Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Conocer las bases teóricas del trabajo interdisciplinar e identificar sus centros de interés en contextos escolares y no escolares. |
A2 |
Identificar y analizar críticamente propuestas interdisciplinares en el ámbito educativo. |
A3 |
Diseñar, justificar, organizar y evaluar de forma sistemática propuestas interdisciplinares en distintos contextos educativos. |
A6 |
Establecer los descriptores generales que caracterizan una investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar los datos, y presentar los resultados de acuerdo con los propósitos de la investigación |
A7 |
Capacidad de aplicar conocimientos teóricos relativos a las Didácticas Específicas, tanto a la investigación como a la innovación y la evaluación. |
A8 |
Ser capaz de defender y argumentar de forma oral y escrita el trabajo de investigación y/o innovación realizado, utilizando en su caso recursos audiovisuales de apoyo. |
A15 |
Identificar criterios de calidad y control tanto en la investigación como en la práctica docente, fomentando el espíritu crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
Diseñar, justificar, organizar y evaluar propuestas para la investigación y la innovación en el ámbito de las Didácticas Específicas |
A17 |
Seleccionar, adaptar y aplicar materiales y recursos TIC y de otra índole, para mejorar la enseñanza y aprendizaje de las diferentes ámbitos disciplinares. |
B1 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B4 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B6 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B9 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B11 |
Capacidad de innovar (creatividad) dentro de contextos educativos escolares y no escolares. |
B12 |
Comportarse con ética y responsabilidad social y medioambiental como docente y/o investigador. |
B13 |
Ser capaz de comunicarse con sus compañeros, con la comunidad educativa y con la sociedad en general en el ámbito de sus áreas de conocimiento. |
B15 |
Tener capacidad para actualizar los conocimientos, metodologías y estrategias en la práctica docente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Coñecer e identificar os espazos culturais e o seu potencial educativo en diferentes contextos. |
AP1
|
|
CP8
|
Familiarizarse cos diferentes ámbitos dos espazos culturais dende unha perspectiva interdisciplinar e integradora. |
|
BP1 BP12
|
CP7
|
Experimentar e vivenciar situacións e procesos de aprendizaxe en relación cos espazos culturais e desenvolver as capacidades emocionais e creativas.
|
|
BP13
|
CP4
|
Coñecer, analizar e avaliar experiencias e propostas innovadoras. |
AP2 AP3 AP15 AP16
|
BP6
|
CP6
|
Ser capaz de deseñar propostas didácticas coherentes e innovadoras aplicando os coñecementos adquiridos en diferentes contextos educativos. |
AP6 AP7 AP8 AP16 AP17
|
BP2 BP4 BP9 BP11 BP15
|
CP1
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
A comprensión do espazo. |
· O espazo conceptualizado e vivenciado polo ser humano.
· Diversificación do espazo e espazos culturais. |
A pedagoxía das paisaxes e espazos. |
· Do espazo vivido e comprendido ao espazo para a didáctica.
· Espazos culturais como recursos e ferramentas didácticas. |
Os espazos culturais e as súas relacións cos contextos educativos. |
· Potencialidade didáctica dos espazos culturais en diferentes contextos educativos: da vivencia á proposta.
· A perspectiva transdisciplinar. |
Experiencias e propostas didácticas en espazos culturais. |
· A paisaxe xeográfica, o patrimoniio, as paisaxes urbanas, de conflito, da memoria, etc.: análise de experiencias e perspectivas de acción. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
A1 |
1 |
0 |
1 |
Análisis de fuentes documentales |
A2 A6 B6 |
2 |
2 |
4 |
Aprendizaje colaborativo |
B9 |
3 |
6 |
9 |
Taller |
A7 A15 A16 A17 B13 |
6 |
6 |
12 |
Salida de campo |
B2 B12 C4 C7 |
10 |
8 |
18 |
Sesión magistral |
A1 A16 B1 B15 C6 C8 |
5.5 |
5.5 |
11 |
Trabajos tutelados |
A3 A8 B1 B4 B11 C1 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Periódica e sistematicamente faranse debates e discusións de ideas previas sobre a motivación, interese e coñecementos con respecto á planificación e desenvolvemento da materia. |
Análisis de fuentes documentales |
Realizaranse actividades para o coñecemento de fontes documentais de ampla diversidade que acheguen información acerca de contidos e, sobre todo, recursos didácticos en relación cos espazos culturais. |
Aprendizaje colaborativo |
Actividades que promovan o traballo en pequenos grupos: intercambio de información, discusións, postas en común, toma de decisións, comprensión do grupo como unha tarefa única. |
Taller |
Están concibidos como ensaios de experimentación de aprendizaxes de traballo por proxectos e por centros de interese. Materializanse en encontros, simulacións, debates, exposicións, etc., arredor de temáticas concretas, deseñados e desenvolvidos polo alumnado e guiados pola profesora.
