Study programme competencies |
Code
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Study programme competences / results
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A1 |
To know the theoretical basis of interdisciplinary work and identify its centre of interest in school and non-school contexts. |
A2 |
To identify and critically analyse interdisciplinary proposals in the educational world. |
A8 |
To be able to defend and argue in oral and written ways the completed investigation and/or innovation work, using audio-visual aids. |
B1 |
To have and understand general knowledge to establish foundations and /or opportunities to stand out in the development and implementation of ideas, mainly in an action- research context. |
B8 |
To work with initiative and in an autonomous way. |
B9 |
To work in a collaborative way. |
B10 |
To be able to organize and plan in curricular and cross-curricular subjects. |
B14 |
To incorporate ICTs for the research process, information management, data analysis and for transferability. |
B15 |
To be able to update knowledge, methodologies and strategies in their teaching practices |
C5 |
To understand the importance of the entrepreneurship culture and the available means for entrepreneurs. |
C6 |
To critically value available knowledge, technology and information to solve problems which students must face. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer los aspectos básicos de la interdisciplinariedad en diversos contextos educativos. |
AJ1
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BJ1 BJ8
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Analizar las sinergias existentes entre las distintas áreas y/o disciplinas en los currículos escolares de distintas etapas, así como en programaciones educativas no escolares. |
AJ1
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BJ9
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Adquirir recursos para el diseño de propuestas interdisciplinares en contextos educativos. |
AJ1
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BJ14
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CJ6
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Identificar y analizar/valorar críticamente las metodologías docentes que mejor se ajustan al trabajo interdisciplinar en cada contexto. |
AJ2
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BJ15
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Diseñar y justificar propuestas de evaluación para programas educativos interdisciplinares. |
AJ8
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BJ10 BJ14
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CJ5
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Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introducción a la interdisciplinariedad. Se presentan aquí las líneas básicas del trabajo interdisciplinar: antecedentes, fundamentación teórica, modelos, etc. |
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Centros de interés de la interdisciplinariedad en Didácticas Específicas. Se destacan algunas de las principales líneas temáticas abordadas desde una perspectiva interdisciplinar. Se tienen en cuenta las sinergias existentes entre las distintas áreas y/o disciplinas en los currículos escolares de distintas etapas, pero también otras referencias no escolares. |
. |
Metodologías de E/A e interdisciplinariedad. Son muchas las metodologías que pueden utilizarse en los proyectos interdisciplinares. Se trata en este caso de repasar aquellas más ampliamente utilizadas. También de explorar el potencial de otras para su incorporación al trabajo interdisciplinar. |
. |
Evaluación de propuestas interdisciplinares. Las especiales características de los proyectos interdisciplinares, hacen de la evaluación una cuestión especialmente compleja. En este epígrafe se estudian las combinaciones que permiten responder de forma más efectiva a la evaluación conjunta de procesos educativos que implican a varias disciplinas y profesores. |
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Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
B1 B9 B10 C5 |
6 |
12.5 |
18.5 |
Document analysis |
A2 B8 B14 |
0 |
10 |
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A8 B8 B9 B10 B14 C6 |
0 |
40 |
40 |
Directed discussion |
A1 A2 A8 |
5 |
0 |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B15 |
20 |
18 |
38 |
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Personalized attention |
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1 |
0 |
1 |
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(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
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Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Guest lecture / keynote speech |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Personalized attention |
Methodologies
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Supervised projects |
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Description |
Os traballos tutelados requiren atención personalizada por iso as titorías terán unha importancia relevante. |
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Assessment |
Methodologies
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Competencies / Results |
Description
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Qualification
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Supervised projects |
A1 A2 A8 B8 B9 B10 B14 C6 |
. |
100 |
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Assessment comments |
O/a estudante será avaliado por un traballo tutelado que poderá ser realizado individualmente ou en grupo de dúas ou tres persoas.
Para que o alumno/a sexa avaliado únicamente polo traballo tutelado deberá asistir a lo menos a o 80% das sesións presenciais
Se o estudante non chega a unha asistencia do 80% das clases presenciais deberá ser avaliado ademais de polo traballo, por unha proba individual. Neste caso os dous ítemes da avaliación (traballo e proba individual) terán unha ponderación do 50% esixíndose en cada unha delas a nota igual ou superior a 5 sobre 10.
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Sources of information |
Basic
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Escutia, M. (2009). El huerto escolar ecológico . Barcelona. Graó
Millington, B., Wilson, B. (2010). Context masculinities: Media consumption, physical education, and youth identities. American Behavioral Scientist, 53 (11), pp. 1669-1688
Alsina, Ángel (2012). Hacia un enfoque globalizado de la educación matemática en las primeras edades. Números. Revista de Didáctica de las Matemáticas. Vol. 80, 7-24.
Arbonés, J. y Milrud, P. (2001). La armonía es numérica. Música y matemáticas. . España: RBA.
Pérez Aldeguer, S. y Leganés Lavall, E. N. (2012). La Música como herramienta interdisciplinar: un análisis cuantitativo en el aula de Lengua Extranjera de Primaria.. Revista de Investigación en Educación, 10 (1), 127-143.
Catalá M. y otros (2002). Las ciencias en la escuela. Teorías y Prácticas. . Barcelona. Graó
Ruiz Bikandi, U. (Coord.) (2011). Lengua castellana y literatura: investigación, innovación y buenas prácticas. Barcelona: Graó
Algás, P. et al. (2010). Los proyectos de trabajo en el aula: reflexiones y experiencias prácticas. Barcelona: Graó
Fernández-Carrión, M. (2011). Música y matemáticas: conexiones curriculares para un mayor éxito educativo . http://recursostic.educacion.es/artes/
Liern, V., Queralt, T. (2008). Música y Matemáticas: La Armonía de los Números. Día escolar de las matemáticas. . Badajoz, Servicio de publicaciones de la FESPM.
Arias Correa, A. et al. (2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia
Majó Masferrer, F.; Baqueró Alos, M. (2014). Ocho ideas clave. Los proyectos interdisciplinarios. Barcelona. Graó
Camps, A. (Comp.) (2003). Secuencias didácticas para aprender a escribir. Barcelona: Graó
Edo, M. (2012). Situaciones interdisciplinarias para el desarrollo del pensamiento matemático en Educación Infantil en la formación de maestros. . Ciudad Real: SEIEM. |
Esta bibliografía completaráse no transcurso da materia |
Complementary
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Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
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Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
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Subjects that continue the syllabus |
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