Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A16 |
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A17 |
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A18 |
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
A19 |
Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A21 |
Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as achegas ao ensino das principais teorías lingüísticas e literarias contemporáneas |
AJ17 AJ19
|
|
|
Coñecer a evolución histórica da educación lingüística e literaria e a súa situación actual |
AJ17
|
|
|
Familiarizarse coas nocións de competencia comunicativa e competencia literaria e coñecer os fundamentos da programación nestes ámbitos |
AJ16 AJ18 AJ19
|
|
|
Coñecer e valorar criticamente os recursos para a innovación educativa nos ámbitos lingüístico e literario |
AJ21
|
|
CC3 CC6 CC8
|
Ser capaces de desenvolver unha programación didáctica para ESO ou Bacharelato baseándose nos últimos avances en Lingüística e Teoría da Literatura |
AJ16 AJ21
|
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Teorías lingüísticas e literarias: principais achegas ao ensino |
1.1. O ensino da lingua
1.1.1. Ensinar gramática vs. ensinar lingua.
1.1.2. Da norma ao uso: contribucións sociolóxicas e pragmáticas
1.1.3. O enfoque comunicativo
1.2. O ensino da literatura
1.2.1. Historicismo, paradigma formal-estrutural e teorías da recepción
1.2.3. As teorías empírico-sistémicas
1.2.4. Estudos culturais, estudos de xénero e estudos poscoloniais
1.2.5. A literatura comparada
|
2. As linguas galega e castelá e as súas literaturas na ESO e no Bacharelato |
2.1. Perspectiva histórica e situación actual
2.2. O desenvolvemento das competencias comunicativa e literaria: estratexias, habilidades e avaliación
2.3. Recursos para a innovación educativa: propostas, materiais didácticos e ferramentas tecnolóxicas
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A16 A17 A21 A18 A19 C5 C6 C7 C8 |
14 |
0 |
14 |
Workshop |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
25 |
37 |
Long answer / essay questions |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C4 C5 C6 C8 |
1 |
10 |
11 |
Case study |
A21 A18 A19 C5 C6 C8 |
0 |
6 |
6 |
Supervised projects |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
25 |
26 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos por parte do profesorado da materia. |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes en que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Long answer / essay questions |
Proba consistente en preguntas de certa amplitude, en que se valorarán os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Supervised projects |
Realización de traballos titorizados. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Resolución de dúbidas e discusión dos métodos e materiais de traballo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C4 C5 C6 C8 |
Proba consistente en preguntas de certa amplitude, en que se valorarán os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. |
30 |
Supervised projects |
A16 A17 A21 A18 A19 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización de dous traballos titorizados, un individual e un en grupo. |
70 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
Bordons, G. e Díaz-Plaja, A.
(2006). Enseñar literatura en secundaria. La formación de
lectores críticos, motivados y cultos. Barcelona:
Graó. Cassany,
D. (2006). Tras las líneas. Sobre la lectura
contemporánea. Barcelona:
Anagrama.
Crystal,
D. (2003). A morte das linguas.
Vigo: Galaxia. Llovet,
J. et al. (2012). Teoría literaria y literatura comparada.
Barcelona: Ariel. Lomas, C. (coord.) (2015). Fundamentos
para una enseñanza comunicativa del lenguaje.
Barcelona: Graó. Mendoza
Fillola, A. (coord.) (1998). Conceptos clave en Didáctica
de la Lengua y la Literatura.
Barcelona: SEDLL-ICE, Universitat de Barcelona e Horsori Ediciones. Moreno
Cabrera, J.C. (2013). Cuestiones clave de la Lingüística.
Madrid: Síntesis. Ruiz Bikandi, U. (coord.) (2011).
Lengua Castellana y Literatura. Investigación, innovación y
buenas prácticas. Barcelona:
Graó. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|