Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as achegas ao ensino das principais teorías lingüísticas e literarias contemporáneas |
AP17 AP19
|
|
|
Coñecer a evolución histórica da educación lingüística e literaria e a súa situación actual |
AP17
|
|
|
Familiarizarse coas nocións de competencia comunicativa e competencia literaria e coñecer os fundamentos da programación nestes ámbitos |
AP16 AP18 AP19
|
|
|
Coñecer e valorar criticamente os recursos para a innovación educativa nos ámbitos lingüístico e literario |
AP21
|
|
CM3 CM6 CM8
|
Ser capaces de desenvolver unha programación didáctica para ESO ou Bacharelato baseándose nos últimos avances en Lingüística e Teoría da Literatura |
AP16 AP21
|
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Teorías lingüísticas e literarias: principais achegas ao ensino |
1.1. O ensino da lingua
1.1.1. Ensinar gramática vs. ensinar lingua.
1.1.2. Da norma ao uso: contribucións sociolóxicas e pragmáticas
1.1.3. O enfoque comunicativo
1.2. O ensino da literatura
1.2.1. Historicismo, paradigma formal-estrutural e teorías da recepción
1.2.3. As teorías empírico-sistémicas
1.2.4. Estudos culturais, estudos de xénero e estudos poscoloniais
1.2.5. A literatura comparada
|
2. As linguas galega e castelá e as súas literaturas na ESO e no Bacharelato |
2.1. Perspectiva histórica e situación actual
2.2. O desenvolvemento das competencias comunicativa e literaria: estratexias, habilidades e avaliación
2.3. Recursos para a innovación educativa: propostas, materiais didácticos e ferramentas tecnolóxicas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 A17 A21 A18 A19 C5 C6 C7 C8 |
14 |
0 |
14 |
Obradoiro |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
25 |
37 |
Proba de ensaio |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C4 C5 C6 C8 |
1 |
10 |
11 |
Estudo de casos |
A21 A18 A19 C5 C6 C8 |
0 |
6 |
6 |
Traballos tutelados |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
25 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos por parte do profesorado da materia. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes en que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Proba de ensaio |
Proba consistente en preguntas de certa amplitude, en que se valorarán os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos titorizados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas e discusión dos métodos e materiais de traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C4 C5 C6 C8 |
Proba consistente en preguntas de certa amplitude, en que se valorarán os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. |
30 |
Traballos tutelados |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización de dous traballos titorizados, un individual e un en grupo. |
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Bordons, G. e Díaz-Plaja, A.
(2006). Enseñar literatura en secundaria. La formación de
lectores críticos, motivados y cultos. Barcelona:
Graó. Cassany,
D. (2006). Tras las líneas. Sobre la lectura
contemporánea. Barcelona:
Anagrama.
Crystal,
D. (2003). A morte das linguas.
Vigo: Galaxia. Llovet,
J. et al. (2012). Teoría literaria y literatura comparada.
Barcelona: Ariel. Lomas, C. (coord.) (2015). Fundamentos
para una enseñanza comunicativa del lenguaje.
Barcelona: Graó. Mendoza
Fillola, A. (coord.) (1998). Conceptos clave en Didáctica
de la Lengua y la Literatura.
Barcelona: SEDLL-ICE, Universitat de Barcelona e Horsori Ediciones. Moreno
Cabrera, J.C. (2013). Cuestiones clave de la Lingüística.
Madrid: Síntesis. Ruiz Bikandi, U. (coord.) (2011).
Lengua Castellana y Literatura. Investigación, innovación y
buenas prácticas. Barcelona:
Graó. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|