Identifying Data 2015/16
Subject (*) Orientación profesional Code 652511217
Study programme
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 4.5
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador
Arza Arza, Neves
Garcia-Fuentes de la Fuente, Carmen
E-mail
neves.arza@udc.es
carmen.garcia-fuentes@udc.es
Lecturers
Arza Arza, Neves
Garcia-Fuentes de la Fuente, Carmen
E-mail
neves.arza@udc.es
carmen.garcia-fuentes@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario.
A2 Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación
A6 Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación.
A7 Potenciar a xustiza curricular mediante o uso de estratexias didácticas respectuosas coa diversidade social, cultural e ambiental, analizando criticamente a experiencia histórica de exclusión educativa, e elaborando as adaptacións do currículo que garantan unha perspectiva inclusiva da educación
A12 Comprender a necesidade de incorporar o enfoque de xénero e deseñar propostas de orientación profesional que integren esta dimensión
A13 Ser capaz de deseñar, desenvolver e avaliar procesos de investigación educativa, utilizando os métodos máis apropiados á natureza do problema, á finalidade da investigación e os criterios científicos máis adecuados, con especial énfase nos procesos de investigación na aula
B3 Capacidade de resolución de problemas
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar as bases teóricas, conceptuais e legais da orientación profesional e valorar as súas implicacións para a intervención. AJ6
Caracterizar o desenvolvemento institucional da orientación profesional e analizar a súa situación actual AJ6
Analizar as funcións sociopolíticas da orientación profesional e reflexionar sobre as posibilidades e características dunha orientación profesional para o cambio que incida nunha práctica non discriminatoria AJ7
AJ12
Planificar e avaliar intervencións aplicables a diferentes contextos e destinatarios AJ1
AJ2
AJ12
BC4
Coñecer os distintos ámbitos de aplicación das TICs na orientación profesional e saber utilizalas BC10
CC3
CC6
Comprender a necesidade de incorporar o enfoque de xénero e deseñar propostas de orientación profesional que integren a dimensión de xénero. AJ7
AJ12
BC3
BC6
Adquirir unha actitude crítica e transformadora ante as problemáticas da orientación profesional AJ7
CC4
Identificar as principais liñas de investigación en orientación profesional e deseñar unha pesquisa neste ámbito AJ13
BC13
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema. 1. Delimitación conceptual e bases teóricas da Orientación Profesional 1.1 Procesos contextos, persoas destinatarias e denominacións
1.2. Principios de intervención e ideas forza
1.3. Modelos de intervención
1.4. Áreas de intervención
Tema 2. Orientación profesional con enfoque de xénero: finalidades y pautas para su integración. 2.1. A influenza do xénero na toma de decisións académicas e profesionais
2.2. Radiografía das desigualdades de xénero no sistema educativo e no mercado laboral
2.3. Normativa legal e enfoque de xénero na OP: evolución e situación actual.
2.4. Finalidades, obxectivos e contidos da OP con enfoque de xénero.
2.5.Análise e deseño de programas e actividades de OP que incorporan a perspectiva de xénero.

Tema 3. A orientación profesional no sistema educativo
3.1. Desenvolvemento insitucional e situación actual
3.2. Orientación para a transición da escola ó traballo
3.2. Análise e deseño de programas e servizos de orientación profesional

Tema 4. A orientación profesional con persoas desempregadas
4.1. Principais fitos e tendencias no desenvolvemento institucional da da OP no ámbito laboral.
4.2. Colectivos con especiais dificultades de inserción laboral
4.3. Itinerarios personalizados de inserción como metodoloxía de intervencion
4..4 A OP no proceso de acreditación de competencias


Tema 5. TIC e Orientación Profesional
5.1. Ámbitos de utilización de Internet e da web 2.0

