Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
To recognize and respect human diversity and to understand that psychological explanations may vary across populations and contexts. |
A2 |
To identify the personal, psycho-social and / or educative factors that may put human health at risk. |
A3 |
Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion. |
A4 |
Being able to achieve an adequate level of understanding of the recipient's demand in every situation or application context. |
A5 |
Being able to perform a psychological evaluation in the context of a scientific investigation. |
A6 |
Knowing how to specify the demand and the objectives of the case, and to collect the information depending on them. |
A7 |
Knowing to track on a case by choosing appropriate and realistic objectives. |
A12 |
To acquire a basic theoretical knowledge about the state of the art in the different areas involved in applied psychology. |
A13 |
Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit. |
A19 |
Knowing and complying with the deontologic obligations of Applied Psychology. |
B1 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B2 |
Capacity for organization and planning. |
B3 |
Teamwork. |
B5 |
Skills in interpersonal relations. |
B6 |
Critical thinking. |
B7 |
Ethical commitment. |
B8 |
Autonomous learning. |
B9 |
Initiative and enterprising spirit. |
B10 |
Motivation for quality. |
B12 |
Decision-making. |
C1 |
To express oneself, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region. |
C2 |
To dominate the expression and understanding of a spoken and written foreign language. |
C3 |
Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning. |
C4 |
To develop for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, develop and deploy solutions based on knowledge and oriented to common good. |
C6 |
To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
To assume as professionals and citizens the importance of lifelong learning. |
C8 |
Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos |
AR1
|
|
|
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas |
AR2
|
|
|
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
AR3
|
|
|
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación |
AR4
|
|
|
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AR5
|
|
|
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
AR6
|
|
|
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AR7
|
|
|
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
AR12
|
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico |
AR13
|
|
|
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada |
AR19
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BR1
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
BR2
|
|
Traballo en equipo. |
|
BR3
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais. |
|
BR5
|
|
Razoamento crítico. |
|
BR6
|
|
Compromiso ético. |
|
BR7
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BR8
|
|
Iniciativa e espírito emprendedor |
|
BR9
|
|
Motivación pola calidade. |
|
BR10
|
|
Toma de decisións |
|
BR12
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
CC1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
CC2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CC3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CC4
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CC6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CC7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. La promoción de la salud en el contexto escolar.
2. Tipología y prevalencia de los trastornos de salud en la adolescencia.
3. La adolescencia como población de riesgo en trastornos relacionados con la salud.
4. Los programas preventivos y su eficacia. |
1. La promoción de la salud en el contexto escolar.
2. Tipología y prevalencia de los trastornos de salud en la adolescencia.
3. La adolescencia como población de riesgo en trastornos relacionados con la salud.
4. Los programas preventivos y su eficacia. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A2 A6 A7 A12 A13 A19 B1 B2 B6 B8 B10 C1 C2 |
2 |
13 |
15 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A12 A13 A19 |
10 |
0 |
10 |
Directed discussion |
A1 A2 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 C1 |
4 |
14 |
18 |
Student portfolio |
A1 C3 C4 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A13 B2 B3 B5 B12 |
4 |
20 |
24 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
Evaluación teórica de la materia (material visto en clase). Realización de prueba objetiva con apuntes, con 15 preguntas tipo test, cinco a desarrollar y otras cinco sobre las actividades de autoconocimiento realizadas en clase. Hasta un total del 40% de la calificación de la asignatura. |
Guest lecture / keynote speech |
Horas presenciales de clase relacionadas con el temario de la materia. |
Directed discussion |
Planteamiento de una serie de cuestiones reales o de supuestos prácticos, su evaluación y mejora. |
Student portfolio |
Se farán actividades a longo do curso destinadas a autocoñecerse e poder identificar os factores positivos de un mesmo e aqueles que poden interferir negativamente no desempeño personal no traballo cos adolescentes. Persíguese unha toma de conciencia de quén somos, porqué e como iso que somos podería interferir na miña actividade profesional |
Supervised projects |
Diseño de un programa destinado a promover la salud de los adolescentes en contextos socieducativos. Trabajo que alcanza hasta el 40% de la calificación de la materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
Supervised projects |
|
Description |
Los alumnos serán asesorados individualmente o en grupos reducidos sobre todos los trabajos realizados a lo largo del curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 A6 A7 A12 A13 A19 B1 B2 B6 B8 B10 C1 C2 |
Se evaluará la parte teórica de la materia a través de una prueba objetiva |
40 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A13 B2 B3 B5 B12 |
Los alumnos presentarán el diseño de un trabajo en el se tenga por objetivo promover la salud de los adolescentes en contextos socioeducativos |
50 |
Directed discussion |
A1 A2 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 C1 |
Se valorará la participación crítica y razonada en las clases teóricas y prácticas, en las que los alumnos aporten soluciones a los casos planteados amparándose en las diferentes teorías y modelos explicados previamente a los alumnos |
10 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Coleman, J. (2008). Adolescencia y salud. Madrid
Ruíz Lázaro, Patricio José (2004). Promoviendo la adaptación saludable de nuestros adolescentes. Madrid. Ministerio de Sanidad y Consumo |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|