Identifying Data 2015/16
Subject (*) Evaluation in Educational Programmes and Services Code 652439016
Study programme
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador
Espiñeira Bellon, Eva Maria
E-mail
eva.espineira@udc.es
Lecturers
Espiñeira Bellon, Eva Maria
E-mail
eva.espineira@udc.es
Web
General description Se presentarán e discutirán os elementos definitorios e de identificación máis importantes da investigación avaliativa nas ciencias sociais e en educación en particular, ubicándola nun contexto de cambio e mellora sociais. Desde esta posición e con esta orientación estratéxica, se definirá o alcance e o ámbito de traballo da investigación avaliativa, e se presentarán e describirán as principais visións e modelos desde os que actúan os/las investigadores/as, sinalando as súas características distintivas e elementos de diferenciación.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa.
A5 Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma.
A14 Utilizar de maneira creativa as novas tecnoloxías para optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe e orientación profesional, e deseñar sistemas para educación con base en Internet.
A20 Proporcionar unha preparación científica de vangarda en innovación, orientación e avaliación que permita avanzar na converxencia integrada entre políticas de innovación, estratexias de avaliación e planes de orientación.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B3 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B4 Traballar de forma colaborativa.
B5 Capacidade de organización e planificación.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador.
B8 Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
A1. Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa. A5. Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma. A14. Utilizar de maneira creativa as novas tecnoloxías para optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe e orientación profesional, e deseñar sistemas para educación con base en Internet. A20. Proporcionar unha preparación científica de vangarda en innovación, orientación e avaliación que permita avanzar na converxencia integrada entre políticas de innovación, estratexias de avaliación e planes de orientación. AR1
AR5
AR13
AR19
B1. Capacidade de análise e síntese. B3. Traballar de forma autónoma e con iniciativa. B4. Traballar de forma colaborativa. B5. Capacidade de organización e planificación. B7. Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador. B8. Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. BR1
BR3
BR4
BR5
BR7
BR8
C3. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CC3
CC4
CC7

Contents
Topic Sub-topic
1. Investigación avaliativa
Conceptualización e modelos para a investigación avaliativa
2. A avaliación de programas como investigación avaliativa Compoñentes básicos dunha proposta para a avaliación de programas educativos
3. Consideracións metodolóxicas na avaliación de programas educativos - Os deseños de investigación avaliativa para a súa aplicación en avaliación de programas.
- Fontes de datos.
- Técnicas e instrumentos de recollida de información.
- Análise e interpretación de datos.
4. Investigación sobre a avaliación de programas

Avances e novas perspectivas


Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 1 0 1
Guest lecture / keynote speech 10 15 25
Document analysis 0 20 20
Supervised projects 2 5 7
Long answer / essay questions 2 0 2
Directed discussion 6 12 18
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Exposición xeral da materia e o seu desenvolvemento
Guest lecture / keynote speech Exposicións da temática
Document analysis Lectura e revisión das fontes bibliográficas
Supervised projects Desenvolvemento dun traballo avaliativo en grupo ou individual
Long answer / essay questions Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.
Directed discussion Debate dos temas

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Document analysis
Supervised projects
Description
Resolución de dúbidas en titoría

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Guest lecture / keynote speech Asistencia e participación 10
Supervised projects Estrutura, adecuación, argumentación e fontes bibliográficas utilizadas 50
Directed discussion Participación e argumentación 15
Long answer / essay questions Resultados da proba 25
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Comité Conjunto de Estándares para la evaluación educativa (1998). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Edic. Mensajero
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social. Madrid: Edit. Síntesis
STUFFLEBEAM, D.L. y SHINKFIELD, A.J. (2007). Evaluation Theory, Models & applications. San Francisco, CA: Jossey-Bass
AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2). Madrid: MAP
ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos Metodológicos, 2). Madrid: CIS

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.