Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A6 |
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e distintos ritmos de aprendizaxe. |
A12 |
Abordar e resolver problemas de disciplina. |
A18 |
Participar na definición do proxecto educativo e na actividade xeral do centro atendendo a criterios de xestión de calidade. |
A20 |
Mostrar habilidades sociais para entender ás familias e facerse entender por elas. |
A21 |
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar no período 6-12. |
A22 |
Relacionar a educación co medio, e cooperar coas familias e a comunidade. |
A23 |
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalidade; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
A24 |
Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B14 |
Capacidade para traballar en equipo de forma cooperativa, para organizar e planificar o traballo, tomando decisións e resolvendo problemas, tanto de forma conxunta como individual. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B17 |
Capacidade de análise e de autoavaliación tanto do propio traballo como do traballo en grupo. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e distintos ritmos de aprendizaxe.
Abordar e resolver problemas de disciplina.
Participar na definición do proxecto educativo e na actividade xeral do centro atendendo a criterios de xestión de calidade.
Mostrar habilidades sociais para entender ás familias e facerse entender por elas.
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar no período 6-12.
Relacionar a educación co medio, e cooperar coas familias e a comunidade.
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalidade; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable.
Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar.
|
A6 A12 A18 A20 A21 A22 A23 A24
|
|
|
Resolver problemas de forma efectiva.
Capacidade para traballar en equipo de forma cooperativa, para organizar e planificar o traballo, tomando decisións e resolvendo problemas, tanto de forma conxunta como individual.
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información.
Capacidade de análise e de autoavaliación tanto do propio traballo como do traballo en grupo.
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
|
|
B2 B14 B15 B17 B21 B22 B23 B24 B25
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C3 C5 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptualización de la orientación y tutoría |
Carácter polisémico del concepto de orientación
La orientación en el aula: concepto de tutoría
|
El Plan de acción tutorial (P.A.T.) como elemento de calidad del sistema educativo |
Definición
Elaboración
Evaluación |
Principios legales y psicopedagógicos que rigen la orientación y la acción tutorial |
Normativa legal vigente
Los principios de la orientación
Aplicación de los principios en la acción orientadora |
Líneas prioritarias de la acción tutorial en la Educación Primaria |
Áreas de la orientación en Educación Primaria
La prevención y el desarrollo como prioridad |
Funciones del profesorado tutor |
Con los alumos
Con las familias
Con la comunidad educativa
Con la comunidad en general |
Recursos para la acción tutorial: Técnicas e instrumentos |
La entrevista
La observación
El sociograma
Dinámicas de grupo
Las TIC |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A23 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A21 A22 A24 B15 C3 |
4 |
10 |
14 |
Aprendizaxe colaborativa |
A6 A23 B14 B15 B17 B23 B25 C3 |
6 |
6 |
12 |
Discusión dirixida |
A12 C7 |
4 |
0 |
4 |
Presentación oral |
B2 C3 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A18 A21 A22 A24 B2 |
20 |
0 |
20 |
Traballos tutelados |
A23 |
20 |
30 |
50 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C7 |
0 |
6 |
6 |
Simulación |
A21 A20 B2 B21 B22 B24 |
3 |
0 |
3 |
Proba mixta |
A6 A12 A18 A20 A21 A22 A23 A24 |
2 |
15 |
17 |
Estudo de casos |
A6 A12 C5 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
En las que los estudiantes mostrarán sus preconceptos acerca de la materia objeto de estudio, a trávés de técnicas como el brainstorming. |
Análise de fontes documentais |
Accederán a textos indicados por la profesora así como a otros a los que llegarán ellos solos partiendo de alguna indicación. Los tendrán que leer y responder a algunas cuestiones que se planteen. |
Aprendizaxe colaborativa |
Se propondrán una serie de actividades grupales, para realizar dentro y fuera del aula. |
Discusión dirixida |
Debates en el aula partiendo de temas que se presenten así como de otros que tengan que ver con la actualidad del campo de estudo. |
Presentación oral |
Se les pedirá que presenten en el aula alguno de los trabajos hechos. |
Sesión maxistral |
En la que la profesora explicará diferentes contenidos teóricos del programa. |
Traballos tutelados |
Habrá una serie de trabajos de diferente nivel de exigencia, que realizarán a lo largo del curso bajo la tutela de la profesora |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Se propiciará la asistencia a algún evento que se realice en la Universidad y que redunde en su formación. |
Simulación |
Consiste na representación dun fenómeno de natureza física, técnica ou psicolóxica, que permite unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Estudo de casos |
Analizarán algún caso concreto de acción tutorial, algún plan de acción tutorial (PAT), etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se trata de ayudar al estudante a encaminar bien el trabajo, aclarar bien los pasos a dar en su elaboración y contribuir a un mejor aprovechamiento de las actividades propuestas.
