Competencias del título |
Código
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Competencias del título
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A15 |
Conocer y abordar situaciones escolares en contextos multiculturales. |
A23 |
Analizar e incorporar de forma crítica las cuestiones más relevantes de la sociedad actual que afectan a la educación familiar y escolar: impacto social y educativo de los lenguajes audiovisuales y de las pantalla; cambios en las relaciones de género e intergeneracionales; multiculturalidad e interculturalidad; discriminación e inclusión social y desarrollo sostenible. |
A36 |
Conocer el hecho religioso a lo largo de la historia y su relación con la cultura. |
A37 |
Desarrollar y evaluar contenidos del currículo mediante recursos didácticos apropiados y promover las competencias correspondientes en los estudiantes. |
A40 |
Plantear y resolver problemas vinculados con la vida cotidiana. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B18 |
Compromiso ético para el ejercicio de las tareas docentes. |
B19 |
Capacidad de adaptarse a nuevas situaciones en una sociedad cambiante y plural. |
B20 |
Relación con diversos interlocutores sociales. |
B21 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B22 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B23 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B24 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B25 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. Coñecemento das relixións e a súa interacción na sociedade actual. |
A23 A36 A37
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B6 B18
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C4 C7
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Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A15
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B18 B19 B21 B25
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C4
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Habilidades para representarse mentalmente, interpretar e comprender a realidade relixiosa, organizar e autorregular o seu coñecemento e a acción sobre dita realidade dotándoos de coherencia. |
A40
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B6 B18 B19 B20 B22 B23 B24
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C4 C7
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
MODULO 1. A materia "Relixión, Cultura, Valores" nunha educación integral.
MODULO 2. O Feito relixioso na historia e na estructura do ser humano.
MODULO 3. O Feito relixioso cristián e Valores:
MODULO 4. Iniciación ao coñecemento da Biblia.
MODULO 5. Manifestacións significativas e influenza do cristianismo no patrimonio cultural galego.
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Módulo 1.
1.1 Argumento personalista. Argumento culturalista.
Módulo 2.
2.1 A presencia do Feito Relixioso na historia da humanidade.
2.2 As grandes relixións históricas.
2.3 A experiencia relixiosa.
2.4 O Feito Relixioso e as súas distintas manifestacións sociais, morais, culturais e artísticas.
2.5 Principais tradicións e crenzas relixiosas presentes na nosa sociedade (Cristianismo, Xudaísmo, Islam).
Módulo 3
3.1 Os valores cívicos e éticos dende a perspectiva relixiosa católica.
3.2 O diálogo intercultural e interrelixioso na construcción da convivencia cidadá.
3.3 O dereito á educación relixiosa e moral de acordo coas propias conviccións.
3.4 A xustiza social na identificación educativa.
3.5 O currículo de Relixión e Moral católicas de 2014 e os seus estándares de aprendizaxe.
Módulo 4
4.1 A Biblia como obra literaria.
4.2 A Biblia como historia.
4.3 A Biblia como norma de acción ou “lei”.
4.4 A Biblia como profecía.
4.5 A Biblia como oración.
Módulo 5
5.1 A romanización e a cristianización de Gallaecia.
5.2 O Monacato.
5.3 O Camiño de Santiago.
5.4 A organización do territorio: a parroquia.
5.6 As romaxes, as peregrinacións e os seus símbolos.
5.7 O feito relixioso na cultura oral e no calendario do ciclo anual. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
A23 A40 B22 B23 B24 |
4 |
48 |
52 |
Prueba objetiva |
A15 A36 B25 |
2 |
0 |
2 |
Mapa conceptual |
A36 A37 |
0 |
32 |
32 |
Lecturas |
A36 B6 B18 B19 B20 B21 C7 C4 |
0 |
15 |
15 |
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Atención personalizada |
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12 |
0 |
12 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
Acordados co profesor, que lles fará o correspondente seguimento mediante atención personalizada, procurarán personalizar os tremas do curso. |
Prueba objetiva |
Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da materia. |
Mapa conceptual |
Exposición e aprendizaxe da representación esquemática dos contidos implícitos no temario da materia, en orde a elaboración de futuras unidades didácticas. |
Lecturas |
Facilitar que o alumno sexa quen de extraer información dun texto proposto, preferentemente no elenco das fontes de información, que axude a mprofundar na importancia e universalidade do feito relixioso nas diferentes culturas. |
Atención personalizada |
Metodologías
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Lecturas |
Trabajos tutelados |
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Descripción |
Moitas das cuestións relixiosas están hoxe na actualidade e nos medios de comunicación. Cómpre establecer a relación entre os acontecementos e o estudo teórico das súas orixes e evolución. A discusión dirixida implica a participación do alumno e o intercambio de perspectivas e opinións.
Os cuestionarios e comentarios de clase son debatidos e compartidos polos alumnos presentes.
Os traballos tutelados responderán aos intereses do alumno e serán acordados co profesor e terán un seguimento con el por medio de entrevistas persoais. Son un factor de personalización dos temas do curso.
A proba mixta será o exame final, clave da avaliación, deberá ser preparada persoalmente por cada un dos alumnos.
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Evaluación |
Metodologías
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Competéncias |
Descripción
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Calificación
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Trabajos tutelados |
A23 A40 B22 B23 B24 |
Acordados co profesor, que lles fará o correspondente seguimento mediante atención personalizada, procurarán personalizar os tremas do curso. |
30 |
Prueba objetiva |
A15 A36 B25 |
Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da materia. |
70 |
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Observaciones evaluación |
Para los alumnos que no hagan trabajo tutelado, la prueba objetiva escrita sumará o 100% de la evaluación final.
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Fuentes de información |
Básica
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José Antonio Fernández Marín (2015). Enseñar a aprender Religión. CCS
José Antonio Fernández Marín (2014). Fundamentos de la Enseñanza Religiosa Escolar. CCS
José Antonio Fernánde Marín (2010). Las competencias básicas en la enseñanza religiosa escolar. PPC |
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Complementária
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Andrés Torres Queiruga (1992). 10 palabras clave en Religión. Verbo Divino
V. Martín Pindado (1995). El hecho religioso. Datos, estructura, valoración. CCS
Xosé Ramón Mariño Ferro (1987). Las romerías, peregrinaciones y sus símbolos. Xerais
Francesc Torralba Roselló (1998). Pedagogía del sentido. PPC
Eugenio Trías (2000). Por qué necesitamos religión. Plaza y Janés
Carmen Pellicer - Martín Varela- Fernando Cordero (2015). Virtudes olvidadaS, Valores con futuro. San Pablo |
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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Otros comentarios |
A asigntura de RELIXIÓN, CULTURA E VALORES require do alumno, non unha explicita simpatía pola fe católica, pero si unha certa familiaridade coa mesma: manexo da Biblia, coñecementos básicos de Relixión Católica adquiridos en Secundaria e Bacharelato. Sen esta disposición e competencias previas non será imposible, pero si moi dificil adquirir os coñecementos e contidos do programa da asignatura. |
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