Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A6 |
Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos. |
A13 |
Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención. |
A19 |
Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos. |
A21 |
Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Know the main technical of data collection in the processes of social and educational intervention. |
A5 A6 A13 A21
|
B1
|
C1 C4 C6
|
Design instruments of data collection of processes of social and educational intervention, applying different technical. |
A5 A6 A13 A21
|
B1 B2
|
C1 C4 C6
|
Schedule data collection and analysis in processes of social and educational intervention. |
A5 A6 A13 A19 A21
|
B1 B2
|
C6 C8
|
Realizar a recollida da información pertinente dun proceso de intervención socioeducativo |
|
B1 B2 B5 B6
|
C1 C6
|
Know the main technical of data analysis in the processes of social and educational intervention. |
A6 A13
|
B1
|
C3 C6 C8
|
Analizar a información recollida nos procesos de intervención socioeducativos, empregando as técnicas de análise adecuadas. |
A5 A6 A13 A19
|
B1 B2
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
INTRODUCCIÓN.
A recollida e análise da información no proceso de planificación e desenvolvemento de investigacións, avaliacións e xestión de programas e servizos socioeducativos. |
1. A información e análise en metodoloxías cuantitativas
2. A información e análise en metodoloxías cualitativas |
I. TÉCNICAS DE RECOLLIDA DA INFORMACIÓN |
1. Instrumentos de recollida da información cuantitativos:
1.1. Enquisas e Cuestionarios
1.2. Escalas
2. Instrumentos de recollida da información cualitativos.
2.1. Observación
2.2. Entrevistas
2.3. Grupos de discusión |
II. TÉCNICAS DE ANÁLISE DA INFORMACIÓN |
1. Análise da información cuantitativa
1.1. A estadística como ferramenta de análise de datos.
1.2. Estadistica descriptiva
1.3. Mostreo
1.4. Estadística inferencial
2. Análise da información cualitativa
2.1. Análise de contido
2.2. Análise da información cualitativa asistida por ordenador |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A5 B1 C4 C6 C8 |
10 |
15 |
25 |
ICT practicals |
A6 C3 |
10 |
10 |
20 |
Field trip |
A6 A13 A21 |
0 |
5 |
5 |
Problem solving |
A19 B2 |
10 |
15 |
25 |
Document analysis |
B1 |
0 |
15 |
15 |
Workshop |
B5 B6 C1 |
10 |
15 |
25 |
Collaborative learning |
A6 A13 A19 A21 B1 B2 C1 C3 |
5 |
8 |
13 |
Mixed objective/subjective test |
A5 A6 A13 A19 A21 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación e explicación conceptual da materia a partires de esquemas |
ICT practicals |
Análise da información informatizada. Emprego de programas informáticos |
Field trip |
recollida de información |
Problem solving |
análise e resolución de supostos prácticos. |
Document analysis |
Indagación e estudio de información documental. |
Workshop |
Desenvolvemento de tarefas prácticas de recollida e análise da información. |
Collaborative learning |
traballo en pequeno grupo de determinadas prácticas. |
Mixed objective/subjective test |
Proba final avaliativa da materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
ICT practicals |
Mixed objective/subjective test |
Field trip |
Guest lecture / keynote speech |
Workshop |
Collaborative learning |
|
Description |
Atención individual ou de grupo tanto en aula como en horario de titoría no despacho. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A19 B2 |
Xustificación e adecuación da proceso e resolución. |
5 |
ICT practicals |
A6 C3 |
Realización adecuada das tarefas |
5 |
Mixed objective/subjective test |
A5 A6 A13 A19 A21 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C8 |
Respostas correctas e xustificadas ás preguntas ou problemas prantexados |
75 |
Field trip |
A6 A13 A21 |
Realización adecuada da tarefa (recollida de información) |
5 |
Workshop |
B5 B6 C1 |
Realización adecuada das tarefas |
5 |
Collaborative learning |
A6 A13 A19 A21 B1 B2 C1 C3 |
Grao de participación nas actividades de grupo |
5 |
|
Assessment comments |
Consideracións:
As metodoloxías: Solución de problemas, Prácticas a través de TIC, Saídas de campo, Obradoiro e Aprendizaxe colaborativa computan conxuntamente un 30% da nota final en función das prácticas realizadas. É NECESARIO acadar nestes traballos un mínimo do 40% da súa puntuación.
A proba final (proba mixta) ten un peso do 70% da nota final. Consistirá en dúas partes: unha primeira, (proba obxectiva) e a segunda, práctica. É NECESARIO acadar en cada unha das partes da proba un mínimo do 40% da súa puntuación.
|
Sources of information |
Basic
|
ETXEBERRIA, J. y TEJEDOR, F.J. (2005). Análisis descriptivo de datos en educación. Madrid: La Muralla
TEJEDOR, F.J. y ETXEBERRIA, J. (2006). Análisis inferencial de datos en educación. Madrid: La Muralla
AZOFRA, M.J. (1999). Cuestionarios. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 26)
RUBIO, MJ y VARAS, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
VALLES, M. S. (2002). Entrevistas cualitativas. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 32)
GRIMA, P. (2010). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA Libros
ALVIRA, F. (2011). La encuesta: una perspectiva general metodológica. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 35)
VISAUTA, B. (1989). Técnicas de investigación Social. Barcelona: PPU
MARTÍNEZ MEDIANO, C. (Coorda.) (2004). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. Madrid: UNED |
|
Complementary
|
ESCUDERO PÉREZ, J. (2004). Análisis de la realidad local. Madrid: Narcea
DE KETELE, J.M. y ROEGIERS, X. (1995). Metodología para la recogida de información. Madrid: La Muralla
CORBETTA, P. (2003). Metodología y Técnicas de Investigación Social. Madrid: McGraw-Hill
BRIONES, G. (2003). Métodos y técnicas de investigación para las Ciencias Sociales . México: Trillas, 4a. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Métodos de investigación/652G03019 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Métodos de avaliación de programas/652G03023 | Avaliación e diagnóstico de necesidades socioeducativas/652G03039 |
|
|