Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A23 |
Comprender que la observación sistemática es un instrumento básico para poder reflexionar sobre la práctica y la realidad, así como contribuir a la innovación y a la mejora en educación infantil. |
A26 |
Saber analizar los datos obtenidos, comprender críticamente la realidad y elaborar un informe de conclusiones. |
A33 |
Conocer los fundamentos científicos, matemáticos y tecnológicos del currículo de esta etapa así como las teorías sobre la adquisición y desarrollo de los aprendizajes correspondientes. |
A36 |
Conocer la metodología científica y promover el pensamiento científico y la experimentación. |
A37 |
Adquirir conocimientos sobre la evolución del pensamiento, las costumbres, las creencias y los movimientos sociales y políticos a lo largo de la historia. |
A39 |
Elaborar propuestas didácticas en relación con la interacción ciencia, técnica, sociedad y desarrollo sostenible. |
A40 |
Promover el interés y el respeto por el medio natural, social y cultural a través de proyectos didácticos adecuados. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, autocrítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa y espíritu emprendedor. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B7 |
Comunicarse de manera efectiva en un contorno de trabajo. |
B8 |
Capacidad de adaptación a situaciones novedosas. |
B9 |
Autonomía en el aprendizaje. |
B10 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B11 |
Capacidad de búsqueda y manejo de información. |
B12 |
Capacidad de organización y planificación. |
B15 |
Capacidad para asumir la necesidad de un desarrollo profesional continuo, a través de la reflexión sobre la propia práctica. |
B17 |
Capacidad para presentar, defender y debatir ideas utilizando argumentos sólidos. |
B18 |
Capacidad para relacionarse positivamente con otras personas. |
B20 |
Conocimiento de otras culturas y de otras costumbres. |
B24 |
Reconocimiento y respeto a la diversidad y a la multiculturalidad. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Coñecer e comprender o medio cultural de Galicia como espazo dinámico cun importante potencial educador, e como recurso metodolóxico e didáctico de aplicación na Educación Infantil. |
A23 A26 A37
|
B1 B3 B11 B12 B15 B20 B24
|
C4 C7
|
Deseñar propostas e actividades didácticas, dende unha metodoloxía de traballo por proxectos, sobre o contorno cultural galego axeitados ó ensino infantil. Aprender a construír proxectos dende o coñecemento e as emocións. |
A33 A36 A39 A40
|
B1 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B17 B18
|
C1 C4 C6 C7
|
Fomentar actitudes de valoración, respeto e conservación do patrimonio natural, cultural e histórico de Galicia |
A37 A40
|
B5 B6
|
C4 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Unidade 1: Introdución. |
- Como pensamos e deseñamos a materia?
- Que obxectivos nos marcamos?
- Cales son os centros de interese?
- De que coñecementos partimos?
- Contidos e metodoloxía: propostas.
- A interdisciplinariedade e o traballo por proxectos na didáctica do medio xeográfico e histórico de Galicia.
|
Unidade 2. Paisaxes naturais, históricas e culturais. |
- Que é a paisaxe?
- Observacións e análise de paisaxes naturais, históricas e culturais.
- As fontes de información e documentación no entorno.
- Como ler e interpretar a paisaxe.
- O clima, o relevo, a auga, a flora e fauna, a poboación de Galicia, etc., para traballar na E. Infantil.
|
Unidade 3. Os poboadores de Galicia dende a Prehistoria e a súa relación con outras culturas. |
- Prehistoria e Historia na Educación Infantil?: a curiosidade, a motivación e os centros de interese.
- A Arte e outras manifestacións da comunicación e creatividade.
- Experiencias: traballando a historia na E. Infantil dende as emocións, a creatividade e a flexibilidade. |
Unidade 4. Temas monográficos. |
- Nesta unidade traballaranse cuestións e temas concretos que vaian xurdindo da propia dinámica da aula.
Ensaiarase o traballo por proxectos cunha ou máis temáticas de contidos, recursos e aplicacións didácticas idóneos coa materia.
- Os obradoiros estarán directamente relacionados con estes temas.
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
B1 C1 |
1 |
0 |
1 |
Aprendizaje colaborativo |
B4 B5 B7 B8 B18 |
2 |
3 |
5 |
Eventos científicos y/o divulgativos |
B6 B8 B15 C7 |
3 |
6 |
9 |
Salida de campo |
A23 A40 B6 C4 |
10 |
20 |
30 |
Sesión magistral |
A37 B3 B20 B24 C6 C8 |
5 |
5 |
10 |
Seminario |
A26 A33 A36 A39 B1 B4 B5 B7 B8 B9 B11 B12 B17 B18 C1 |
15 |
37.5 |
52.5 |
Prueba objetiva |
A39 A37 B9 B10 B11 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Periodicamente e sistematicamente faranse debates e discusións de ideas previas sobre a motivación, interese e coñecementos con respecto á planificación e desenvolvemento da materia. |
Aprendizaje colaborativo |
Organización en pequenos grupos para traballar conxuntamente na resolución de tarefas sobre temas que xurdan da dinámica da propia materia e temas propostos pola profesora.
