Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Investigación-acción e innovación Código 652512203
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 1º cuatrimestre
Primero Obligatoria 4.5
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinador/a
Espido Bello, Xosefa Eva
Correo electrónico
eva.espido.bello@udc.es
Profesorado
Espido Bello, Xosefa Eva
Gonzalez Sanmamed, Mercedes
Correo electrónico
eva.espido.bello@udc.es
mercedes.gonzalez.sanmamed@udc.es
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias / Resultados del título
A2 Utilizar modelos colaborativos de acción socioeducativa que promuevan verdaderas comunidades de aprendizaje, favoreciendo el trabajo en entornos multiprofesionales.
A6 Desarrollar proyectos educativos de centro y/o propuestas pedagógicas innovadoras basadas en la justicia, la democracia y la diversidad.
A8 Redactar, presentar y defender proyectos de investigación e informes, memorias, reglamentos, así como otros documentos básicos que contribuyan a organizar la acción escolar y/o socioeducativa.
A10 Ser capaz de impulsar y desarrollar estrategias que impulsen la cultura de trabajo en red.
A11 Capacidad para fomentar y liderar la creatividad e innovación en las entidades e instituciones promoviendo proyectos orientados al cambio de culturas profesionales.
A12 Ser capaz de detectar necesidades de formación continua y de su institucionalización como requisito asociado a la mejora educativa.
B2 Capacidad de resolución de problemas
B8 Trabajo colaborativo
B9 Capacidad de innovar
B12 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B13 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B14 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B15 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B16 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B17 Comunicar las conclusiones -y los conocimientos y razones últimas que las sustentan- a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias / Resultados del título
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. BM12
Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo BM13
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. BM14
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. BM15
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. BM16
Capacidade de resolución de problemas BM2
Traballo colaborativo BM8
Capacidade de innovar BM9
Desenvolver proxectos educativos de centro e/ou propostas pedagóxicas innovadoras baseadas na xustiza, a democracia e a diversidade. AP6
Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa. AP8
Ser capaz de impulsar e desenvolver estratexias que impulsen a cultura de traballo en rede. AP10
Capacidade para fomentar e liderar a creatividade e innovación nas entidades e institucións promovendo proxectos orientados ao cambio de culturas profesionais. AP11
Ser capaz de detectar necesidades de formación continua e da súa institucionalización como requisito asociado á mellora educativa. AP12
Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades BM17
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida CM3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común CM4
Utilizar modelos colaborativos de acción socioeducativa que promovan verdadeiras comunidades de aprendizaxe, favorecendo o traballo en contornos multiprofesionais. AP2

Contenidos
Tema Subtema
Os contextos cambiantes e o papel da educación nas institucións educativas. -Cambios sociais, culturais, económicos e tenolóxicos e a súa manifestación nas institucións educativas.
- Retos das institucións educativas: a comprensión e a mellora das políticas e das prácticas educativas e a promoción da democracia, da convivencia e da xustiza social e curricular a través dos seus proxectos educativos.
A investigación-acción: conceptualización, características, propósitos e perspectivas. -A necesaria relación teoría-práctica na praxe educativa. Reflexión sobre a súa consideración nas institucións educativas.
-Conceptualización, características e propósitos, movementos e tradicións, perspectivas e modalidades de investigación-acción.
Planificación, desenvolvemento e difusión da investigación-acción e innovación educativa. - A metodoloxía da investigación-acción.
- A planificación e o desenvolvemento da investigación-acción: un proceso cíclico e colaborativo orientado á innovación e á mellora progresiva da praxe educativa.
- Cara a comunidades críticas: redes, diseminación e ética da investigación-acción.

Planificación
Metodologías / pruebas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciales y virtuales) Horas trabajo autónomo Horas totales
Seminario A10 A11 A12 B2 B8 B9 B12 B16 C4 14 28 42
Discusión dirigida A2 A10 A12 B2 B8 B9 B13 B15 B17 C4 6 3.5 9.5
Trabajos tutelados A6 A8 A10 A12 B2 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C4 9 45 54
Prueba mixta A8 A12 B2 B9 B12 B13 B14 B15 B17 C4 3 0 3
 
Atención personalizada 4 0 4
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Seminario Traballarase sobre diferentes documentos para ir construíndo e consensuando as ideas claves dos temas e adquirindo as ferramentas de análise e de acción que se precisen.
Discusión dirigida Realizaranse discusións e debates sobre temas para expoñer e defender diferentes puntos de vista.
Trabajos tutelados A través dos traballos tutelados, os estudantes realizarán o deseño e o desenvolvemento de pequenos proxectos de intervención e/ou de investigación.
Prueba mixta Orientada a verificar a adquisición dos contidos básicos da materia.

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
O estudantado, a través das titorías, recibirá orientacións e apoio para a realización destas actividades.

Evaluación
Metodologías Competencias / Resultados Descripción Calificación
Prueba mixta A8 A12 B2 B9 B12 B13 B14 B15 B17 C4 Orientada a verificar a adquisición dos contidos básicos da materia. 50
Seminario A10 A11 A12 B2 B8 B9 B12 B16 C4 Análise das intervencións e da elaboración de conclusións fundamentadas. 15
Trabajos tutelados A6 A8 A10 A12 B2 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C4 Tema relevante, deseño e desenvolvemento axeitado e conclusións refrendadas e pertinentes. 35
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

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Blog “Reflexiones educativas”http://reflexioneseducativa.blogspot.com.es/2012/11/cambio-educativo-para-la-justicia.html

Investigación en la Escuela.

Aula de innovación educativa.

Cuadernos de Pedagogía.

Innovación educativa.

Revista de Educación.

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Cultura y educación.

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