Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Aprendizaxe e ensino dos módulos da especialidade de formación e orientación laboral Código 652606621
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 12
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Varela Urrutia, Roberto
Correo electrónico
roberto.urrutia@udc.es
Profesorado
Varela Urrutia, Roberto
Correo electrónico
roberto.urrutia@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Analizar o funcionamento e organización dos centros onde se imparte a FP. AP18
Analizar a organización e funcións do departamento de FOL. AP15
AP18
Analizar os currículos dos módulos da especialidade de FOL para a súa posterior utilizaación na planificación currícular. AP15
AP16
AP17
AP18
CM5
Realizar unha planificación curricular adaptada a un contexto concreto e coas estratexias e dinámicas de aula necesarias. AP19
AP20
AP21
AP23
AP24
AP25
AP27
CM1
Identificar as funcións do profesorado de FOL e calcular as súas retribucións. AP16
AP18
Analizar as condicións de acceso a condición de profesor no ensino público. AP18
Utilizar as TIC para obter e elaborar información no traballo de aula. CM3
Introducir o enfoque de xénero como contido nas programacións curriculares e levalo o traballo diario da aula. CM4
Valorar o papel do profesor de FOL como dinamizador da formación de cidadáns críticos implicados na loita contra as desigualdades e a inxustiza social. AP22
CM4
CM7
Identificar, analizar e clasificar a normativa aplicable na actividade docente na FP. AP18

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.-Contexto organizativo e funcional dos centros de Formación Profesional. -Tipoloxía dos centros de FP, espazos e equipamentos.
-A organización docente nos centros onde se imparte FP: Órganos de Goberno, Proxecto Educativo, Proxecto Funcional e funcionamento e coordinación dos distintos departamentos.
-Análise da normativa aplicable a organización e funcionamento.
-Avaliación e xestión da calidade nos centros de FP
Tema 2.-O Departamento de FOL -Composición
-Funcións
-O traballo en equipo.
-A colaboración co Departamento de Orientación e no desenvolvemento do PAT.
Tema 3.-Análise dos currículos dos módulos da especialidade de FOL -Análise do currículo dos módulos LOXSE.
-Análise do currículo dos módulos LOE: FOL e EIE.
-A FCT: funcións e actividades do profesorado.
-Análise, interpretación e clasificación da normativa aplicable.
-
Tema 4.-Planificación nos distintos niveis de concreción curricular: do currículo a programación de aula. -A Planificación Curricular: estrutura e organización.
-Do currículo a programación de aula
-Técnicas e estratexias didácticas
-Selección, deseño e elaboración de materiais didácticos.
-Recursos
-A atención a diversidade
-A transversalidade
- O uso das TIC na planificación curricular e como imprescindible recurso didáctico.
-Estratexias e procedementos de avaliación.
Tema 5.- O profesor de FOL -Requisitos.
-Funcións
-Acceso a Función Pública: Oposicións
-Retribucións do profesorado.
-Acceso ao ensino privado.
-Autoemprego.
-


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A15 A16 A17 3 0 3
Sesión maxistral A27 C4 C7 32 32 64
Glosario C3 4 4 8
Proba obxectiva C1 C5 3 30 33
Traballos tutelados A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A25 45 135 180
 
Atención personalizada 12 0 12
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación da programación do módulo: contidos, metodoloxía, avaliación e criterios de cualificación.
Proba de avaliación inicial.
Visionado dun documental
Sesión maxistral Na sesión maxistral expóñense dunha maneira sintética os contidos do módulo.
Glosario Recompilación e explicación da terminoloxía específica de FP e módulo de FOL.
Proba obxectiva Exame tipo test sobre os contidos do módulo.
Traballos tutelados Traballo grupal dunha planificación curricular.
Traballos individuais:
-Fracaso Escolar
-Lectura do libro Mal de Escola.
-Activiades de aula

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
A atención personalizada esta dirixida o asesoramento e apoio os alumnos, no desenvolvemento dos seus traballos

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A25 Traballo grupal de planificación curricular
Traballos Individuais
65
Glosario C3 Realización individual do glosario 5
Proba obxectiva C1 C5 Exame tipo test 30
 
Observacións avaliación


ASISTENCIA
  • A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria.
  • O alumnado con asistencia regular que non  acudira  a unha aula  na que se realizase algunha actividade debéraa   de facer individualmente  e entregala na seguinte sesión.
  • Se un/ha alumno/a non acada o 80% da asistencia, terá unha
    cualificación de non presentado na primeira oportunidade. A asistencia
    xustifícase en base a que unha boa parte das actividades de avaliación
    desenvolvense na aula. Na oportunidade de xullo realizará un exame
    teórico e práctico. Tamén se poderá acordar a realización dalgunhas
    actividades.
  • Aquelas persoas con matrícula a tempo parcial
    poderán acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto,
    cómpre solicitar unha titoría, antes ou inmediatamente despois do
    inicio da materia, co obxecto de establecer as actividades de avaliación
    e o proceso de supervisón e seguemento.

REQUIRIMENTOS  PARA APROBAR A MATERIA 

  • A cualificación final será o resultado das puntuación obtidas nas tres actividades de avaliación.
  • Para superar a materia é indispensábel  obter  a metade da cualificación en cada unha das tres actividades. Cando  non se realice algunha das tres actividades a cualificación será   non presentado. Na segunda oportunidade deberán de facerse as actividades de avaliación non superadas. 

FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA

Ausencia de citación de fontes

  • As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse, o uso de texto literal ou ideas doutros autores ou autoras parafraseadas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da Normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013,  que  establece “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"
  • Os contidos incluídos nos traballos deben estar  referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declararse usando as normas APA 6ª edición. No parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran.

Plaxio

  • O plaxio en calqueira das  actividades da avaliación será motivo  de suspenso.

Falsificar  unha sinatura

  • Asinar na folla de asistencia por unha compañeira ou compañeiro  ausente será  penalizado coa perda de avaliación continua.

Copiar nos exames

  • O uso  indebido  de información durante os exames tamén  será motivo de suspenso.
NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS E RECLAMACIÓNS 

https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías