Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións. |
A3 |
Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A6 |
Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país. |
A7 |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, titoría e orientación académica e profesional. |
A11 |
Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
A13 |
Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plano lingüístico do centro. |
A15 |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A16 |
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A17 |
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A19 |
Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A21 |
Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A25 |
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A26 |
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
A27 |
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
A32 |
Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización. |
A33 |
Acreditar un bo dominio da expresión oral e escrita na práctica docente |
A35 |
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o valor formativo e cultural das literaturas galega e castelá |
AJ1 AJ6 AJ13 AJ15 AJ16 AJ17 AJ19
|
|
CC1
|
Coñecer os contidos que se cursan en ensino secundario e bacharelato nas materias de lingua e literatura galega e lingua e literatura castelá. |
AJ6 AJ13 AJ15 AJ16 AJ17 AJ19
|
|
CC1
|
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias lingua e literatura galega e lingua e literatura castelá, así como as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
AJ3 AJ6 AJ13 AJ15 AJ16 AJ17 AJ19 AJ21 AJ25 AJ33
|
|
CC1 CC4 CC7
|
Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos para as materias de literaturas galega e castelá. |
AJ7 AJ13 AJ21 AJ27 AJ32 AJ33
|
|
CC1 CC6
|
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito das literaturas galega e castelá. |
AJ3 AJ11 AJ15 AJ19 AJ25 AJ32 AJ33 AJ35
|
|
CC1 CC4 CC8
|
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das literaturas galega e castelá e expor alternativas e solucións. |
AJ13 AJ19 AJ25 AJ26 AJ27 AJ33
|
|
CC1 CC3 CC4 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- Revisión metodolóxica dos contidos relevantes no ensino da literatura
|
1.1. Cuestións contextuais: a periodización e os xéneros literarios
1.2. A necesidade de revisión da historiografía literaria.
1.3. Novas tendencias no ensino da literatura.
1.4. Revisión crítica de obras e autores. |
2. Adaptación das literaturas galega e española ao marco curricular
|
2.1. A lectura comprensiva e crítica
2.2. O comentario de textos
2.3. Selección de lecturas representativas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A6 A7 A11 A13 A16 A15 A17 C3 C4 C6 C7 |
0 |
14 |
14 |
Workshop |
A1 A3 A13 A21 A26 A27 A32 A35 C1 C3 C4 C8 |
12 |
15 |
27 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A7 A13 A16 A15 A17 A21 A25 A19 A33 C1 |
2 |
10 |
12 |
Supervised projects |
A35 A33 A32 A27 A26 A25 A21 A19 A17 A16 A15 A13 A3 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
1 |
24 |
25 |
Introductory activities |
A1 A33 C1 C4 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A7 A13 A16 A15 A17 A21 A25 A26 A27 A19 C4 C6 C7 |
12 |
6 |
18 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Formando parte do seu traballo autónomo, os/as estudantes deberán ler os textos proporcionados ao comezo do curso. Estas lecturas serán obxecto de análise tanto nas sesións de obradoiro coma na proba mixta. |
Workshop |
Nas sesións presenciais alternaranse as leccións maxistrais coas sesións interactivas, nas que a participación do estudantado será fundamental. Levaranse a cabo actividades de diverso tipo: discusións dirixidas, comentario de textos. Todas elas terán como punto de partida fundamental as lecturas indicadas previamente polas profesoras. |
Mixed objective/subjective test |
Na última sesión do curso os estudantes deberán realizar unha proba mixta de carácter teórico-práctico. |
Supervised projects |
O traballo final obrigatorio versará sobre un tema relacionado con algún aspecto da materia que ha ser consensuado coas profesoras. Formalmene axustarase ás pautas definidas no inicio do curso.
Valorarase fundamentalmente a capacidade de reflexión e a orixinalidade das achegas, a profundidade e o rigor no tratamento do tema escollido así como a clareza expositiva e expresiva. Este traballo deberá ser entregado na data determinada polas profesoras no inicio de curso (polo menos, una semana antes do exame). |
Introductory activities |
Na primeira sesión do curso levaranse a cabo distintas actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita artellar convenientemente a docencia da materia. |
Guest lecture / keynote speech |
A modo de introdución ou visións de conxunto, desenvolveranse as directrices xerais dos contidos que conforman a materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Mixed objective/subjective test |
Workbook |
Supervised projects |
|
Description |
Os(as) estudantes que non podan asistir no horario previsto para as Titorías, poderán concertar entrevistas por medio do correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A1 A3 A13 A21 A26 A27 A32 A35 C1 C3 C4 C8 |
Valorarase a participación activa nas distintas actividades que se desenvolvan na aula, así como a realización das lecturas.
|
10 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A7 A13 A16 A15 A17 A21 A25 A19 A33 C1 |
Aplicaranse os seguintes criterios de avaliación:
- adecuación da resposta á pregunta formulada
- correcta estruturación do discurso
- corrección ortográfica, sintáctica e gramatical
Para superar a materia a calificación mínima desta proba deberá ser de 4 puntos sobre 10. |
30 |
Supervised projects |
A35 A33 A32 A27 A26 A25 A21 A19 A17 A16 A15 A13 A3 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
O traballo final obrigatorio desenvolverá un tema relacionado con algún aspecto da materia. Formalmente axustarase ás pautas definidas polas profesoras no inicio do curso.
