Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a capacidade formativa e cultural das materias de lingua e literatura |
AP1 AP15 AP16 AP19
|
|
CM8
|
Coñecer os contidos das materias de lingua e literatura e procurar a súa adaptación aos estudantes |
AP1 AP2 AP15 AP16 AP19
|
|
CM6 CM7
|
Aprender a seleccionar e elaborar materiais educativos atendendo a todos os recursos que permiten as novas tecnoloxías |
AP7 AP21 AP23 AP25
|
|
CM3
|
Asumir as boas prácticas na docencia e aprender a expresarse correctamente tanto oralmente como por escrito. |
AP19 AP22 AP26
|
|
CM1 CM4 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Competencias básicas nas áreas de Lingua e Literatura Galega e Castelá no Ensino Secundario
|
1.1. O currículum na ESO e no Bacharelato
|
2. As fontes de información |
2.1. Fontes tradicionais (libro de texto, enciclopedias, dicionarios, prensa…)
2.2. Fontes electrónicas
2.3. Selección, ordenación e tratamento da información: metodoloxías didácticas
|
3. Métodos para o ensino da lingua oral e escrita na ESO e no Bacharelato |
3.1. A competencia lingüística
3.2. O texto e os seus tipos
3.3. As novas tecnoloxías e a súa aplicación ao ensino da lingua
3.4. A comprensión do texto.
|
4. Métodos para o ensino da literatura na ESO e no Bacharelato |
4.1. A competencia literaria.
4.2. O carácter ancilar da Literatura na ES0
4.3. A animación á lectura: do papel aos novos formatos
|
5. Libros de texto. |
5.1. Métodos, ferramentas... |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A16 A15 A26 C3 C4 C6 C8 |
12 |
20 |
32 |
Proba mixta |
A22 C1 C5 C6 C7 |
2 |
10 |
12 |
Actividades iniciais |
A1 A15 C3 |
1 |
0 |
1 |
Lecturas |
A16 A15 A21 A19 C1 C4 C6 C7 |
0 |
10 |
10 |
Obradoiro |
A7 A21 A23 A25 A19 C1 C3 C7 |
14 |
28 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A modo de introducións ou visións sintéticas dirixidas a todo o grupo, ofreceranse algunhas sesións en que o profesor se valerá do método expositivo |
Proba mixta |
Proba de carácter teórico-práctico na que o estudante ten que demostrar por escrito, de xeito completo e coherente, os coñecementos adquiridos e ser quen de aplicalos nos supostos que se propoñan (exercicios breves sobre algún texto, reflexión dalgún aspecto concreto...). Valorarase a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.) e o espírito crítico. |
Actividades iniciais |
Na primeira sesión levaranse a cabo distintas actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Lecturas |
As profesoras proporcionarán ao alumnado materiais de lectura que servirán de base tanto para traballar nos obradoiros como para aplicar na proba mixta. |
Obradoiro |
Coa finalidade de aprofundar no estudo de distintas cuestións relacionadas co ámbito da materia, combinaranse diversas metodoloxías e probas (exercicios de resumo, solución de problemas, prácticas guiadas, discusións, etc.), nalgúns casos facendo previamente as lecturas que o profesor/a establezca.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Obradoiro |
Proba mixta |
|
Descrición |
Calquera dúbida de carácter individual será atendida en horario de titoría, tanto se ten que ver coas actividades no obradoiro, como coa proba mixta ou as lecturas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A7 A21 A23 A25 A19 C1 C3 C7 |
Valorarase a particpación do/ a estudante nas diferentes actividades levadas a cabo na aula, tanto escritas como orais. É necesaria a asistencia ás aulas |
40 |
Proba mixta |
A22 C1 C5 C6 C7 |
