Identifying Data 2015/16
Subject (*) Lingua castelán e a súa didáctica Code 652G02010
Study programme
Grao en Educación Primaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas
Coordinador
Rodriguez Lopez-Vazquez, Alfredo
E-mail
alfredo.lopez-vazquez@udc.es
Lecturers
Cano López, Pablo
Carballal Miñan, Patricia
Rodriguez Lopez-Vazquez, Alfredo
E-mail
pablo.cano@udc.es
patricia.carballal@udc.es
alfredo.lopez-vazquez@udc.es
Web http://http://www.educacion.udc.es/
General description Coñecemento do currículo en lingua e literatura castelá na Educación Primaria.
A lingüística aplicada aos procesos de comunicación na Educación Primaria.
Análise do comportamento fónico e léxico da lingua castelá.
Análise do comportamento morfosintáctico e pragmático da lingua castelá.
Desenvolvemento da compentencia en expresión oral, na lectura e na escritura en lingua castelá. Coñecemento e dominio de técnicas de expresión oral e escrita.
Fomento da lectura crítica de todo tipo de textos en lingua castelá.
Coñecemento do proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e do seu ensino, e impulso da escritura.
Dificultades para a aprendizaxe da lingua castelá no alumnado con lingua de instalación diferente ás oficiais en Galicia.
Didáctica da expresión oral nas dúas linguas oficiais.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A11 Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula.
A43 Comprender os principios básicos das ciencias da linguaxe e a comunicación.
A45 Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura.
A46 Falar, ler e escribir correcta e adecuadamente nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma.
A47 Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino.
A48 Fomentar a lectura e animar a escribir.
A50 Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B8 Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente.
B9 Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula. A11
Comprender os principios básicos das ciencias da linguaxe e a comunicación. A43
Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura. A45
Falar, ler e escribir correcta e adecuadamente nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma. A46
Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino. A47
Fomentar a lectura e animar a escribir. A48
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. A50
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. B7
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. B8
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita. B9
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Definición e obxectivos da Didáctica da Lingua
1. 1. O profesor de Didáctica da Lingua
1. 2. O currículo de lingua e literatura en Educación Primaria
Tema 2. As habilidades lingüísticas 2. 1. O proceso comunicativo
2. 2. A compresión oral
2. 3. A expresión oral
2. 4. A comprensión lectora
2. 5. A expresión escrita

Tema 3. Pronuncia e ortografía.
3. 1. A pronuncia
3. 2. Linguaxe oral e linguaxe escrita: relacións e diferenzas
Tema 4. Didáctica da gramática: morfoloxía da lingua castelá 4. 1. Unidades morfolóxicas
4. 2. Clases de esquemas de combinación morfolóxica
4. 3. Didáctica da morfoloxía da lingua castelá en Educación Primaria.
Tema 5. Didáctica da gramática: sintaxe da lingua castelá 5. 1. Obxecto da sintaxe
5. 2. Unidades da sintaxe
5. 3. Didáctica do léxico da lingua castelá en Educación Primaria
Tema 6. Didáctica do léxico 6. 1. A adquisición de vocabulario
6. 2. O ensino do léxico
6. 3. O uso do dicionario
6. 4. Didáctica do léxico da lingua castelá en Educación Primaria

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A43 A45 A47 B3 2 0 2
Laboratory practice A11 A46 A48 A50 B7 B8 B9 C1 23 23 46
Guest lecture / keynote speech A45 A48 23 23 46
Objective test A43 A45 A47 B3 B9 C1 2 50 52
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Os alumnos e alumnas utilizarán documentos bibliográficos proporcionados polos docentes para ampliar os seus coñecementos sobre a materia.
Laboratory practice Consistirán no deseño de ferramentas destinadas á ensinanza da lingua castelá en Educación Primaria a partir dunha selección de textos proporcionados polos docentes.
Guest lecture / keynote speech As exposicións orais do profesorado servirán como guía da materia.
Objective test Con esta proba preténdese determinar, de xeito obxectivo, tanto os coñecementos adquiridos polo alumno ou alumna durante o curso como a súa competencia en expresión escrita en lingua castelá, a súa capacidade de relación e a súa madurez crítica.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Document analysis
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Description
Os docentes estarán dispoñibles, tanto no horario de titorías previamente marcado como a través do correo electrónico, para calquera dúbida relacionada coa materia ou co desenvolvemento do curso.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Objective test A43 A45 A47 B3 B9 C1 Con esta proba, ademais de examinar os coñecementos adquiridos polo alumno/a durante o curso, avaliarase a súa competencia en expresión escrita en lingua castelá. 90
Document analysis A43 A45 A47 B3 Durante o curso os alumnos/as utilizarán documentos bibliográficos proporcionados polo profesor/a para ampliar os seus coñecementos sobre a materia. A partir da lectura e análise destes documentos, pretenderase que o alumno/a amose a súa madurez crítica e a súa capacidade de razoamento. 10
 
Assessment comments

Para superar a materia é preciso obter unha cualificación mínima de 5 puntos na proba obxectiva.


Sources of information
Basic

-      Alarcos Llorach, Emilio (1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.

-      Cassany, Daniel (1991): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona, Ediciones Paidós.

-      Cassany, Daniel (1995): La cocina de la escritura, Barcelona, Editorial Anagrama.

-      Cassany, Daniel (1996): Reparar la escritura. Didáctica de la corrección de lo escrito, Barcelona, Graó.

-      Cassany, Daniel et alii (2003): Enseñar lengua, Barcelona, Graó.

-      Gómez Torrego, Leonardo (2007): Gramática didáctica del español, Madrid, S. M.

-      Gómez Torrego, Leonardo (2004): Nuevo manual del español correcto, Madrid, Arco/Libros.

-        Martín Vegas, Rosa Ana (2009): Manual de didáctica de la lengua y la literatura, Madrid, Síntesis.

-        Mendoza Fillola, Antonio et alii (1996): Didáctica de la lengua para la enseñanza primaria y secundaria, Torrejón de Ardoz (Madrid), Akal.

-        Mendoza Fillola, Antonio (2003): Didáctica de la lengua y la literatura para Primaria, Madrid, Pearson Educación.

-      Pérez Esteve, Pilar e Felipe Zayas (2007): Competencia en comunicación lingüística, Madrid, Alianza

-      López Valero, Armando y Encabo Fernández, Eduardo (2001): Mejorar la comunicación en niños y adolescentes, Madrid, Ediciones Pirámide.

-      Real Academia Española (2010): Nueva gramática de la lengua española: manual, Madrid, Espasa.

-      Real Academia Española (2010): Ortografía de la lengua española, Madrid, Espasa.

-      Real Academia Española (2011): Nueva gramática básica de la lengua española, Madrid: Espasa.

-      Real Academia Española (2012): Ortografía básica de la lengua española, Madrid, Espasa.

-      Varela Ortega, Soledad (2003): Morfología léxica: la formación de palabras, Madrid, Gredos.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

   En todos os textos entregados polos alumnos desta materia prestarase especial atención tanto á coherencia e á cohesión textuais como ás faltas de ortografía ou aos erros de puntuación.
    Por outro lado, dado que unha das competencias desta materia é a de coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula, os alumnos/a respectarán as quendas de fala neste espazo así como as exposición orais do profesor/a, evitando calquera interrupción non xustificada.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.