Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
CEIP3. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados acerca da identificación e intervención psicolóxica da deterioración cognitiva. |
A19 |
CEIP4. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación no campo da intervención psicolóxica na deterioración cognitiva. |
A24 |
CEIP9. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no campo da problemática derivada do coidado a persoas dependentes. |
A25 |
CEIP10. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación no ámbito da problemática derivada do coidado a persoas dependentes. |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
B10 |
CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia |
C6 |
CT6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse |
C7 |
CT7. Ser capaz de valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade? |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as características e problemática das demencias |
AI18 AI24
|
BI10
|
CI6 CI7
|
Manexo dos instrumentos de valoración e estratexias de intervención nas persoas con demencia. |
AI18 AI24
|
BI2 BI7 BI9 BI10
|
|
Ser capaz de deseñar proxectos de investigación relacionados coa valoración e intervención de persoas con demencia |
AI19 AI25
|
BI10
|
CI7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Caracterización psicolóxica das demencias. |
Concepto de demencia, deterioración cognitiva nas demencias, deficiencias socio-emocionais da persoa con demencia. |
A avaliación das demencias. |
Características xerais e específicas da avaliación nas persoas maiores.
Avaliación cognitiva das demencias.
Avaliación socio-emocional das demencias.
Avaliación dos trastornos de conduta.
|
A estimulación cognitiva. |
Desenvolvemento histórico da estimulación cognitiva.
Bases psicolóxicas da estimulación cognitiva.
Estratexias e técnicas de estimulación cognitiva.
Programas de estimulación cognitiva.
|
A intervención na memoria dos maiores con demencia. |
Bases teóricas da memoria.
Déficits de memoria nos maiores con demencia.
Os programas de intervención na memoria.
Proposta dun programa de intervención na memoria de maiores con demencia. |
Os trastornos de conduta nos maiores con demencia. |
Principais trastornos de conduta nos maiores con demencia.
Técnicas de intervención psicolóxica.
Principios e pautas de actuación nos trastornos de conduta. |
A atención psicolóxica ao coidador de maiores con demencia. |
Problemática do coidado de maiores con demencia.
Factores explicativos do estrés e da depresión no coidador.
Pautas de intervención. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A18 A19 A24 A25 B2 B7 B9 B10 C6 |
25 |
0 |
25 |
Recensión bilbiográfica |
A18 B10 C6 C7 |
0 |
25 |
25 |
Estudo de casos |
A25 B2 B7 B9 |
7 |
16 |
23 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A24 A25 B2 B7 B9 B10 C6 |
45 |
5 |
50 |
Proba mixta |
A19 A25 B2 B7 B9 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A18 A24 B10 C6 C7 |
25 |
0 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Recensión bilbiográfica |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración súa en relación coa literatura existente sobre o tema. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Recensión bilbiográfica |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A través dos seminarios, estudo de casos e realización de traballos tutelados, o profesor proporcionará atención personalizada ao estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Recensión bilbiográfica |
A18 B10 C6 C7 |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración súa en relación coa literatura existente sobre o tema |
20 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A24 A25 B2 B7 B9 B10 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
40 |
Proba mixta |
A19 A25 B2 B7 B9 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
F Bermejo (2004). Aspectos familiares y sociales del paciente con demencia. Madrid : Díaz de Santos
V Fernández-Merino (2013). El alzheimer : día a día : qué es y cómo se presenta, qué decisiones tomar, cómo cuidar al enfermo, cuidados para el cuidador, guía práctica de actuaciones. Madrid : Jardín Verde
RG Cabanach (2007). La atención psicológica al cuidador. : El estrés del cuidador. A Coruña: PSICOEDUCA
Deví, J., Deus, J. (2004). Las demencias y la enfermedad de Alzheimer una aproximación práctica e interdisciplinar. Barcelona: ISEP
Myron F. Weiner, Anne M. Lipton (2010). Manual de enfermedad de Alzheimer y otras demencias. Madrid : Editorial Médica Panamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|