Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A4 |
CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A6 |
CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A8 |
CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A20 |
CE20 - Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
Identificar as características dunha organización
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A1 A4 A5 A6 A7 A8 A12 A20 A21 A24
|
|
C2
|
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas |
A3 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23
|
B8 B10 B11 B12 B13
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B14
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE 1
ANÁLISIS HISTÓRICO DO PROCESO DE INDUSTRIALIZACIÓN.
LECCIÓN 3: APARICIÓN DA SOCIEDADE INDUSTRIAL
|
- |
TEMARIO PARA AS CLASES TEÓRICAS.
LECCIÓN 1: O COÑECEMENTO CIENTÍFICO DA SOCIEDADE
|
- |
LECCIÓN 2: APARICIÓN DA SOCIOLOXÍA INDUSTRIAL E DA EMPRESA.
|
- |
LECCIÓN 4: A SEGUNDA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL. REVOLUCIÓN CIENTÍFICO-TÉCNICA.
|
- |
LECCIÓN 5: A TERCEIRA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL A SOCIEDADE POST-MODERNA.
|
- |
PARTE II
A EMPRESA COMO ORGANIZACIÓN.
LECCIÓN 6: ANÁLISIS BÁSICO DA EMPRESA COMO ORGANIZACIÓN
|
- |
LECCIÓN 7: ORGANIZACIÓN E CULTURA EMPRESARIAL.
|
- |
LECCIÓN 8: ORGANIZACIÓN E NOVOS ESTILOS DE DIRECCIÓN.
|
- |
PARTE III
TRABALLO E SOCIEDADE INDUSTRIAL.
LECCIÓN 9: O TRABALLO NA SOCIEDADE INDUSTRIAL.
|
- |
LECCIÓN 10: MOTIVACIÓN E SATISFACCIÓN NO TRABALLO.
|
- |
LECCIÓN 11: NOVAS ESTRUCTURAS LABORALES E MERCADO DE TRABALLO.
|
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 |
16 |
32 |
48 |
Obradoiro |
A20 A21 A23 A24 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C3 C5 C6 C7 C8 |
24 |
60 |
84 |
Presentación oral |
B4 B5 B10 B14 C1 C2 C4 |
4 |
2 |
6 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B13 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación oral da parte teórica da asignatura, con discusión e preguntas dirixidas a os alumnos co fin de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Obradoiro |
Sesiones eminentemente prácticas donde os alumnos, de forma individual e en grupo, poñen en práctica os coñecementos adquiridos e realizan prácticas e traballos. |
Presentación oral |
Exposición oral de algún dos traballos realizados polos alumnos de manera individual ou en grupo. |
Proba obxectiva |
Consistirá na realización dun examen da parte teórica da asignatura con preguntas de desarrollo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Seguemento personal dos alumnos a través de tutorías como complemento das actividades a realizar.
Realizaranse titorías de grupos reducidos (4 horas a cada grupo de 15 alumnos) fóra do horario das clases e cuxa distribución indicará o profesor como crea conveniente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 |
Control de asistencia |
5 |
Obradoiro |
A20 A21 A23 A24 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C3 C5 C6 C7 C8 |
Control de asistencia, exercicios e prácticas individuais e en grupo, exposición oral. |
50 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B13 |
Examen teórico con preguntas de desarrollo sobre a parte teórica da asignatura. |
30 |
Presentación oral |
B4 B5 B10 B14 C1 C2 C4 |
Exposición oral de traballo individual e/o en grupo. |
15 |
|
Observacións avaliación |
No caso de que o alumno solicitase a convocatoria
adiantada éste será avaliado a través dunha proba de resposta múltiple
(catro opcións) onde as preguntas mal contestadas penalizan. A proba de
resposta múltiple establece un mínimo de 5 puntos sobre 10 para superar a
materia. A ponderación desta proba nesta convocatoria será do 100%. Na convocatoria de xaneiro se contemplan dous sistemas de avaliación: a) Os alumnos que sigan o curso de manera presencial serán evaluados en
base a tres criterior: 1) asistencia e participación en clase; 2) realización de
prácticas e traballos; e c) exposición oral en clase. Neste caso, as
lecturas, os traballos, exposición oral e as prácticas constitúen o 100% da súa nota final. b) Os alumnos matriculados que non asistan a clase
deberán realizar a proba obxetiva da parte teórica da asignatura na data das convocatorias oficiais. Neste caso, a nota do
examen representará o 100% da súa nota. Na convocatoria de xullo os alumnos serán evaluados a través dunha
proba obxetiva da parte teórica da asignatura. Neste caso, a nota do examen representará o 100% da súa nota final. A calificación de Non
Presentado corresponde ó alumno cundo só participe de actividades de
evaluación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a
calificación final, con independencia da calificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA DA INTRODUCCION - D. Bell, LAS CIENCIAS SOCIALES TRAS LA SEGUNDA GUERRA MUNDIAL. Ed. Alianza Universidad (Madrid, 1984). Págs. 25-27 y 38.
