Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A22 |
CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais conceptos e relacions económicas necesarios para analizar a economía mundial e española |
A2 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A19 A21
|
|
|
Capacidad para reflexionar sobre os problemas económicos mais relevantes |
A3 A5 A14 A15 A16 A17 A18 A22
|
B1 B2 B3
|
|
Aprender a pensar en términos económicos |
|
B1 B2 B3 B7 B11
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contenido |
A1
|
B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
B4 B5 B6 B7 B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. A medición da economía |
1. Contabilidad Nacional. Macromagnitudes.
2. Balanza de Pagos.
3. Indicadores socioeconómicos
|
II. Economía mundial. |
4. Análise da economía mundial
5. Crecimiento económico
6. Comercio internacional
8. Sistema financieiro internacional.
9. Integración económica. A UE
|
III. Economía española |
10. Unha visión da economía española
11. Sectores productivos
12. Distribución da renta e cohesión social
13. Mercado de traballo
14. Sector exterior e inserción de España na UE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 A13 A14 A15 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
A11 A12 A16 A17 A18 A19 A22 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B14 C1 C2 |
8 |
16 |
24 |
Análise de fontes documentais |
B8 B9 |
4 |
4 |
8 |
Solución de problemas |
A5 A9 A10 A21 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
8 |
24 |
32 |
Aprendizaxe colaborativa |
C1 C2 C4 C5 |
8 |
16 |
24 |
Obradoiro |
B10 B11 B12 B13 |
8 |
0 |
8 |
Proba mixta |
B1 B2 C1 C2 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura explicando ao alumno o programa, os instrumentos da análise básicas para la medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán durante o curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para superar a evaluación contínua.
|
Sesión maxistral |
Método expositivo para facilitar ao estudante toda a información organizada en relación aos coñementos fundamentais corespondintes aos distintos temas. |
Presentación oral |
O alumno deberá presentar oralmente o traballo de curso correspondinte. |
Análise de fontes documentais |
Introducir ao alumno nas principais bases de datos con información económica sobre a economía española e mundial. |
Solución de problemas |
Prácticas e exercicios encaminadas a aplicar as técnicas básicas da análise da economía mundial e española |
Aprendizaxe colaborativa |
Un dos obxetivos da asignatura é o aprendizaxe do traballo en equipo. E por esto que o traballo asignado será en grupo, asi como as diversas actividades a desenvolver ao longo do curso. |
Obradoiro |
Actividades en clase, participación, interés pola asignatura |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos así como prácticos adquiridos en relación a economía mundial e española |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Solución de problemas |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os grupos reducidos serán de, a lo más, 15 alumnos. As tutorías planificadas durarán hasta 4 horas para cada un destes subgrupos ao longo do curso. Serán anunciadas con suficiente antelación e estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónomo do alumno a través do seguimento e supervisión das distintas actividades previstas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A11 A12 A16 A17 A18 A19 A22 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B14 C1 C2 |
Exposición oral dun traballo de curso. Se valorará unha boa adecuación do tema exposto en relación a materia do curso, o grao de dificultade, o nivel de coñecementos e a habilidade na comunicación oral |
15 |
Solución de problemas |
A5 A9 A10 A21 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Prácticas e exercicios encaminadas a aplicar os coñecementos adquiridos en relación coa marteria. |
15 |
Obradoiro |
B10 B11 B12 B13 |
Actividades en clase, participación, interés pola asignatura |
10 |
Proba mixta |
B1 B2 C1 C2 |
Unha proba escrita sobre os coñecementos adquiridos ao longo do curso. Esta proba final podrá ser sustituida por duas probas eliminatorias.
NOTA: a nota mínima exixida na proba escrita será de 4/10 para poder sumarse a calificación da evaluación contínua. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Calificación de Non Presentado. O alumno que realice actividades cuxo peso máximo na evaluación final sexa a lo menos 20% da puntuación final, aparecerá na acta coa calificación obtenida, nunca como non presentado.
Convocatoria adiantada. Dado que esta asignatura é de segundo cuatrimestre, a parte correspondinte a "evaluación contínua" con un peso dun 40% sobre o total será evaluada cun traballo tutelado e o resto 60% será a proba escrita de valoración de coñecemetos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Banco Mundial (http://www.worldbank.org) (). .
Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/) (). .
FMI (http://www.imf.org): (). .
OMC (http://www.wto.org): (). .
OCDE (http://www.oecd.org) (). .
PNUD (http://www.undp.org/): (). .
UNCTAD (http://www.unctad.org): (). .
Banco de España (http://www.bde.es/) (). .
INE (http://www.ine.es): (). .
Ministerio de Economía y Hacienda (http://www.meh.es): (). .
Ministerio de Industria, Comercio, y Turismo (www.micyt.es). (). .
Muñoz,C y otros (2008). Las cuentas de la nación I. Thomson. Civitas
García Delgado, J.L., Miro, R. (dir.) (2013). Lecciones de economía española. Ed. Thomson &Civitas, Madrid
Alonso, J.A. (dir.) (2013). Lecciones sobre economía mundial. Ed. Thomson &Civitas, Madrid
Requeijo, J y otros (2007). Técnicas básicas de estructura económica. Delta publicaciones, Madrid
Krugman, P. (2012). ¡Acabad ya con esta crisis!. Crítica, Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
Pugel, T. (2008). Economía internacional. Mc Graw-Hill, Madrid
Sachs, J. (2005). El fin de la pobreza. Debate, Barcelona
Galbraith, J.K. (2000). La cultura de la satisfacción. Ariel
Garcia de la Cruz, J.M (coord.) (2011). La economía mundial en transformación. Paraninfo
Martin Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual de economía española. Teoría y estructura. Pearson, Madrid
Nieto Solis, J.A. (2005). Organización económica internacional y globalización. Siglo XXI, Madrid
Gonzalez, M. (dir.) (2008). Temas de economía española. Tirant lo Blanch, Valencia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía Mundial e Española/650G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estatística I/650G01009 | Macroeconomía/650G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|