Identifying Data 2015/16
Subject (*) Linguaxes audiovisuais e educación artística Code 652G01043
Study programme
Grao en Educación Infantil
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Composición
Coordinador
Suarez Brandariz, Roberto
E-mail
r.sbrandariz@udc.es
Lecturers
Suarez Brandariz, Roberto
E-mail
r.sbrandariz@udc.es
Web http://www.udc.es/sotanodelarte
General description Na sociedade na que vivimos invadidos por todo tipo de mensaxes audiovisuais, que nutren e colapsan os nosos sentidos de maneira explícita e subversiva, resulta de vital importancia que os graduados de Educación Infantil saiban desenmascarar o "efecto real" do audivisual a través das artes visuais. Por esta razón, xurde esta materia Linguaxes audiovisuais e Educación Artística como unha aproximación na adquisición de estratexias docentes para traballar a linguaxe audiovisual e artística na etapa de infantil.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A55 Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos.
A57 Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas.
A58 Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística.
B1 Aprender a aprender.
B22 Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas.
B25 Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber utilizar el juego como recurso didáctico, así como diseñar actividades de aprendizaje basadas en principios lúdicos. A55
Analizar los lenguajes audiovisuales y sus implicaciones educativas. A57
Promover la sensibilidad relativa a la expresión plástica y a la creación artística. A58
Aprender a aprender. B1
Creatividad o capacidad para pensar las cosas desde diferentes perspectivas, ofreciendo nuevas soluciones a los problemas. B22
Utilización de las TIC en el ámbito de estudio y del contexto profesional. B25
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C3
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. C7
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. C8

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I: INICIACIÓN A LINGUAXE AUDIOVISUAL Concepto de linguaxe audiovisual. Gramática e semiótica do discurso audiovisual. Composición visual. Estratexias temporais, narrativas e espaciais da linguaxe visual. Elementos técnicos e prácticos da fotografía e o vídeo.
BLOQUE II: A LINGUAXE AUDIOVISUAL NO CURRICULO DA EDUCACIÓN ARTÍSTICA Presenza da linguaxe audiovisual no curriculo de Infantil. Concepto posmoderno de Educación Artística e cultura visual na etapa de infantil. Manifestacións artísticas contemporáneas relacionadas coa linguaxe audiovisual: video-art e instalacións.
BLOQUE III: PROXECTOS AUDIOVISUAIS NA ETAPA DE INFANTIL Metodoloxía de proxectos aplicados á etapa de infantil en torno a linguaxe audiovisual.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A57 B1 C7 1 7.5 8.5
Research (Research project) B25 C3 C8 25 0 25
Workshop A55 A57 A58 B22 18 54 72
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Selección das lecturas máis oportunas para o seguimento dos contidos. Será facilitada polo profesor.
Research (Research project) Elaboración de proxectos artísticos aplicados a etapa de infantil
Workshop obradoiros teórico-prácticos sobre os contidos técnicos da materia: fotografía e video

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
Traballarase baixo a supervision do profesor en pequenos grupos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook A57 B1 C7 Se plantearán lecturas obligatorias y recomendadas. 10
Research (Research project) B25 C3 C8 Se realizarán dous proxectos. (de caracter grupal e individual) 90
 
Assessment comments

Asistencia necesaria e imprescindible. O alumno non presencial terá dereito a exame teórico-practico sobre a bibliografía.


Sources of information
Basic BUSTAMANTE (2002). COMUNICACIÓN Y CULTURA EN LA ERA DIGITAL. BARCELONA: GEDISA
ACASO, MARIA (2006). EL LENGUAJE VISUAL. BARCELONA: PAIDOS
COSTA, JOAN (2008). LA FORMA DE LAS IDEAS. BARCELONA: COSTA PUNTO
ESCAÑO, CARLOS (2003). LÁGRIMAS EN LA LLUVIA: EDUCACIÓN ARTISTICA Y POSMODERNISMO. MADRID: PRENTICE HALL
ENCINAS, JOSE ANGEL (1998). LENGUAJE AUDIOVISUAL. MADRID: AKAL
BLOCK, BRUCE (2008). NARRATIVA VISUAL: CREACION DE ESTRUCTURAS VISUALES PARA CINE, VIDEO Y MEDIOS DIGITALES. BARCELONA: OMEGA

Complementary


 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.