4.2. Posibilidades de utilización dalgunhas ferramentas da web 2.0

4.3. As competencias dixitais dos profesionais da orientación profesional.

Tema 6. A investigación en Orientación Profesional 6.1.Desenvolvemento institucional e liñas de investigación
6.2. Principais liñas de investigación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A6 A7 A12 A13 B3 B4 B6 B10 B13 C8 C6 7 31 38
Document analysis C3 C4 8 14 22
Guest lecture / keynote speech A6 14 0 14
Collaborative learning A2 3 20 23
Student portfolio A6 A12 0 15 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O alumnado escollerá unha das tres opcións:
a) Deseño dunha proposta de interavención no campo da orientación profesional que integre a perspectiva de xénero.
b) Selección , almacenaxe e difusión de recursos dixitais para a orientación profesional.
c) Análise e deseño de investigacións no campo da orientación profesional.
Document analysis A análise de fontes documentais abrangue distintas temáticas:
- Cuestións teóricas sobre a orientación profesional e integración do enfoque de xénero.
- Programas de orientación profesional non sexistas.
- Investigacións no ámbito da orientación profesional
Guest lecture / keynote speech A súa utilización limítase a presentación dos distintos temas da materia
Collaborative learning Principio que orienta as actividades grupais.
Student portfolio Documento no que o alumnado ha de dar conta das aprendizaxes adquiridas

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
É obrigatoria a asistencia a tres titorías grupais

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A6 A12 Documento de elaboración individual no que se recolle e reflexiona sobre as aprendizaxes adquiridas e sobre o proceso mesmo de aprendizaxe 50
Supervised projects A1 A6 A7 A12 A13 B3 B4 B6 B10 B13 C8 C6 Deseño dunha proposta de orientación profesional que integre o enfoque de xénero
Bosquexo dunha pesquisa nunha das liñas de investigación
50
 
Assessment comments

Requisito para superar a materia

Para superar a materia é imprescindible obter a metade da
cualificación outorgada a cada unha das dúas actividades que computan na
avaliación



Avaliación das actividades grupais

A cualificación das  actividades grupais  vai ser ponderada  pra cada  membro do grupo cos resultados da autoa-avaliación e  co-avaliación.


Actividades optativas

Coa realización de actividades optativas poden obterse
até   dous puntos.



Modalidade de  avaliación para  as  persoas que non podan asistir
as aulas

Aquelas persoas que, por razóns debidamente acreditadas non podan
ter unha asistencia superior ó 85%, poden acollerse a unha modalidade de
avaliación específica. Para poder optar  esta modalidade   hai
que contactar inmediatamente coa  profesora  para
concretar as actividades de avaliación e o seu proceso de supervisión e seguimento.

FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA



Ausencia de citación de fontes

As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse,
o uso de texto literal ou ideas doutros autores ou autoras parafraseadas sen
declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da

Normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións,
aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013

,  que  establece “na realización de traballos, o plaxio
e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de
internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso
do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na
actividade"

Os contidos incluídos nos traballos deben estar 
referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias usando as normas
APA 6ª edición. O texto literal debe declararse usando as normas APA 6ª
edición. No parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se
re-elaboran.

Plaxio

O plaxio en calqueira das  actividades da avaliación será
motivo  de suspenso.


Sources of information
Basic Cobos, A; Gutiérrez_Crespo,E e Planas, A. (2012). La orientación profesional y la búsqueda de emplo. Experiencias innovadoras y técnicas de intervención que facilitan la inserción laboral.. Barcelona: Editorial Grao
Izquierdo Rus,T. (Coord.) (2012). Los nuevos retos del mercado laboral: Una perspectiva desde la orientación profesional. Úbeda: Editorial Amarantos
Echeverría, Benito (coord) (2008). Orientación profesional. Barcelona: Editorial UOC
Sánchez García, María Fe (2013). Orientación profesional y personal. Madrid: UNED
Sobrado, L. e Cortés, A (2011). Orientación profesional: nuevos escenarios y perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva
Manzanares, A e Sanz C. (2012). Situación actual y desafios de la orientación: repensando la orientación en el ámbito educativo. Madrid: Walters Kluwer Educacion

Para cada tema proporcionarase bibliografía e webgrafía específica.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.