Identifying Data 2015/16
Subject (*) Rehabilitación Cardiorrespiratoria Avanzada Code 651516007
Study programme
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia
Coordinador
Souto Camba, Sonia
E-mail
sonia.souto@udc.es
Lecturers
Gonzalez Doniz, Maria Luz
Souto Camba, Sonia
E-mail
luz.doniz@udc.es
sonia.souto@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 CERF5. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no ámbito da disfunción cardiorrespiratoria
A11 CERF6. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación nas disfuncións cardiorrespiratorias.
B2 CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B7 CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia
B9 CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia
B10 CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia
C6 CT6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse
C7 CT7. Ser capaz de valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade?

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AR10
BR10
AR11
BR2
BR7
BR9
BR5
BR9
CR6
CR7
BR2

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Critical bibliographical B5 C6 0 25 25
Laboratory practice B7 B9 28 0 28
Supervised projects A11 A10 B5 B10 C6 5 45 50
Seminar A10 B2 B7 C6 15 15 30
Mixed objective/subjective test A10 B2 B7 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A10 A11 B2 B7 B9 B10 C7 15 0 15
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Critical bibliographical
Laboratory practice
Supervised projects
Seminar
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A10 B2 B7 40
Critical bibliographical B5 C6 20
Supervised projects A11 A10 B5 B10 C6 30
Seminar A10 B2 B7 C6 10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Jennifer a Pryor, S Ammani Prasad (2008). Physiotherapy for respiratory and cardiac problems : adults and paediatrics . Ediburgh : Churchill Livingstone
Beverley Harden (2009). Respiratory physiotherapy : an on-call survival guide. Edinburgh : Churchill Livingstone/Elsevier
Frownfelter, D (). Cardivascular and pulmonary physical Therapy.
Reid, W D (). Clinical Management notes and case histories in cardiopulmonary physical therapy.
Giraldo Estrada, Horacio (2003). Diagnóstico y manejo integral del paciente con EPOC. Bogotá: Panamericana
Booth S, Dudgeon D (2006 ). Dyspnoea in advanced disease. Oxfort
López Chicharro, J (2008). Fisiología Clínica del Ejercicio. Madrid : Editorial Médica Panamericana
West J (2008). Fisiología y fisiopatología pulmonar. Estudio de casos. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins
Patiño, JF (2005). Gases sanguíneos, fisiología de la respiración e insuficiencia respiratoria aguda. Bogotá: Panamericana
Hyatt, Robert E. (2003). Interpretation of pulmonary function test. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins
Badia X, Alonso J (2007). La medida de la salud: gúia de escalas de medida en español. Barcelona : Edittec
Esteban A, Anzueto DJ (2006). Manejo de pacientes con falla respiratoria basada en la evidencia. Bogotá: Editorial tribuna
Houg, A (2001). Physiotherapy in Respiratory Care. Nelsoon Thornes
Chiappero G, Villarejo F (2005). Ventilación Mecánica. Buenos Aires: Panamericana

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Metodoloxía da Investigación/651516001
Ferramentas Multimedia para a Investigación/651516002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Xestión de Recursos Sociosanitarios en Discapacidade e na Dependencia/651516009

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.