Study programme competencies |
Code
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Study programme competences / results
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A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A10 |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer los fundamentos del proceso de evaluación y diagnóstico. |
A8
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Conocer y aplicar los modelos, técnicas e instrumentos de evaluación. |
A9
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Realizar la evaluación de las alteraciones del lenguaje en los trastornos específicos del desarrollo del lenguaje: trastorno específico del lenguaje, las alteraciones en el desarrollo del lenguaje por deprivación social y las asociadas a contextos multiculturales y plurilingüismo; los trastornos de la fluidez del habla; las alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y los trastornos degenerativos; las alteraciones del lenguaje y la comunicación en enfermedades mentales; el mutismo y las inhibiciones del lenguaje. |
A10 A26
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Ser capaz de elaborar un informe de evaluación logopédica una vez finalizado el proceso de evaluación |
A11 A21
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Ser capaz de valorar los resultados de la intervención logopédica planificando períodos de seguimiento |
A12 A26
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Capacidad de análisis y síntesis. |
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B7
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Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
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C7
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Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Evaluación del trastorno específico del lenguaje
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1.1. Evaluación del trastorno específico del lenguaje (TEL): Objetivos
1.2.Identificación temprana
1.3. Métodos de evaluación: entrevista, muestras de habla, informes e inventarios, pruebas estandarizadas
1.4. El proceso de evaluación del lenguaje en el TEL |
Tema 2. Evaluación de los Trastornos de la fluidez del habla: La tartamudez |
2.1.Introducción a la Evaluación del habla y el lenguaje en las alteraciones de la fluidez
2.2.Evaluación diagnóstica
2.3. Evaluación funcional
2.4. Métodos de evaluación |
Tema 3. Evaluación del Déficit de atención con hiperactividad (TDAH) |
3.1. Introducción a la evaluación del déficit de atención con hiperactividad
3.2. Evaluación general: inteligencia, lenguaje y aprendizaje
3.3. Evaluación específica: hiperactividad/impulsividad y atención.
3.4. Evaluación funciones ejecutivas en el TDAH |
Tema 4. Evaluación del Mutismo selectivo e inhibiciones del lenguaje. |
4.1. El proceso general de evaluación del mutismo selectivo
4.2. Selección de las estrategias e instrumentos para la evaluación: entrevista, cuestionarios específicos y generales, registro de observación
4.3. El registro de observación como método para la planificación de la intervención |
Tema 5. Evaluación de las Alteraciones del lenguaje en el envejecimiento, trastornos degenerativos y enfermedades mentales. |
5.1. Selección de las estrategias de evaluación en función del tipo y gravedad de la demencia
5.2. Evaluación neuropsicológica de las demencias
5.3. Evaluación del lenguaje en las demencias |
SESIONES INTERACTIVAS |
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TALLERES Y PRÁCTICAS |
Manejo de pruebas estandarizadas para evaluar los componentes formales del lenguaje en las vertientes receptivas y expresivas, así como los componentes funcionales en el TEL.
Métodos de evaluación cualitativa en el TEL
Análisis de la fluidez en la tartamudez
Elaboración de un protocolo de evaluación de la tartamudez
Manejo de cuestionarios, inventarios y pruebas estandarizadas empleados en la evaluación del lenguaje en TDAH
Manejo de diversos procedimientos de evaluación empleados en el mutismo selectivo
Elaboración de un protocolo de evaluación del lenguaje en las demencias
Elaboración de informes de evaluación
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Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A9 C7 |
20 |
30 |
50 |
Case study |
A21 A26 |
8 |
12 |
20 |
Workbook |
A26 |
4 |
8 |
12 |
Objective test |
A9 A10 B7 |
2 |
2 |
4 |
Student portfolio |
A11 A12 A21 A26 |
15 |
30 |
45 |
Oral presentation |
B7 |
4 |
8 |
12 |
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Personalized attention |
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7 |
0 |
7 |
