Identifying Data 2015/16
Subject (*) Técnica e Hixiene Vocal para o Uso Correcto da Voz Code 652498048
Study programme
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optativa 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador
Garcia Real, Teresa Juana
E-mail
teresa.greal@udc.es
Lecturers
Duran Bouza, Montserrat
Garcia Real, Teresa Juana
E-mail
montserrat.duran.bouza@udc.es
teresa.greal@udc.es
Web
General description Con el aprendizaje de esta asignatura, el alumno estará capacitado para conocer las principales medidas de higiene y técnica vocal.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Os estudiantes saberán aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral..
A2 Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
B3 Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Os estudiantes serán capaces de tomar decisións con autonomía e responsabilidade.
C6 Os alumnos/as saberán utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ó longo da súa vida.
C8 Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
XERAIS DA MATERIA É capaz de recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, atrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, os trastornos do espectro autista; os trastornos da fluidez do fala; as disartrias; as disfonías; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo selectivo e as inhibicións da linguaxe. Pode describir cales son os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. É capaz de aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados nas alteracións específicas da linguaxe e a comunicación. É capaz de realizar unha avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, atrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención; os trastornos do espectro autista; os trastornos da fluidez do fala; as disartrias; as disfonías; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo selectivo e as inhibicións da linguaxe. É capaz de redactar un informe de avaliación correcto e adaptado ao seu destinatario. É capaz de realizar unha avaliación tras un proceso de intervención. É capaz de seleccionar e aplicar recursos das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións relacionados coa avaliación da linguaxe oral. É capaz de deseñar instrumentos de recollida de información en programas de intervención en linguaxe e comunicación. AJ1
AJ2
BJ3
BJ4
CJ6
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Principios de valoración multidisciplinar da voz. . Objetivos.
. Recursos materiasis e humanos dispoñibles.
. Vantaxas de elaborar protocolos de avaliacion.
Tema 2: Anamnese vocal para problemas da voz en adultos e nenos. . Aspectos clínicos, etiolóxicos e laborais.
. Escalas de avaliación: Voice Handicap Index e outros cuestionarios.
Tema 3: Valoración acústica e perceptiva da voz. a. Nocións básicas de física acústica para a análise da voz.
b. Análise perceptiva da voz: escalas dispoñibles.
c. Análises acústicas: programas acústicos dispoñibles, parámetros acústicos, valores de referencia e metodoloxía para o seu rexistro.
d. Interpretación de resultados.
e. Aplicación práctica con análise de voz a través dos programas:MDVP, Real Time Pich, Espectrograma, Sona-match, etc.
Tema 4: Valoración visual da larinxe nas distintas patoloxias vocais. . Instrumentos dispoñibles e probas a realizar.
. Videolaringoestroboscopia.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B3 B4 C6 C8 17.5 15.75 33.25
Workbook B3 B4 2 8 10
Student portfolio B3 B4 11 22 33
Clinical practice placement B3 B4 17 17.25 34.25
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Esquema xeral dunha sesión de tres horas tipo:Sección teórica (hora e media): 1.- Presentación de 30 mins. por parte do profesor/a, 2. - Lectura comentada dun texto seleccionado (30 mins), 3. - Contestación individual a un cuestionario.Sección práctica (hora e media): 1.- Presentación de 30 mins. a cargo do profesor/a, 2. - Cuestionario en grupo sobre a presentación (30 minutos), 3. - Exposición e discusión sobre as respostas de cada grupo.No caso da sesión maxistral o profesorado presentará os contidos do tema apoiándose nunha presentación power point. A sesión maxistral utilizarase tanto para a introdución teórica do tema coma para a presentación dos casos ou as prácticas que estean planificadas. Cada materia desenvólvese en sesións de tres horas, polo que a sesión maxistral pode abranguer ao redor dunha hora por sesión: media hora para a introdución teórica e media hora para a presentación das prácticas. O profesorado poderá variar esta distribución compensándoa sempre co resto das metodoloxías para non aumentar a carga ECTS da materia
Workbook Haberá un tempo dedicado á lectura comentada dun texto relacionado coa exposición do profesor. A duración prevista será duns 30 minutos
Student portfolio En clase o estudante deberá contestar a un cuestionario individual sobre a lectura realizada e un en grupo relacionado cos casos analizados ou as prácticas realizadas. Estes cuestionarios, ademais das presentacións power point corresondientes a cada clase deberá ser incluído no seu portafolios. Nel recollerán igualmente cantos comentarios, reflexións ou actividades realícense durante o curso.
Clinical practice placement

