Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Motivación en contextos educativos Código 652511203
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
antonio.valle@udc.es
Profesorado
Freire Rodríguez, Carlos
Piñeiro Aguin, Isabel
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
carlos.freire.rodriguez@udc.es
isabel.pineiro.aguin@udc.es
antonio.valle@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comprender a importancia da dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe AP3
AP10
BM9
BM10
CM6
CM8
Coñecer os compoñentes básicos da motivación académica AP3
AP10
BM9
BM10
- Ser capaz de detectar e avaliar déficits motivacionais no alumnado AP3
AP9
AP10
BM4
CM6
CM8
Ser capaz de asesorar e orientar ao profesorado e ás familias no deseño de pautas de intervención motivacional AP2
AP3
AP9
AP10
BM4
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
- A dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe
- Os compoñentes da motivación académica
- Avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional
- Indicadores motivacionais
- Metas académicas e motivación
- Autoconcepto e autoeficacia
- Atribucións causais e reaccións emocionais
- Avaliación das variables motivacionais
- Intervención motivacional

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 B9 20 0 20
Análise de fontes documentais A9 A10 B4 10 20 30
Estudo de casos A2 B10 C6 C8 15 30 45
 
Atención personalizada 17.5 0 17.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición por parte do profesor dos principais contidos da asignatura
Análise de fontes documentais Análise de diversos documentos bibliográficos e audiovisuales relacionados cos contidos da asignatura
Estudo de casos Análise de actividades relacionadas coa avaliación e intervención motivacional

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Estudo de casos
Descrición
Para a súa realización levarase a cabo unha supervisión por parte do profesor do traballo do alumnado, tanto na aula, como en horario de titorías e tamén a través de vías telemáticas

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A9 A10 B4 Entrega resumos de documentos audiovisuais e bibliográficos 30
Estudo de casos A2 B10 C6 C8 Entrega de actividades prácticas sobre avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional 30
Sesión maxistral A3 B9 Proba obxectiva na que se avalían os coñecementos adquiridos 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica González, M.C. e Tourón, J. (1992). Autoconcepto y rendimiento académico. Sus implicaciones en la motivación y en la autorregulación del aprendizaje. Pamplona: EUNSA
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C., Piñeiro, I., Rosário, P. et al. (2010). Guía de estrategias instruccionales para mejorar la motivación de los estudiantes. Almería: Education & Psychology I+D+i
Valle, A., Núñez, J.C., Rodríguez, S. e González-Pumariega, S. (2002). La motivación académica. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach, J.C. Núñez e A. Valle (Coords.), Manual de Psicología de la Educación (pp. 117-144). . Madrid: Pirámide
González, M.C. (). La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención. Pamplona: EUNSA
Cabanach, R.G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I. e García, M. (2007). Los recursos motivacionales. Programa para mejorar su gestión. Madrid:CEPE
Pintrich, P.R. e Schunk, D.H. (2006). Motivación en contextos educativos. Teoría, investigaciones y aplicaciones. Madrid: Pearson-Prentice Hall
Valle, A., Rodríguez, S. e Regueiro, B. (2015). Motivación y aprendizaje escolar. Aprendiendo a gestionar la motivación y las emociones. Madrid: CCS
Alonso-Tapia, J. (2005). Motivar en la escuela, motivar en la familia. Madrid:Morata
Rodríguez, S., Valle, A., Cabanach, R.G. e Núñez, J.C. (2010). Motivar enseñando. La integración de estrategias motivadoras en el curriculo escolar. Madrid: CCS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías