Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
A2 |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
B13 |
Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as causas de tipo neuroxenético que cursan con dependencia ou discapacidade |
AI1 AI2 AI3 AI12 AI13
|
|
|
Valorar a dependencia |
AI1 AI2
|
|
CM3
|
Establecer o PIA |
AI2 AI8
|
BI13
|
|
Coñocer o sistema da clasificación da discapacidade |
AI1 AI2
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Neuroxenética. Clasificación xeral |
|
Tema 2. Os trinucleótidos en expansión. |
|
Tema 3. As deleccións e as disomías uniparentais. A impronta xenómica. |
|
Tema 4. As mutacións puntuais. Consideracións mediambientais |
|
Tema 5. Enfirmidades xenéticamente heteroxéneas. |
|
Tema 6. Problemas de neuroxenética |
|
Tema 7. Discapacidade e Dependencia. Prevención da Dependencia |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A12 A13 |
10 |
20 |
30 |
Presentación oral |
A12 |
10 |
10 |
20 |
Solución de problemas |
A3 B13 C3 |
4 |
6 |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A8 A12 A13 B13 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposicións |
Presentación oral |
Exposición dun traballo |
Solución de problemas |
Esolución de problemas de xenética |
Proba obxectiva |
Respostar a un cuestionario |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A8 A12 A13 B13 |
Respostar a un cuestionario. Para aprobar a asignatura deberá aprobarse a Proba obxetiva. |
40 |
Presentación oral |
A12 |
Exposición do traballo realizado |
30 |
Solución de problemas |
A3 B13 C3 |
Resolución de problemas de xenética |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
COX, T.M. y SINCLAIR, J. (1998). Biología Molecular en Medicina. Madrid. Pannamericana.
PLOMIN, R., DEFRIES, J.C. (2002) . Genética de la conducta. Madrid, Alianza.
QUEREJETA-GONZÁLEZ M. (2004). Discapacidad/dependencia. Unificación de criterios de valoración y clasificación. Madrid: IMSERSO
TALBOT J.A., HALES R.E., YUDOFSKY S.C. (1989). Tratado de Psiquiatría. Ed.Ancora. Barcelona
CIE 10. Organización Mundial de la Salud.
CIF. Clasificación Internacional del Funcionamiento, de la Discapacidad y de la Salud
Normativa estatal e autonómica
Lexislación estatal e autonómica sobre dependencia e discapacidad. |
Bibliografía complementaria
|
|
Wang CS, Burke JR, Steffens DC, Hulette CM, Breitner JC, Plassman BL. Twin pairs discordant for neuropathologically confirmed Lewy body dementia. J Neurol Neurosurg Psychiatry. 2009 May;80(5):562-5.
Santos SF, Pierrot N, Morel N, Gailly P, Sindic C, Octave JN.
Expression of human amyloid precursor protein in rat cortical neurons inhibits calcium oscillations. J Neurosci. 2009 Apr 15;29(15):4708-18.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Biopsicoloxía/652438010 | Benestar psicolóxico/652438015 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Conocimientos previos de contenidos de Psicobiología, especialmente de Genética de la conducta |
|