Identifying Data 2015/16
Subject (*) Historia do ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras Code 652609912
Study programme
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatoria 4
Language
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Inglesa
Coordinador
Alonso Giraldez, Jose Miguel
E-mail
miguel.giraldez@udc.es
Lecturers
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Barros Grela, Eduardo
E-mail
miguel.giraldez@udc.es
eduardo.barros@udc.es
Web
General description Esta asignatura abarca la evolución de los métodos de enseñanza y el aprendizaje de las lenguas extranjeras.
Se identificarán y analizarán los métodos más importantes así como los marcos teóricos en los que se encuadran.



Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 (CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións
A3 (CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
A8 (CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá
A9 (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A10 (CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade
A11 (CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación.
A13 (CE-G13)Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plano lingüístico do centro.
A15 (CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
A17 (CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Al término del curso, el alumno deberá ser capaz de comprender las competencias necesarias implicadas en el aprendizaje de una lengua. AJ3
AJ15
AJ17
CC2
CC3
CC6
Desarrollar materiales que promuevan determinadas competencias lingüísticas CC3
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. AJ8
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. AJ11
AJ15
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. AJ9
Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. AJ1
AJ10
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. AJ13
AJ15
AJ17
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CC4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CC7

Contents
Topic Sub-topic
Language, Learning and Teaching

1 Questions about Second Language Acquisition
– Learner Characteristics
– Learning Processes
– Age and Acquisition
2 Language
3 Learning and Teaching
4 Schools of Thought in Second Language Acquisition
– Structural Linguistics and Behavioral Psychology
– Generative Linguistics and Cognitive Psychology
– Constructivism: A Multidisciplinary Approach
5 Nineteen Centuries of Language Teaching
– The Grammar-Translation Method
First Language Acquisition







Age Factors
1 First Language Acquisition
– Theories and Approaches
2 First Language Acquisition Insights Applied to Language Teaching
– The Direct Method
– The Gouin Series

Human Learning
Styles and Strategies
Personality Factors
Psychological Factors
1 Human Learning
– Learning and Training
– Types of Learning
– The Audio-Lingual Method
2 Styles and Strategies
– Learning Styles
– Strategies
– The Silent Way
3 Personality Factors
– Affective Factors in Second Language Acquisition
– Motivation
– Desuggestopedia
4 Two more Language Teaching Methods
– Community Language Learning
– Total Physical Response
Communicative Competence Sociocultural Factors
1 Communicative Competence
– Language Functions
– Communicative Language Teaching
– Concept-Based, Task-Based, and Participatory Approaches
Toward a Theory of Second Language Acquisition
Linguistic Factors
1 Krashen's Input Hypothesis
– The Natural Approach
The Post-Method Era Putting everything together
– Learning Strategy Trainig
– Cooperative Learning
– Multiple Intelligences

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A1 A8 A10 A11 C2 10 20 30
Student portfolio C4 C7 2 6 8
Oral presentation A15 A17 C2 C3 C6 3 6 9
Workshop A3 A9 A13 A15 A17 8 16 24
Objective test A15 A17 C2 3 24 27
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Trabajo en parejas o grupos reducidos para optimizar el aprendizaje.
Student portfolio El alumno elaborará un portafolios que inciuirá:
– diversos cuestionarios
– fichas de sobre los distintos métodos de enseñanza de idiomas
– glosario
Oral presentation A lo largo del curso, cada alumno tendrá que hacer una presentación oral individual que consistirá en la demostración de uno de los métodos estudiados en clase.
Workshop Taller orientado a identificar los diferentes estilos de aprendizaje.
Objective test Examen final.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Student portfolio
Description
Los alumnos que necesiten atención personalizada serán atendidos en las horas de tutorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A3 A9 A13 A15 A17 Taller práctico. 20
Collaborative learning A1 A8 A10 A11 C2 Participación en los trabajos en grupo y exposición de los mismos en el aula. 15
Student portfolio C4 C7 Cuestionarios, fichas y glosario. 15
Objective test A15 A17 C2 Examen final 35
Oral presentation A15 A17 C2 C3 C6 Presentación de trabajo individual. 15
 
Assessment comments

La calificación final consistirá en la suma de las calificaciones obtenidas en los siete apartados incluidos en las metodologías y la evaluación.


Sources of information
Basic Atkinson, Dwight (2011). Alternative approaches to second language acquisition . New York: Routledge
Thornbury, Scott (2006). An A–Z of ELT. Macmillan Books for Teachers
Thornbury, Scott (). An A–Z of ELT. http://scottthornbury.wordpress.com/index/
Richards, Jack (2001). Approaches and Methodos in Language Teaching. Cambridge, CUP
Kumaravadivelu, B (2004). Beyond Methods. New Haven, Yale University Press
Littlewood, William (2002). Communicative Language Teaching. Cambridge, CUP
Brown, Douglas H. (2007). Principles of Language Learning and Teaching. White Planes, NY, Pearson
Nunan, David (2004). Task-based Language Teaching. Cambridge, CUP
Tanner, Rosie & Catherine Green (2009). Tasks for Teacher Education. London, Longman
Brown, Douglas H. (2007). Teaching by Principle. White Planes, NY, Pearson
Larsen-Freeman, Diane (2004). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford, OUP
Kumaravadivelu, B (2008). Understanding Language Teaching. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates

Se proporcionará bibliografía específica adicional para cada método.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Deseño curricular e didáctica da lingua estranxeira/652609921
Recursos. estratexias e materiais didácticos na aula de linguas estranxeiras/652609922
Metodoloxía do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609923
Avaliación do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609924
Proxectos de innovación e investigación educativa en linguas estranxeiras/652609E31

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.