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(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor presentará aos estudantes un resumo esquematizado do contido central dos temas do programa. No caso das prácticas explicará en qué consisten as técnicas e procedementos cos que se traballará en pequeno grupo |
Case study |
Farase unha presentación de ao menos dous estudos de caso que os alumnos deberán analizar e debatir aula |
Workbook |
Os estudantes deberán realizar unha recensión dun artigo centrado no proceso de avaliación dalgún dos trastornos incluidos no programa |
Objective test |
A avaliación da materia realizarase mediante un exame parcial e un exame final. Nenbargantes, a superación do curso implica a entrega do traballo práctico antes mencionado e da recensión do artigo ou capítulo. |
Student portfolio |
O alumno/a irá realizando ao longo do curso unha carpeta cos protocolos de avaliación de cada unha das patoloxías incluidas no temario e que se traballarán nas sesións interactivas |
Oral presentation |
Os alumnos deberán expoñer na clase as probas de evaluación ou os protocolos traballados en pequeno grupo |
Personalized attention |
Methodologies
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Case study |
Workbook |
Oral presentation |
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Description |
Se realizarán periódicamente tutorías individuales y/o en pequeño grupo. |
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Assessment |
Methodologies
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Competencies / Results |
Description
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Qualification
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Case study |
A21 A26 |
Se hará una presentación de dos estudios de casos que los alumnos deberán analizar y exponer en el aula |
0 |
Workbook |
A26 |
Los alumnos deberán realizar una recensión de un artículo sobre evaluación de algún trastorno del programa |
10 |
Student portfolio |
A11 A12 A21 A26 |
Ao finalizar o cuatrimestre cada alumno/a deberá entregar unha carpeta cos protocolos de avaliación de cada unha das patoloxías |
15 |
Oral presentation |
B7 |
Exposición dos traballos realizados en pequeno grupo e do contido do portafolios |
5 |
Objective test |
A9 A10 B7 |
Examen de opción múltiple acerca de los contenidos impartidos en las clases. |
70 |
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Assessment comments |
A asistencia a clase únicamente se terá en conta para poder presentarse ao examen parcial. Será necesario ter asistido polo menos ao 70% das ocasións en que se controle a asistencia. Aqueles alumnos/as que non asistan a clase deberán examinarse dos contidos do programa tanto dos impartidos nas sesións expositivas como nas interactivas
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Sources of information |
Basic
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Cole, K.N. Dale, P.S. y Thal, D.J. (1996). Assessment of communication and language.. Maryland: Paul H. Brookes
Shipley, K. y McAfee, J. (1998). Assessment of Speech-Language Pathology: A resource Manual.. San Diego, CA:
Ratner, N.B. y Tetnowski, J. (2006). Current Issues in stuttering research and practice. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Puyuelo, M., Rondal, J.A. y Wiig, E.H. ( (2000). Evaluación del lenguaje.. Barcelona: Massón.
Acosta, V.M., Moreno, A., Ramos, V., Quintana, A. y Espino, O (1996). La evaluación del lenguaje: Teoría ypráctica del proceso de evaluación de la conducta lingüística.. Málaga.Aljibe.
Arango, J.C.; Fernández, S. y Ardila, A. (2003). Las demencias. Aspectos clínicos, neuropsicológicos y tratamiento. México: Manual Moderno
Puyuelo, M y Rondal, J.A. (2003). Manual de desarrollo y alteraciones del lenguaje.. Barcelona: Masson
Salgado, A. (2006). Manual Práctico sobre la tartamudez. Madrid: Síntesis
Santrock, John W. (2006). Psicología del Desarrollo. El Ciclo Vital. Mc Graw Hill.
Tomás, J. y Casas, M. (Eds.) (2004). TDHA: Hiperactividad. Niños movidos e inquietos.. Barcelona: Laertes
Aguado, G (1999). Trastorno específico del lenguaje. Málaga: Aljibe |
Revisión de artículos científicos sobre aspectos de interés en la asignatura. |
Complementary
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Revisión de artículos científicos sobre aspectos de interés en la asignatura. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANATOMÍA DOS ÓRGANOS DA AUDICIÓN E A LINGUAXE/652G04001 | ALTERACIONS DE BASE EVOLUTIVA/652G04012 |
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Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
AVALIACION DAS ALTERACIÓNS DE BASE EVOLUTIVA/652G04017 | AVALIACION DAS ALTERACIONS DE BASE NEUROLÓXICA E ANATÓMICA/652G04026 |
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Subjects that continue the syllabus |
ALTERACIONS DE BASE NEUROLÓXICA E ANATÓMICA/652G04021 |
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