O estudante demostrará os coñecementos e as competencias que adquiriu na aula, tanto nas sesións maxistrais como nos obradoiros e nas lecturas. Valorarase a claridade expositiva e a expresión, que deberá axustarse ao nivel dun estudante de mestrado. É imprescindible chegar a un 4.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
Na segunda oportunidade o estudante será avaliado cos mesmos instrumentos que na primeira e dará conta do aprendido no obradoiro o mesmo día en que se realiza a proba oficial. O alumno que non acuda á proba mixta será calificado como "Non Presentado". Aqueles que conten con dispensa académica ou que non podan asistir deban poñerse en contacto coas profesores ao comezo do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
GARCÍA NEGRO, P. e X. X. COSTA CASAS (1998). O ensino da língua: por un cámbio de rumo. A Coruña: ASPG
ALLER GARCÍA, C. (1998). Animación a la lectura I. Sevilla: Quercus
ALLER GARCÍA, C. (1998). Animación a la lectura II: juegos y actividades para después de leer. Sevilla: Quercus
LOMAS, C. (1999). Cómo enseñar a hacer cosas con las palabras. Teoría y práctica de la educación lingüística. Madrid: Paidós
KOHAN, S. A. (1977). Corregir relatos. La herramienta del escritor. Barcelona: Grafein
SANMARTÍN REI, G. (coord.) (2009). Criterios para o uso da lingua. A Coruña: UDC
LÓPEZ, A. e E. ENCABO (1994). Didáctica de la literatura. Barcelona: Octaedro
GARCÍA-RIVERA, G. (1995). Didáctica de la Literatura en la Enseñanza Primaria y Secundaria. Madrid: Akal
LOMAS, C. e OSORO, A. (1994). El enfoque comunicativo de la enseñanza de la lengua. Barcelona: Paidós
CASSANY, D. et alii (1994). Enseñar lengua. Barcelona: Graó
BORDONS, G. e A. DÍAZ – PLAJA (coords.) (2006). Enseñar literatura en secundaria. Barcelona: Graó
AELG (Asociación de Escritores en Lingua Galega) (). Espazos didácticos [dispoñíbel en http://www.aelg.org/DidacticSpace/GetCourses.do]..
GONZÁLEZ FERNÁNDEZ, A. (2004). Estrategias de comprensión lectora. Madrid: Síntesis
FREIXEIRO MATO, X. R. (2006). Gramática da lingua galega. I, Fonética e Fonoloxía; II, Morfosintaxe; III, Semántica; IV, Gramática do Texto. Vigo: A Nosa Terra
VV.AA (2005). Hablar en clase. Barcelona: Graó
FONTICH VICENS, X. (2006). Hablar y escribir para aprender gramática. Barcelona: ICE-ORSORI
GARCÍA SÁNCHEZ, J. N. e J. M. MARBÁN (2002). Instrucción estratégica en la composición escrita. Barcelona: Ariel
NÚÑEZ DELGADO, P. e ROMERO LÓPEZ, A. (2003). Investigación en didáctica de la lengua e innovación curricular. Granada: P. U. de Granada
LARA, T. et alii. (2009). La competencia digital en el área de Lengua. Barcelona: Octaedro
LOMAS, C. (coord.) (1996). La educación lingüística y literaria en la enseñanza secundaria. Madrid: ICE-ORSORI
BJÖRK, L. e BLOMSTAND, I. (2000). La escritura en la enseñanza secundaria. Barcelona: Grao
SÁNCHEZ MIGUEL, E. (2010). La lectura en el aula: qué se hace, qué se debe hacer y qué se puede hacer. Barcelona: Graó
RUIZ BIKANDU, U. (coord.) (2011). Lengua castellana y literatura. Investigación, innovación y buenas prácticas. Barcelona: Graó
FERNÁNDEZ PAZ, A. et alii (2004). Lingua e literatura: educación secundaria obrigatoria. Vigo: Xerais
MARTÍN VEGAS, R.A. (2009). Manual de didáctica de la lengua y la literatura. Madrid: Síntesis
BRIZ, A. et alii (2008). Saber hablar. Madrid: Aguilar
CAMPS, A. e F. ZAYAS (coords.) (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática. Madrid: Aguilar
SANMARTÍN REI, G. (coord.) (2007). Sobre a calidade da nosa lingua. A Coruña: UDC
KOHAN, S. A. (2006). Taller de lectura: el método. Barcelona: Alba |
A bibliografía ten carácter orientativo; as profesoras poderán facilitar a referencia doutros textos na aula. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|