A través del cual se trabajará la capacidad de análisis y síntesis. Elaborarán un mapa sobre el concepto de Orientación.
Para trabajar la competencia de expresión oral y presentación de la información. Se expondrán diferentes trabajos interactivos desarrollados a lo largo del curso.
Básicas y complementarias que ayudarán a la comprensión de los conceptos explicados en las expositivas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Simulación |
A21 A20 B2 B21 B22 B24 |
Valorase a capacidade do alumnado para resolver situacións relacionados ca titoría e a orientación |
15 |
Proba mixta |
A6 A12 A18 A20 A21 A22 A23 A24 |
Avaliarase a aprendizaxe dos contidos vistos ao longo da materia |
60 |
Presentación oral |
B2 C3 |
Valorase tanto as habilidades comunicativas como os contidos presentados |
25 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado deberá asistir polo menos ao 80% das sesións interactivas para ser avaliado segundo o cuadro anterior Debe obter polo menos a metade da nota asinada a proba mixta (3 puntos) e a metade da parte de simulación e presentación oral (2 puntos) para aprobar a asignatura A nota mínima para superar a materia é un 5 O alumnado que non poda asistir ás clases e o alumnado coa asignatura pendente realizará a proba mixta que contará o 100% da calificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://www.boe.es/aeboe/consultas/bases_datos/doc.php?id=BOE-A-1990-24172 (). .
http://www.boe.es/boe/dias/2006/05/04/pdfs/A17158-17207.pdf (). .
Rodicio-García, M.L. e Iglesias-Cortizas, M.J. (2011). Acoso Escolar. Diagnóstico y prevención. Madrid: Biblioteca Nueva
Sola Martínez, T. y López Sánchez, M. (2008). El Plan de Orientación y acción tutorial en Educación Infantil y Primaria: Recursos prácticos para su programación y ejecución. Madrid. Ed. Universitas S.A.
Pantoja, A. (2013). La acción tutorial en la Escuela. Madrid: Síntesis
Rodicio García, M.L. (2001). La Orientación en Galicia. Murcia. RIE
Angulo Vargas, A. (2009). La tutoría en la Educación Primaria. Madrid. Wolters Kluwer
Álvarez González, M. (2010). Los nuevos desafíos de la orientación educativa en el escenario escolar. . Revista ORIÓN, 5, 7-26.
Bisquerra, R. (Coord.) (2008). Modelos de orientación e intervención psicopedagógica. Barcelona: Praxis
Sobrado, L.; Fernández, E. y Rodicio, M.L. (2012). Orientación educativa. Nuevas perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva
Monge Crespo, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Madrid. Wolters kluwer |
|
Bibliografía complementaria
|
Renom, A. (2011). Educación emocional. Programa para educación primaria (6-12 años). (Libro electrónico).. Madrid: Wolters Kluwer.
Ovejero, A. (2013). El acoso escolar y su prevención. Madrid: Biblioteca Nueva
Marrodán Gironés, M.J. (2003). La acción tutorial en educación primaria. Madrid. ICCE
Marrodán Gironés, M.J. y Balebona Martínez, J.M. (2008). La calidad en la Orientación escolar. Madrid. ICCE
Galve, J.L. et al. (2009). PUES, ¡CLARO! Programa de estrategias de resolución de problemas y refuerzo de las operaciones básicas. (Col. De 6-12 años).. Madrid: CEPE. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|