Objective test |
|
Realizaranse 3 exames parciais |
120 |
|
Assessment comments |
Exames parciais: Máximo 40 puntos por exame. Mínimo 16 puntos en cada exame (equivalente a un 4). Iguais para ámbolos grupos, convocaranse con antelación nas datas oficiais designadas pola Xefatura de Estudos e/ou nas datas marcadas polo profesor da materia. 9 Boletíns de problemas e 9 test de resposta múltiple : Débese entregar obrigatoriamente o boletín de problemas a man. A non entrega do boletín implica a imposibilidade de realizar o correspondente test. Prácticas de laboratorio: 5 puntos por sesión de laboratorio Realizaranse 3 sesións obrigatorias de prácticas de laboratorio. Entregarase o formulario resolto o mesmo día ou como máximo o día posterior á práctica de laboratorio. Non se pode superar a materia sen realizar as prácticas de laboratorio. Sumando os puntos obtidos ao longo do curso obtense a nota final segundo a seguinte táboa de equivalencia:
|
Puntos
|
Aprobado
|
140
|
Notable
|
170
|
Sobresíente
|
200
|
M.H.
|
220
|
Na convocatoria de xullo o alumno poderá conservar as notas dos exames parciais, de forma que o alumno poida examinarse só dos parciais que desexe. A nota obtida nun parcial na convocatoria de xullo anula a nota anterior do correspondente parcial.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Álxebra/632G01001 | Cálculo/632G01002 | Física/632G01003 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Ampliación de cálculo/632G01010 | Introdución aos métodos numéricos/632G01014 | Enxeñaría ambiental/632G01012 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|