Valorarase fundamentalmente a capacidade de reflexión e a orixinalidade das achegas, a profundidade e o rigor no tratamento do tema escollido así como a clareza expositiva e expresiva. Este traballo deberá ser entregado na data determinada polas profesoras no inicio de curso (polo menos, unha semana antes do exame).
|
60 |
|
Assessment comments |
A realización das lecturas é imprescindíbel para superar a materia, xa que sobre elas xiran os contidos teóricos, as sesións interactivas e as demais actividades que computan na avaliación.
Para superar a materia é imprescindíbel o uso correcto da lingua, tanto oral coma escrita: ortografía, puntuación, corrección sintáctica e gramatical.
O alumnado que teña matrícula a tempo parcial e/ou dispensa académica deberá poñerse en contacto coas profesoras a principio de curso; deberá realizar os mesmos traballos e probas que os/as estudantes con matrícula ordinaria.
|
Sources of information |
Basic
|
Silva Valdivia, B. (coord.) (2005). A literatura na educación secundaria. Santiago: Instituto de Ciencia da Educación
Aller García, C. (1998). Animación a la lectura II: juegos y actividades para después de leer. Sevilla. Quercus
Rodríguez Fer, C. (1991 ). Arte literaria . Vigo. Xerais
Pozuelo Yvancos, J.M. (2007). Desafíos de la Teoría. Literatura y géneros. Mérida. Venezuela. El otro@el mismo
García Padrino, J. / Medina Padilla , A. (dirs.) (1988). Didáctica de la lengua y la literatura. Madrid: Síntesis
García Rivera, G. (1995). Didáctica de la literatura en la Enseñanza Primaria y Secundaria. Madrid. Akal
Bordons, G e A. Díaz-Plaja (2006). Enseñar literatura en secundaria. Barcelona. Graó
Sánchez Miguel, E. (2010). La lectura en el aula: qué se hace, qué se debe hacer y qué se puede hacer. Barcelona. Graó
Navarro Durán, R. (1995). La Mirada al texto : comentario de textos literarios. Barcelona: Ariel
Fernández Paz, A. (2004). Lingua e literatura: educación secundaria obrigatoria. Vigo. Xerais
Marco López, A. (1997 ). Lingua, literatura e arte: aspectos didácticos. Santiago: USC
Rodríguez, F. (1990). Literatura galega. Problemas de método e interpretación. Vilaboa-Pontevedra. O Cumio
Martín Vegas, R.A. (2009). Manual de didáctica de la lengua y la literatura. Madrid. Síntesis
García Negro, P. / Costa Casas, X. (1995). O ensino da lingua: por un cambio de rumo. Introdución teórica e Unidades didácticas. A Coruña: AS-PG
Silva Valdivia, B. (dir.) (2008). Situación do ensino da da lingua e da literatura na educación secundaria obrigatoria . Santiago: Consello da Cultura Galega |
|
Complementary
|
Reyes, G. (ed.) (1989). Teorías literarias en la actualidad . Madrid. Ediciones el arquero
Vázquez Cuesta, P. (1980). "Literatura gallega", in Díez Borque. J. Mª. (ed.), Historia de las literaturas hispánicas no castellanas, pp. 621-896. Taurus: Madrid
Abuín, A. / Tarrío, A. (eds.) (2004). Bases metodolóxicas para unha historia comparada das literaturas da península Ibérica. Santiago: Servizo de Publicacións USC
(). Bibliografía Española, Madrid, Servicio Nacional de Información Bibliográfica (luego Instituto Bibliográfico Hispánico, luego Biblioteca Nacional), 1959 y ss. Refundición anual del Boletín del Depósit.
Vilavedra, D. (coord.) (1995-2004). Diccionario da literatura galeg, a4 vols. Vigo: Galaxia
Marchese, A. / Forradellas, J.& (1991). Diccionario de retórica, crítica y terminología literaria. Barcelona. Ariel
VV.AA. (2000). Galicia. Literatura, vols. 31-34. A Coruña: Hércules de Edicións
Vilavedra, D. (1999). Historia da literatura galega. Vigo: Galaxia
Carballo Calero, R. (1981). Historia da Literatura Galega Contemporánea. Vigo. Galaxia
VV.AA. (1996-1998 ). Historia da Literatura Galega, 5 vol. . Vigo. A Nosa Terra
Viñas Piquer, D. (2002 ). Historia de la crítica literaria . Barcelona. Ariel
Mainer, J. C. (2010-2012). Historia de la Lliteratura española, 9 vols.. Barcelona: Crítica
Rico, F. (1979-1999). Historia y crítica de la Lliteratura española, 18 vols. . Barcelona: Crítica
Tarrío, A. (1994). Literatura galega. Aportacións a unha historia crítica. Vigo: Xerais
VV.AA. (2001). Literatura galega. Século XX. Vigo:. A Nosa Terra
Rodríguez Cacho, L. (2009). Manual de historia de la literatura española. Madrid. Castalia
Aguiar e Silva, V.M. de (1993 ). Teoria da Literatura. Coimbra. Livraria Almedina |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Bases epistemolóxicas para o ensino das linguas e literaturas galega e castelá/652608821 | Metodoloxía do ensino das linguas e literaturas galega e castelá en educación secundaria/652608822 | Fundamentos metodolóxicos e profesionais do ensino das linguas e literaturas galega e castelá en educación secundaria/652608823 | Proxectos de innovación e investigación educativa en língua e literatura galega e língua e literatura castelá/652608E31 | Contidos complementarios para o ensino das linguas galega e castelá/652608811 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para calquera dúbida, poden pórse en contacto coas profesoras, persoalmente en horario de atención ao alumnado, ou concertando cita previa nos enderezos electrónicos: carme@udc.gal / tatoga@udc.gal |
|