Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A3 |
Analizar las políticas de bienestar social y la legislación que sustentan los procesos de acción socioeducativa. |
A5 |
Identificar y analizar los factores contextuales que afectan a los procesos de intervención socioeducativa. |
A15 |
Elaborar y gestionar medios y recursos para la intervención socioeducativa. |
A17 |
Formar agentes de intervención socioeducativa y comunitaria. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar y transmitir críticamente la información. |
B2 |
Redactar y presentar informes técnicos, memorias, reglamentos o cualquier otro documento básico que contribuya a regular la acción socioeducativa. |
B5 |
Capacidad de mostrar actitudes coherentes con las concepciones éticas y deontológicas propias de la profesión. |
B6 |
Adquirir y dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas y propuestas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Analizar o escenario sociolaboral |
A3
|
|
|
Identifica e analiza as políticas de emprego |
A3 A5
|
|
|
Elabora unha diagnose dunha comarca galega e propón alternativas de actuación |
A15
|
|
|
Oriéntase cara a orientación profesional como medida activa de emprego na que pode intervir o/a educador/a social |
A17
|
|
|
Busca información sobre o actual mercado laboral |
A3
|
B1
|
|
Analiza as características das actuais políticas de emprego a nivel autonómico, estatal e europeo |
A3 A5
|
B1
|
|
Sintetiza e valora criticamente as políticas de emprego actuais a nivel autonómico, estatal e europeo |
A3 A5
|
B1
|
|
Propón alternativas á actual crise económica desde a perspectiva do/a educador/a social |
A3 A5
|
B1
|
|
Transmite criticamente a información desde o rol de educador/a social |
A3 A5
|
B1
|
|
Diseña un dossier no que plasma os resultados de aprendizaje adquiridos |
A3 A5
|
B1 B2
|
|
Integra actitudes éticas e deontolóxicas ao valorar críticamente as políticas activas de emprego e ao transmitir criticamente a ifnormaicón desde o rol de educador/a social |
A3 A5
|
B1 B5
|
|
Comunica na aula as súas valoracións críticas sobre as políticas de emplrego e o rol que interpreta o educador/a nelas |
A3 A5
|
B1 B6
|
C1
|
Busca información sobre o escenario sociolaboral e as políticas de emprego usando as TICs |
A3 A5
|
|
C3
|
Utiliza as TICs para a elaboración de dossiers, informes e materiais para a materia |
A3 A5
|
|
C3
|
Planifica as súas necesidades de formación no campo das TICs |
|
|
C3
|
Utiliza as TICs nos procesos de simulación de orientación das persoas desempregadas |
A15 A17
|
|
C3
|
Manexa distintas fontes de información que lle permiten exercer unha cidadanía crítica e formular solucións orientadas ao ben común |
A3 A5 A15 A17
|
|
C4
|
Valora e ter presente as políticas de emprego relacionadas co mundo emprendedor |
A3 A17
|
|
C5
|
Interioriza desde o punto de vista do educador/a social a importancia da cultura emprendedora como elemento alternativo ao traballo por conta allea |
A17
|
|
C5
|
Interioriza a importancia da formación ao longo da vida |
A17
|
|
C7
|
Elabora o seu itinerario formativo a longo prazo |
A17
|
|
C7
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
TEMA I. O Escenario sociolaboral
|
1.1. Conceptos básicos de referencia
1.2. A crise de emprego: desemprego e precariedade laboral
1.3. Emprego e desemprego: evolución e situación actual
1.3.1. Mocidade e mercado laboral
1.3.2. Muller e mercado laboral
1.4. Causas do desemprego
1.5. Cambios na estructura ocupacional e formación ó longo da vida
|
TEMA II. As políticas de Emprego:evolución e situación actual |
2.1. Políticas de emprego: concepto e tipoloxía
2.2. As politicas de Emprego na Unión Europea
2.3. As políticas de Emprego en España
2.4. As políticas de Emprego en Galicia |
TEMA III. Olladas alternativas |
3.1. Na diagnose
3.2. Nas propostas |
TEMA IV. A orientación profesional como medida activa de emprego |
4.1.Evolución e consideración actual nas políticas de emprego e educativas.
4.2. A orientación con persoas desempregadas: organización, accións desenvolvidas e profesionais.
.
