Competencias del título |
Código
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Competencias / Resultados del título
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A6 |
Dominar el marco legislativo que regula el funcionamiento de las diversas instituciones y adoptar un marco teórico de referencia que respalde los criterios de selección de los diferentes instrumentos y estrategias de diagnóstico, intervención y evaluación. |
A8 |
Diseñar, implementar y evaluar prácticas educativas, programas y servicios que den respuesta a las necesidades de las personas, organizaciones y colectivos específicos, promoviendo la presencia, participación y éxito de todo el alumnado en entornos educativos y sociolaborales |
A14 |
Conocer las necesidades formativas básicas en los diferentes contextos escolares y sociolaborales, poniendo especial atención a aquellas competencias que favorezcan el trabajo en entornos multiculturales |
B1 |
Capacidad de creatividad e innovación |
B2 |
Aprender a aprender |
B3 |
Capacidad de resolución de problemas. |
B4 |
Capacidad de aplicar conocimientos en la práctica psicopedagógica. |
B5 |
Capacidad para exponer las ideas elaboradas, de forma oral y escrita. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
- Comprender la legislación básica que ampara ydesarrolla la intervención
psicoeducativa en la formación ocupacional y continua.
- Conocer las necesidades formativas básicas en los diferentes contextos
sociolaborales.
- Conocer los instrumentos básicos da formación para el trabajo en los
diferentes ámbitos de intervención sociolaboral.
- Diseñar y evaluar intervenciones y programas de formación nos
diferentes contornos sociolaboraies.
- Coñecer e valorar as competencias que buscan o desenvolvemento do
potencial individual, os procedementos que se utilizan para a súa concreción
práctica, o contido e nivel de cualificación, así como a súa incidencia nas oportunidades laborais das persoas. |
AP6 AP8 AP14
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BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
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CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. Marco lexislativo
2. Intervención psicopedagóxica para a inserción laboral a través da formación ocupacional
3. Intervención psicopedagógica na ámbito laboral a través da formación continua
4. Casos prácticos de intervención sociolaboral |
1.1. Formación ocupacinal
1.2. Formación continua
2.1. A Formación Ocupacional
2.2. Aspectos psicopedagóxicos
2.3. Realizacións prácticas no ámbito da formación para o emprego.
3.1. A Formación Continua
3.2. Aspectos psicopedagóxicos
3.3. Realizacións prácticas no ámbito da formación
continua.
4.1. Casos prácticos de intervención sociolaboral en fomación ocupacional
4.2. Casos prácticos de intervención sociolaboral en fomación continua
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Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
A14 |
5 |
0 |
5 |
Sesión magistral |
C3 C5 |
20 |
0 |
20 |
Discusión dirigida |
B3 B5 |
10 |
0 |
10 |
Estudio de casos |
A6 A8 C4 C8 |
10 |
0 |
10 |
Lecturas |
C5 C6 C7 |
0 |
8 |
8 |
Prueba de ensayo/desarrollo |
A6 A14 B3 B5 |
2 |
0 |
2 |
Trabajos tutelados |
B1 B2 B4 C1 |
1 |
9 |
10 |
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Atención personalizada |
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10 |
0 |
10 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Sesión magistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Discusión dirigida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Estudio de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Prueba de ensayo/desarrollo |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Trabajos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodologías
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Estudio de casos |
Actividades iniciales |
Trabajos tutelados |
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Descripción |
O alumnado terá opción a un seguimento individualizado do seu proceso de aprendizaxe, nomeadamente no que atinxe ás dificultades na realización do traballo tutelado, mediante as horas de atención destinadas a titorías que aparecen no horario e a utilización do mail para este fin. |
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Evaluación |
Metodologías
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Competencias / Resultados |
Descripción
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Calificación
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Actividades iniciales |
A14 |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
10 |
Trabajos tutelados |
B1 B2 B4 C1 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
70 |
Prueba de ensayo/desarrollo |
A6 A14 B3 B5 |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
20 |
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Observaciones evaluación |
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Fuentes de información |
Básica
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Contreras Gallego, M. (2006). La inserción laboral de los titulados universitarios y su relación con la formación continua. Granada : Grupo Editorial Universitario,
Vaquero garcía, A. (2009). La formación continua en Galicia: Un balance. en Santiago lago Peñas, Alberto Vaquero García (Coords.): La formación para el empleo: situación act
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Zapata Ros, M., Cerezo Sánchez, P. (2007). La formación continua en Cataluña, formación de formadores: Conclusiones y propuestas a partir de los resultados del estudio Formación de Formadores y competencias trasversales.. Revista de Educación a Distancia, nº 17.
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Holgueras González, A. I., (2011). La formación docente y la fogura del formador ocupacional. Enseñanza & Teaching: Revista Interuniversitaria de Didáctica, nº 29, páxs. 27-51
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Aznar Díaz, I., Hinojo Lucena, F. J. (2009). La integración social a través del empleo y la formación: origen y evolución histórica de la formación profesional ocupacional. Revista Iberoamericana de educación, vol. 48, nº 6
Filella, G. (Coord.) (1999). La intervenció psicopedògica en el context no formal. Lleida, Pagès
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Complementária
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Diseño y desarrollo de la acción socioeducativa/652G03002 | Educación permanente/652G03008 | Organización y gestión de instituciones socioeducativas/652G03012 | Educación de personas adultas y mayores/652G03018 | Acción socioeducativa con minorías y colectivos vulnerables/652G03022 | Métodos de evaluación de programas/652G03023 | Orientación ocupacional/652G03021 | Orientación y políticas de empleo/652G03031 | Administración local y acción cultural y educativa/652G03040 |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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Otros comentarios |
- É obrigatoria a entrega cumprimentada da ficha de identificación personal nas dúas primeiras semanas de clase. - Non se admitirán traballos dos que o profesor non teña constancia da sua realización. -
As datas de entrega dos traballos son propostas con antelación
suficiente para a súa realización, polo que, logo de seren consensuadas
no grupo-clase, e agás casos moi excepcionais, estas son inamovibles. -
Para poder ser calificado/a e avaliado/a é necesario ter entregado
todos os traballos esixidos. De faltar algunha das partes, o alumno/a
figurará como NON PRESENTADO/A ao non poder ser avaliado na totalidade
das propostas de aprendizaxe. - Os traballos escritos
presentaránse paxinados, grapados e ben identificados (nome do
alumno/alumna, curso, grupo, materia e nome do profesor). Non é
necesario encadernación, fundas de plástico, aneis ou
deseños similares. É aconsellable facer copia do orixinal que se
entregue. - O calendario de titorías está exposto no lugar
oficial da web da Facultade e na cortiza de anuncios da porta do
despacho. (Despacho P0B16, Telf. 981167100 Ext. 4615) |
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