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
En el trabajo tutelado los alumnos disponen de horas de tutorias para resolver dudas en la confección de la memoria y trabajo tutelado grupal.
Durante las sesiones de práctica clínica y estudio de casos la profesora atenderá las cuestiones y dudas existentes.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Student portfolio B3 B4 Para a súa avaliación o alumno rexistrará nun portafolios todos os datos e prácticas derivados dos contenidos teóricos 50
Clinical practice placement B3 B4 50
 
Assessment comments
<p>Para superar a materia é necesario que o alumno/a consiga un 5 en cada unha das partes que compoñen a avaliación (valorando de 0-10 a cada unha delas).
</p>

Sources of information
Basic

Andrews, M. (1999).&nbsp;Manual of voice treatment. Pediatrics trhrough geriatrics. 2ª Ed. San Diego: Singular Publising Group.

Berckhan, B, Krause, C y Róder, U. (2008).&nbsp;El arte de hablar en público: cómo ganar respeto con serenidad. Madrid: Santillana.

Bustos Sánchez I, (2003)&nbsp;La voz. La técnica y la expresión., Barcelona. Paidotribo.,

Heuillet-Martin, G y Garson-Bavard H. y Legré A. (2003).&nbsp;Una voz para todos. La voz normal y cómo optimizarla. Tomo 1. Barcelona: Solal.

Hirano, M. y Bless D. (1993).&nbsp;Videostroboscopic examination of the larynx. San Diego: Singular Publishing Group.

Irwin, D, Pannbacker, M y Lass, N (2007).&nbsp;Clinical research methods in speech-language pathology and audiology. San Diego: Singular Publishing Group.

Jackson Menaldi (2005).&nbsp;La voz normal. Buenos Aires: Médica Panamenrica.

Jackson Menaldi (2002).&nbsp;La voz patológica. Buenos Aires: Médica Panamericana.

Le Huche, F y Allali, A. (2004).&nbsp;La voz: Terapéutica de los trastornos vocales. 2ª edición. Barcelona: Masson.

Perelló, J. (1982):&nbsp;Canto y dicción. Barcelona: Científico Médica.

Perelló J. y Slavá, J.A. (1980).:Alteraciones de la voz.&nbsp;Barcelona: Científico Médica.

Navarro Tomás, T. (1999).&nbsp;Manual de Pronunciación española. Madrid: CSIF.

Núñez Batalla , F. y Suárez Nieto, C. (1999).&nbsp;Espectrografía de la voz.&nbsp;Oviedo: Universidad de Oviedo. Servicio de Publicaciones.

Rubín, J; Sataloff, R. y Korovín, G. (2006).&nbsp;Diagnosis and Treatment of voice disorders. 3º Edición. San Diego: Singular Publishing Group.

Sataloff, R.T (1991).&nbsp;Professonal vocice: The science and art of clinical care. New York: Paven Press.

Studer, J. (1996).&nbsp;Oratoría, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: El drac.

Revistas:

Journal of Voice. EEUU.

Larygoscope. EEUU.

Journal of Speech and Hearing Research (ASHA). EEUU.

Revista Española de Logopedia, Foniataría y Audiología (AELFA). España.

Journal of Acoustical Society of América. EEUU.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
/

Subjects that continue the syllabus

Other comments
&lt;p&gt;Las clases se harán prácticas de valoración funcional y acústica de la voz, por lo que se pedirá asistencia a las mismas.&lt;/p&gt;


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.