Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A10 |
Conocer los fundamentos teóricos que sustentan la investigación e innovación en el ámbito de las Didácticas Específicas. |
A12 |
Identificar las principales líneas de investigación e innovación y su evolución en las Didácticas Específicas. |
A13 |
Analizar y valorar críticamente investigaciones y proyectos de innovación en ámbitos disciplinares específicos |
A14 |
Conocer diferentes tipos de metodología que se emplean en la investigación educativa considerando su pertinencia para la resolución de problemas concretos. |
A15 |
Identificar criterios de calidad y control tanto en la investigación como en la práctica docente, fomentando el espíritu crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
Diseñar, justificar, organizar y evaluar propuestas para la investigación y la innovación en el ámbito de las Didácticas Específicas |
A17 |
Seleccionar, adaptar y aplicar materiales y recursos TIC y de otra índole, para mejorar la enseñanza y aprendizaje de las diferentes ámbitos disciplinares. |
B1 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B4 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B6 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B8 |
Trabajar de forma autónoma y con iniciativa. |
B9 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B10 |
Capacidad de organización y planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares |
B11 |
Capacidad de innovar (creatividad) dentro de contextos educativos escolares y no escolares. |
B12 |
Comportarse con ética y responsabilidad social y medioambiental como docente y/o investigador. |
B13 |
Ser capaz de comunicarse con sus compañeros, con la comunidad educativa y con la sociedad en general en el ámbito de sus áreas de conocimiento. |
B14 |
Incorporar las TIC en el proceso de investigación y la gestión de la información, el análisis de datos y la difusión y comunicación de resultados. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Se atendemos ás competencias, ben xerais, ben específicas, principalmente centradas na:
- capacidade para resolver problemas
- comunicación oral e escrita na propia lingua
- habilidade no uso das TIC
- capacidade de crítica e autocrítica
- compromiso ético
- capacidade para aprender a traballar de forma autónoma
- comprender e posuír coñecementos
- aplicación de coñecementos
- capacidade de emitir xuízos
- capacidade de comunicar e aptitude social
- habilidade para a aprendizaxe
- adquisición dunha formación básica en instrumentos, técnicas e recursos para a investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura
- aplicar coñecementos básicos na construción de instrumentos de investigación e análise de datos
coñecemento e análise do marco epistemolóxico da Didáctica da Lingua e a Literatura
- identificación das liñas de investigación na Didáctica da Lingua e a Literatura: investigación centrada en procesos, metodoloxías, contextos, crenzas e contidos
- deseño e desenvolvemento dun proxecto de investigación no ámbito da Didáctica da Lingua e a Literatura;
estaremos, portanto, a destacar os seguintes obxectivos / resultados da aprendizaxe:
- coñecer as características e métodos propios da investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura
- identificar as principais liñas de investigación nesta Área de Coñecemento
- deseñar un proxecto de investigación utilizando unha metodoloxía coherente e adecuada aos obxectivos do estudo
- saber describir e contextualizar os problemas específicos relacionados coas metodoloxías de investigación no ámbito das Ciencias Sociais (sen deixar á parte os das Humanidades) |
AP10 AP12 AP13 AP14 AP15 AP16 AP17
|
BP1 BP4 BP6 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14
|
CP1 CP3 CP6 CP8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. A investigación en Didáctica da Lingua e a Litetura: ámbitos e métodos.
2. Liñas de investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura.
3. Aproximación ao deseño dun proxecto de investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura.
4. Recollida, tratamento e análise de datos en Didáctica da Lingua e a Literatura.
5. Conclusiones de la investigación.
|
3. 1. Deseño dun proxecto de investigación |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
A10 A12 A13 A14 A17 B4 B6 B9 B10 B12 B13 |
5 |
5 |
10 |
Aprendizaje colaborativo |
C1 C6 C8 |
15 |
5 |
20 |
Trabajos tutelados |
A15 A16 B1 B8 B11 B14 C3 |
15 |
25 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Trátase de presentar a cadeira através do significado da Área e o achegamento bibliográfico, que se ofrecerá, atendendo ás necesidades do alumnado, nas sesións aulares |
Aprendizaje colaborativo |
Procurarase, através de debates, postas en común, exposicións e/ou participacións activas, que o grupo se implique e descubra o significado da investigación en DLL galega |
Trabajos tutelados |
Ofrecerase un abano amplio para que os alumnos e alumnas elixan o que queren facer, propóndolles a realización dun ou varios traballos que se tratarán nas aulas |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Actividades iniciales |
Aprendizaje colaborativo |
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
Actividades iniciais con traballo bibliográfico e análise de fontes de información. Discusión e desenvolvemento das liñas que rexen no ámbito da DLL, especial e loxicamente no espazo da cultura galega
Traballos titorizados que o propio alumnado decida construír, coa axuda e a guía do docente, que lles proporcionará bibliografía e pautas para o seu desenvolvemento
Aprendizaxe colaborativa através de postas en común, exposicións, discusións e traballos de baleirado de información, resumos e traballos puntuais |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Actividades iniciales |
A10 A12 A13 A14 A17 B4 B6 B9 B10 B12 B13 |
Consulta e baleirado de fontes bibliográficas e presentación do que é o mundo da investigación en DLL galega |
20 |
Aprendizaje colaborativo |
C1 C6 C8 |
Postas en escena e postas en común, participación aular e demostración de enteireza á hora de afrontar unha sesión aular |
20 |
Trabajos tutelados |
A15 A16 B1 B8 B11 B14 C3 |
Realización de traballos titorizados a respecto de resumos, consultas e realización de proxectos que lles poidan ser de interese ao alumnado. Neste sentido, trazarase e acordarase co grupo que tipo de traballos se realizarán, ofrecéndolles variedade e atendendo ás súas necesidades e/ou gustos |
60 |
|
Observaciones evaluación |
Consistirá na asistencia ás aulas, na participación aular e, se caso, combinándoo co alumnado, na realización de traballos escritos ou unha proba, mais sempre combinándose e acordándoo previamente co grupo
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
A bibliografía de consulta, amais de descubrila nas aulas, entregarase durante o primeiro día, e irase descubrindo ao longo das aulas. Loxicamente, partirase das propias investigacións do docente no ámbito da DLL |
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Análisis de experiencias interdisciplinares/652513204 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
Atenderase especialmente aos conceptos de interdisciplinariedade e investigación no ámbito das Ciencias Sociais e Humanidades |
|