Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
To know the theoretical basis which sustain research and innovation in the field of Specific Didactics. |
A12 |
To identify the main research and innovation lines and their evolution in the area of Specific Didactics. |
A13 |
To analyse and critically assess research work and innovation projects in specific disciplinary fields. |
A14 |
To know the different types of methodologies used in educational research considering its appropriateness for problem-solving. |
A15 |
To identify quality and control criteria both in research and in the teaching practice, encouraging a critical, reflective and innovative spirit. |
A16 |
To design, justify and evaluate research and innovation projects in the field of Specific Didactics. |
A17 |
To select, adapt and apply materials, resources and ICTs to improve the teaching and learning in different disciplinary fields. |
B1 |
To have and understand general knowledge to establish foundations and /or opportunities to stand out in the development and implementation of ideas, mainly in an action- research context. |
B4 |
To be able to transfer and communicate their conclusions and opinions in a clear and straight manner both in a specialized and a non-specialized audience. |
B6 |
To be able to analyse and synthesize. |
B8 |
To work with initiative and in an autonomous way. |
B9 |
To work in a collaborative way. |
B10 |
To be able to organize and plan in curricular and cross-curricular subjects. |
B11 |
To be able to innovate (creativity) within educational and non-educational contexts. |
B12 |
to behave with ethics and with social and environmental responsibility as a teacher and/or researcher. |
B13 |
To be able to communicate with their peers, educational community and with society in general in the field of their areas of knowledge. |
B14 |
To incorporate ICTs for the research process, information management, data analysis and for transferability. |
C1 |
To express correctly, both orally and in written texts, in the two co-official languages of the Autonomous Community. |
C3 |
To use the main ICT’s basic tools for their professional development and for their life-long-learning process. |
C6 |
To critically value available knowledge, technology and information to solve problems which students must face. |
C8 |
To value the importance that research, innovation and technical developments have on society’s socio-economical and cultural progress. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Se atendemos ás competencias, ben xerais, ben específicas, principalmente centradas na:
- capacidade para resolver problemas
- comunicación oral e escrita na propia lingua
- habilidade no uso das TIC
- capacidade de crítica e autocrítica
- compromiso ético
- capacidade para aprender a traballar de forma autónoma
- comprender e posuír coñecementos
- aplicación de coñecementos
- capacidade de emitir xuízos
- capacidade de comunicar e aptitude social
- habilidade para a aprendizaxe
- adquisición dunha formación básica en instrumentos, técnicas e recursos para a investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura
- aplicar coñecementos básicos na construción de instrumentos de investigación e análise de datos
coñecemento e análise do marco epistemolóxico da Didáctica da Lingua e a Literatura
- identificación das liñas de investigación na Didáctica da Lingua e a Literatura: investigación centrada en procesos, metodoloxías, contextos, crenzas e contidos
- deseño e desenvolvemento dun proxecto de investigación no ámbito da Didáctica da Lingua e a Literatura;
estaremos, portanto, a destacar os seguintes obxectivos / resultados da aprendizaxe:
- coñecer as características e métodos propios da investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura
- identificar as principais liñas de investigación nesta Área de Coñecemento
- deseñar un proxecto de investigación utilizando unha metodoloxía coherente e adecuada aos obxectivos do estudo
- saber describir e contextualizar os problemas específicos relacionados coas metodoloxías de investigación no ámbito das Ciencias Sociais (sen deixar á parte os das Humanidades) |
AJ10 AJ12 AJ13 AJ14 AJ15 AJ16 AJ17
|
BJ1 BJ4 BJ6 BJ8 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12 BJ13 BJ14
|
CJ1 CJ3 CJ6 CJ8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A investigación en Didáctica da Lingua e a Litetura: ámbitos e métodos.
2. Liñas de investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura.
3. Aproximación ao deseño dun proxecto de investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura.
4. Recollida, tratamento e análise de datos en Didáctica da Lingua e a Literatura.
5. Conclusiones de la investigación.
|
3. 1. Deseño dun proxecto de investigación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A10 A12 A13 A14 A17 B4 B6 B9 B10 B12 B13 |
5 |
5 |
10 |
Collaborative learning |
C1 C6 C8 |
15 |
5 |
20 |
Supervised projects |
A15 A16 B1 B8 B11 B14 C3 |
15 |
25 |
40 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Trátase de presentar a cadeira através do significado da Área e o achegamento bibliográfico, que se ofrecerá, atendendo ás necesidades do alumnado, nas sesións aulares |
Collaborative learning |
Procurarase, através de debates, postas en común, exposicións e/ou participacións activas, que o grupo se implique e descubra o significado da investigación en DLL galega |
Supervised projects |
Ofrecerase un abano amplio para que os alumnos e alumnas elixan o que queren facer, propóndolles a realización dun ou varios traballos que se tratarán nas aulas |
Personalized attention |
Methodologies
|
Introductory activities |
Collaborative learning |
Supervised projects |
|
Description |
Actividades iniciais con traballo bibliográfico e análise de fontes de información. Discusión e desenvolvemento das liñas que rexen no ámbito da DLL, especial e loxicamente no espazo da cultura galega
Traballos titorizados que o propio alumnado decida construír, coa axuda e a guía do docente, que lles proporcionará bibliografía e pautas para o seu desenvolvemento
Aprendizaxe colaborativa através de postas en común, exposicións, discusións e traballos de baleirado de información, resumos e traballos puntuais |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Introductory activities |
A10 A12 A13 A14 A17 B4 B6 B9 B10 B12 B13 |
Consulta e baleirado de fontes bibliográficas e presentación do que é o mundo da investigación en DLL galega |
20 |
Collaborative learning |
C1 C6 C8 |
Postas en escena e postas en común, participación aular e demostración de enteireza á hora de afrontar unha sesión aular |
20 |
Supervised projects |
A15 A16 B1 B8 B11 B14 C3 |
Realización de traballos titorizados a respecto de resumos, consultas e realización de proxectos que lles poidan ser de interese ao alumnado. Neste sentido, trazarase e acordarase co grupo que tipo de traballos se realizarán, ofrecéndolles variedade e atendendo ás súas necesidades e/ou gustos |
60 |
|
Assessment comments |
Consistirá na asistencia ás aulas, na participación aular e, se caso, combinándoo co alumnado, na realización de traballos escritos ou unha proba, mais sempre combinándose e acordándoo previamente co grupo
|
Sources of information |
Basic
|
|
A bibliografía de consulta, amais de descubrila nas aulas, entregarase durante o primeiro día, e irase descubrindo ao longo das aulas. Loxicamente, partirase das propias investigacións do docente no ámbito da DLL |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Análise de experiencias interdisciplinares/652513204 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Atenderase especialmente aos conceptos de interdisciplinariedade e investigación no ámbito das Ciencias Sociais e Humanidades |
|