|
Salida de campo |
Son unha parte moi importante no desenvolvemento da materia e serán saídas programadas a contextos culturais formativos e a contextos do contorno inmediato.
Preténdese que o alumnado adquira tanto capacidades de organización de saídas como o coñecemento de institucións, actividades, exposicións, paisaxes, etc. e a comprensión do seu potencial educador.
O alumnado desenvolverá capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a experimentación e a recollida de información. |
Sesión magistral |
As explicacións teóricas referiranse ós contidos básicos que forman a estrutura de cada tema. Realizaranse co apoio de documentación específica e medios audiovisuais e estará directamente relacionada coas metodoloxías utilizadas na docencia interactiva. |
Trabajos tutelados |
A aprendizaxe de metodoloxías para a súa aplicación didáctica concretarase na elaboración dun estudo ou traballo acerca dalgunha das temáticas consideradas no espectro dos espazos culturais. O alumnado seleccionará un tema, formulará os obxectivos, realizará unha xustificación, desenvolverá a metodoloxía idónea, resolverá o tema e/ou proposta e obterá as conclusións pertinentes. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
Os traballos tutelados conlevan unha atención personalizada nas titorías. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Salida de campo |
B2 B12 C4 C7 |
As actividades previas e posteriores ás saídas a centros de interese cultural serán obxecto de avaliación, valorándose a participación activa e a calidade na realización das tarefas encomendadas. |
40 |
Sesión magistral |
A1 A16 B1 B15 C6 C8 |
Realizarase unha proba simple, individual, no que o alumnado demostre a comprensión e asimilación dos contidos básicos tratados. |
10 |
Trabajos tutelados |
A3 A8 B1 B4 B11 C1 |
O proceso de deseño e elaboración dos traballos, os resultados dos mesmos, así como a exposición oral, serán obxecto de avaliación. Terase en conta a idoneidade do tema escollido e o seu desenvolvemento.
Realizaranse por parellas, quedando ao criterio da docente a posibilidade de realizalos individualmente. |
50 |
|
Observaciones evaluación |
O alumnado terá que realizar todas as saídas que se programen. Se por causa xustificada non a puidera facer co grupo, deberá facela individualmente, exceptuando aqueles casos que polas características non o permitan, polo que tería que realizar unha tarefa de contidos ou características semellantes. Para superar a materia, o alumnado terá que superar cada unha das metodoloxías de avaliación. O alumnado que non chegue a unha asistencia do 80% das clases presenciais será avaliado coas mesmas metodoloxías, se ben a proba escrita individual será susceptible de incluír calquera dos contidos traballados na materia, pasando a ter unha ponderación do 50% e o traballo tutelado o 50%.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Cifre- Mas, J. e Adrover J. M. (2012). Aprender a través de los ambientes. Una propuesta para una escuela activa y competencial. . Aula de Innovación Educativa. Aula de espacios y tiempos
Calaf Masachs, R. (2009). Didáctica del patrimonio: epistemología, metodología y estudio de casos.. Asturias: Trea
Hernández Carretero, A. M. (2010). El valor del paisaje cultural como estrategia didáctica.. Tejuelo, 9
Estepa Giménez, J. (2013). La educación patrimonial en la escuela y el museo: investigación y experiencias.. Huelva: Servicio de Publicaciones Universidad de Huelva
Asensio, M. e Pol, E. (2002). Nuevos escenarios en educación. Aprendizaje informal sobre el patrimonio, los museos y la ciudad. . Buenos Aires: Aique
Liceras Ruiz, A. (2003). Observar e interpretar el paisaje. Estrategias didácticas. . Granada: Grupo Editorial Universitario. |
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|