- M. Duverger, MÉTODOS DE LAS CIENCIAS SOCIALES. Ed. Ariel (Barcelona, 1962). Págs. 17-33.
- S. Giner, SOCIOLOGÍA. Ed. Península (Barcelona, 1979). Caps. I y II.
- A. Guiddens, SOCIOLOGÍA. Ed. Alianza, S.A. (Madrid, 2001) 4º Edición. Capítulo I. Págs. 27-49.
- P.B. Horton y Ch.L.Hunt.S0CIOLOGÍA. Ed. Mc Graw Hill. Lec. 1, 5 y 8.
- A. Lucas Marín, SOCIOLOGÍA DE LA EMPRESA. Ed. Ibérica Europea de Ediciones (Madrid, 1984). Capítulos 1 y 2.
- M. Pascual Monzó, PROYECTO DOCENTE.
- G. Rocher, INTRODUCCIÓN A LA SOCIOLOGÍA GENERAL. Ed. Herder (Barcelona, 1980). Caps. I, II y conclusión.
- L. Sarries Sanz, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Mira Editores (Zaragoza, 1999). Capítulo I.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA PARTE I - A. Lucas Marín, SOCIOLOGÍA DE LA EMPRESA. Ed. Ibérica Europea de Ediciones (Madrid, 1984). Capítulos 3, 4, 5, 6, 9, 10, 12 y 13.
- L. Sarries Sanz, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Mira Editores (Zaragoza, 1999) Capítulos 1, 3, 4 y 5.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA PARTE II
- A Guiddeus, SOCIOLOGÍA, (op. cit.) Págs.51-57. Págs.443-476.
- L. Sarries Sanz, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Mira Editores (Zaragoza, 1999). Capítulos 6, 7, 8 y 9
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA PARTE III - A. Guiddens, SOCIOLOGÍA, (op.cit). Págs.477-534.
- L. Sarries Sanz, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Mira Editores (Zaragoza, 1999). Capítulos 11,13, 14, 15 y 16.
|
Bibliografía complementaria
|
|
• L FinkeL LA ORGANIZACIÓN SOCIAL DEL TRABAJO. Pirámide (Madrid, 1994) • J. M. García Madaria, TEORÍA DÉLA ORGANIZACIÓN Y SOCIEDAD CONTEMPORÁNEA. Ariel Ciencia Política (Barcelona, 1985) • J. A. Garmendia (ed.), SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL Y DE LA EMPRESA. Ed. Apilar (Madrid, 1987) • E. Genesca, MOTIVACIÓN Y ENRIQUECIMIENTO DEL TRABAJO. Hispano Europea, S.A. (Barcelona, 1977) • Daniel, Goleman, LA INTELIGENCIA EMOCIONAL. Ed. Kairis. • A. King y B. Schneider, LA PRIMERA REVOLUCIÓN MUNDIAL. Club de Roma.(Barcelona, 1991) • Koontz, 0'Donnell y Weihrich, ADMINISTRACIÓN. McGraw Hill (México, 1985) • R. López Pintor, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Alianza Universidad Texto (Madrid, 1986) • A. Lucas Marín, SOCIOLOGÍA DE LA EMPRESA. Ibérica Europea de Ediciones (Madrid, 1981) Primera parte. • A. Lucas Marín, SOCIOLOGÍA PARA LA EMPRESA. Ed McGraw Hill (Madrid, 1994) • N. Mouzelis, ORGANIZACIÓN Y BUROCRACIA Edicións 62 (Barcelona, 1975) • M. Peña Baztan, LA PSICOLOGÍA Y LA EMPRESA. Hispano Europea, S.A. (Barcelona, 1985) • Jeremy Rifkin, EL FIN DEL TRABAJO. NUEVAS TECNOLOGÍAS CONTRA PUESTOS DE TRABAJO: EL NACIMIENTO DE UNA NUEVA ERA. Ed.Paidós (1996). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|