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A3 A5 |
23 |
46 |
69 |
Mapa conceptual |
A3 A5 B1 B2 |
1 |
8 |
9 |
Análisis de fuentes documentales |
A15 A5 B1 C3 C4 C5 |
2 |
10 |
12 |
Discusión dirigida |
A17 B1 B5 B6 C1 C4 C5 C7 |
14 |
0 |
14 |
Portafolio del alumno |
B2 |
2 |
20 |
22 |
Trabajos tutelados |
C3 C7 |
2 |
12 |
14 |
Lecturas |
C4 C7 |
1 |
6 |
7 |
Actividades iniciales |
A3 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
O profesor exporá oralmente os contidos da materia a nivel conceptual, complementados co uso de medios audiovisuais, e supervisará as distintas metodoloxías coas que terá que traballar o alumnado |
Mapa conceptual |
O alumnado confeccionará un traballo individual no que establecerá relacións entre os conceptos aprendidos nas sesións maxistrais |
Análisis de fuentes documentales |
O alumnado buscará e utilizará documentos audiovisuais e/ou bibliográfico/webgráficos relevantes para a materia seguindo as indicacións do profesor |
Discusión dirigida |
O alumnado discutirá sobre as situación sociolaboral actual, as políticas de emprego desenvolvidas e o seu rol como educadores/as á hora de levar a cabo unha orientación laboral |
Portafolio del alumno |
O alumnado recollerá nun portafolio as aprendizaxes realizadas durante o período da materia. Este portafolio servirá para avaliar ao alumnado. |
Trabajos tutelados |
O alumnado traballará autonomamente nas temáticas desenvolvidas na aula baixo a supervisión do profesor |
Lecturas |
O alumnado terá que introducirse no hábito de lectura como fonte de actualización profesional importante para a toma de decisións con fundamento |
Actividades iniciales |
O profesor realizará unha actividade inicial de sondeo para ver os coñecementos previos do alumnado |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
Portafolio del alumno |
Mapa conceptual |
|
Descripción |
Na atención personalizada o profesor resolverá as dúbidas que teña o alumno sobre os diferentes temas a traballar na materia.
Esta atención personalizada realizarase no despacho do profesorado no horario de tutorias. Este horario está colgado no taboleiro que está no despacho do profesor, na páxina web do departamento de Filosofía e Métodos de Investigación en Educación como da Facultade de Ciencias da Educación.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Portafolio del alumno |
B2 |
Os criterios de avaliación estarán relacionados cos resultados de aprendizaxe a adquirir, e que se terán que trasladar a este portafolio |
100 |
|
Observaciones evaluación |
A avaliación da materia será levada a cabo a través do portafolio do alumnado. Os criterios de avaliación estarán relacionados cos resultados de aprendizaxe.
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Navarro, V.Torres, J. e
Garzón, A. (2011). Hay alternativas. Propuestas para crear empleo y bienestar
social en España.. Madrid: Editorial Sequitur Castillo, J. J. (2009). La
soledad del trabajador globalizado. Memoria, presente y futuro.. Madrid:
Editorial Catarata García, J. A e Saban, C
(coords) (2008). Un nuevo modelo de formación para el S XXI. La enseñanza
basada en competencias. Barcelona: Editorial Davinci Vence, X. (2011). Crise e
radicalización neoliberal. As alternativas silenciadas. Santiago: Editorial
Laiovento Ruiz Viñals, C. (Coorda)
((2006)). Políticas sociolaborales. Un enfoque pluridisciplinar.. Barcelona:
Editorial UOC Garzón, A.; Torres, J. e
Navarro, V. (2012). Lo que España necesita . Bilbao: Editorial Deusto |
Complementária
|
|
Bastida, A. (2001) La inserción sociolaboral. Reflexiones sobre la práctica. Madrid, Popular.
Carmona, G. (2001). El plan personal para la inserción socio-laboral: teoría y práctica en la empresa para la inserción laboral. Huelva, Universidad de Huelva
Casal, J. (2000). ‘Modalidades de transición profesional y precarización del empleo’, en Cachón, L. (ed.). La inserción profesional. Alzira, Germania, pp. 151-180
GALLART, M.A. (2002). Educación y trabajo. Montevideo, Cinterfor.
MARHUENDA, F. (coord.)(2006). La cualificación profesional básica: competencias para la inclusión sociolaboral de jóvenes. Revista de Educación, nº 341. |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Orientación ocupacional/652G03021 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
Orientación e Políticas de Emprego complementa os contidos da materia Orientación Ocupacional. Permite analizar a evolución e características actuais do mercado laboral, das políticas de emprego desenvolvidas na Unión Europea, en España e en Galicia, así como distintas olladas sobre as reformas laborais e das pensións e sobre a actual crise e como se pode atallar. |
|