Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación. |
AP7
|
|
|
Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. |
AP9
|
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
|
BP2
|
|
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permita continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
|
BP5
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BP6
|
|
Capacidade de adaptación a situacións novas. |
|
BP7
|
|
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
|
BP8
|
|
Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
|
BP10
|
|
Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
|
BP11
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social e ambiental como docente e/ou investigador. |
|
BP12
|
|
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
|
BP13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CP4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CP7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Proyectos de innovación aplicados en contextos escolares y no escolares. |
Desarrollar, en la medida de lo posible, un proyecto aplicado al contexto en el que señalicen las prácticas. |
Recursos para la investigación y la innovación en contexto: aplicación de métodos de recogida de información en situaciones reales. |
Estudios de caso, método etnográfico, metodología de proyectos, etc. |
Reflexión sobre la práctica observada como recurso para la investigación y la innovación. |
Análisis crítico de sobre la práctica observada. |
Avances recientes en investigación e innovación en el contexto de las Didácticas Específicas. |
Revisión bibliográfica sobre las últimas investigaciones e innovaciones en Didácticas específicas y su comparación con la realidad. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B7 B8 C4 |
5 |
10 |
15 |
Saídas de campo |
A9 B2 B5 B12 B13 C7 |
75 |
0 |
75 |
Portafolios do alumno |
A7 B6 B10 B11 |
0 |
45 |
45 |
Estudo de casos |
A7 A9 B5 |
4 |
10 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A7 B6 B10 B11 |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Para poder optar a unha avaliación positiva do portafolio é requisito indispensable o informe favorable do titor do centro de prácticas. En caso de que este informe sexa desfavorable, a puntuación máxima do portafolio será un 4.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bernstein, B. (1989). Clase y pedagogías visibles e invisibles. Madrid: Akal Universitaria
Garcia Aretio, L. (2009). Claves para la educacio?n: actores, agentes y escenarios en la sociedad actual. . Madrid:UNED
Esteve, O., Mellef, K. y Ansina, A. (2010). Creando mi profesio?n. Una propuesta para el desarrollo profesional del profesorado. . Barcelona: Octaedro.
Camps, V. (2008). Creer en la educacion. La asignatura pendiente.. Barcelona: Península.
Mañu Noain, J. (2010). Docentes competentes. Por una educacion de calidad.. Madrid: Narcea.
Fernández Enguita, M. (2001). Educar en tiempos inciertos. . Madrid: Morata.
Edwards, D., y Mercer, N. (1988). El conocimiento compartido: el desarrollo de la compresión en el aula.. Barcelona: Paidós.
Coll, C., Martín, E., Mauri, T., Miras, M., Onrubia, J., Solé, I., et al. (1993). El constructivismo en el aula.. Barcelona: Graó.
Hargreaves, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. . Barcelona: Octaedro.
Fernández Enguita, M. (1999). La profesión docente y la comunidad escolar: crónica de un desencuentro.. Madrid: Morata.
Carbonell Sebarroja, J. (2009). La vida escolar en un curso: cosas que no siempre se explican.. Barcelona: Graó.
Fernández Pérez, M. (1994). Las tareas de la profesión de enseñar. . Madrid: SXXI
Bolívar, A. (2000). Los centros educativos como organizaciones que aprenden. Promesas y realidades.. Madrid: La Muralla.
Domenech, J. y Guerrero, J. (2005). Miradas a la educación que queremos. Barcelona: Graó.
Hargreaves, A. (1996). Profesorado, cultura y postmodernidad (cambian los tiempos, cambia el profesorado). . Madrid: Morata.
Castells Cuixart, P. (2011). Tenemos que educar: ideas para acabar con la crisis de autoridad y la mala educacion. . Barcelona: Península.
Carbonell Sebarroja, J. (2008). Una educacion para manana. Barcelona: Octaedro. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|