|
Eventos científicos y/o divulgativos |
Realizarase algunha actividade tipo conferencia, charla, encontro, pequeno curso nas que o alumnado terá a oportunidade de coñecer as experiencias que se están a realizar na Educación Infantil e actualizar os seus coñecementos, relacionados co ámbito da materia. |
Salida de campo |
Son saídas concibidas para o coñecemento do medio cultural no seu máis amplo ámbito, por medio da aprendizaxe directa.
Son a base para a realización de propostas didácticas por parte do alumnado.
Poderanse realizar saídas a exposicións, contornos naturais e encraves de interese cultural.
|
Sesión magistral |
As explicacións teóricas referiranse ós contidos básicos que forman a estrutura de cada tema.
Terán unha orientación claramente didáctica e de aplicación das aprendizaxes nas aulas de Infantil. |
Seminario |
Realizaranse traballos en grupo, cun papel decisivo por parte do alumnado no que respecta á participación, discusión, toma de decisións en común, busca de información e documentación, establecemento de metodoloxías, elección de temáticas en relación coa orientación da materia e desenvolvemento dos mesmos. O carácter didáctico será primordial. A profesora guiará esta actividade. |
Prueba objetiva |
Ao ser esta unha materia de marcado carácter experimental, didáctico e de traballo colaborativo, realizarase un exercicio simple para que cada alumna/o responda de maneira individual ás cuestións traballadas. |
Atención personalizada |
|
Descripción |
Os seminarios terán un seguimento personalizado para garantir o cumprimento dos obxectivos e prazos así como para resolver dúbidas. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba objetiva |
A39 A37 B9 B10 B11 |
Ao tratarse dunha materia flexible que se vai construíndo segundo os centros de interese do alumnado guiado pola profesora, e de marcado carácter experimental, esta proba é un exercicio simple a modo de resumo individual da actividade desenvolvida por cada alumna/o.
|
10 |
Salida de campo |
A23 A40 B6 C4 |
A asistencia será obrigatoria e puntuará a participación activa, así como nas tarefas previas e posteriores ás mesmas. |
30 |
Eventos científicos y/o divulgativos |
B6 B8 B15 C7 |
A asistencia será obrigatoria e as alumnas e alumnos realizarán comentarios escritos acerca das actividades. |
10 |
Seminario |
A26 A33 A36 A39 B1 B4 B5 B7 B8 B9 B11 B12 B17 B18 C1 |
Valorarase a participación e implicación, o criterio, a puntualidade nas entregas, a creatividade e a calidade do traballo. Con ser un traballo de grupo, terase en conta a participación de cada estudante. |
50 |
|
Observaciones evaluación |
Na avaliación terase en conta a actitude, interese, participación, e dedicación á materia.
|
Fuentes de información |
Básica
|
AA.VV. ((1999)). Atlas histórico de Galicia.. Vigo: Nigra Trea
Aldrey Vázquez, J.A., Lois González, R.C. ((2010)). Breve Xeografía de Galicia. Vigo: A Nosa Terra
Mariño, X.R. & González, X.M. ((2010)). Diccionario de etnografía e antropoloxía de Galiza.. Vigo: Nigratrea.
Cooper, H. ((2002)). Didáctica de la historia en la enseñanza infantil y primaria. Madrid: MEC-Morata
Pérez Alberti, A. ((2008)). Espacios naturales de Galicia.. Lundwerg
AA.VV. ((1991-2008)). Galicia. Proxecto Hércules.. A Coruña: Hércules Editorial.
Castro, X. ((2007)). Historia da vida cotiá en Galicia. Vigo: NigraTrea
Villares, R. ((2004)). Historia de Galicia.. Vigo: Galaxia
Egan, K. (2010). Learning in Depth.. Chiicago: The University of Chicago Press
Méndez Fernández, L. ((2000)). Por que se chama así este sitio. Santiago: Lea |
Esta é unha bibliografía básica e de orientación. Segundo avance o curso, iranse proporcionando outras referencias máis específicas sobre didáctica e experiencias en E. Infantil así como outras fontes de información. |
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Medio social y cultural y su didáctica/652G01025 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
Trátase dunha materia que se realizará principalmente cunha metodoloxía de participación activa, na que a propia dinámica do curso irá sinalando os centros de interese do alumnado e, en base a estes, iranse concretando temáticas e actividades a realizar. Así, a asistencia e participación e en todas as actividades desenvolvidas no
contexto da materia, son imprescindibles. |
|