Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B23 |
Traballar de forma colaborativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: fonética e fonoloxía, morfosintaxis, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A3
|
|
|
Adquirir ou desenvolver habilidades comunicativas para a intervención. |
A31
|
|
|
Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo. |
|
B12
|
|
Saber expresarse en público. |
|
B17
|
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
|
B1
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B2
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B7
|
|
Aprender autónomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
|
B5
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B22
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B23
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Compoñente fonético e fonolóxico do español |
|
II. Compoñente gramatical do español |
|
III. Compoñente léxico-semántico do español |
|
IV. Compoñente pragmático do español |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 |
15.5 |
25 |
40.5 |
Obradoiro |
A31 B1 B2 B5 B17 B22 B23 |
16 |
25 |
41 |
Actividades iniciais |
B17 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Proba mixta |
B7 B12 C1 |
2 |
25 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa. |
Obradoiro |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesorado. |
Actividades iniciais |
Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Proba mixta |
Exame final, teórico e práctico, no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Proba mixta |
|
Descrición |
Será recomendable a asistencia a titorías para todas as metodoloxías que o requiren, como as actividades que precisan de unha fase de preparación e seguimento.
As titorías poderán ser individuais ou grupais. Poderanse levar a cabo persoalmente, mediante correo electrónico o outros medios.
A atención a estudantes con necesidades especiais abordarase desde esta perspectiva de atención individual, ben en titorías, ben na aula. Se é conveniente deseñaranse actividades especiais.https://guiadocente.udc.es/docencia/professor/# |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A31 B1 B2 B5 B17 B22 B23 |
Durante o curso realizaranse actividades variadas relacionadas cos contidos do temario e a súa aplicación práctica. Estas actividades serán obxecto de evaluación.
Valoraranse a capacidade de análise, a correcta aplicación dos contidos teóricos á práctica, a precisión terminolóxica e a claridade e correción da explicación e argumentación. |
70 |
Proba mixta |
B7 B12 C1 |
Proba escrita na que se avaliará a asimilación dos contidos aprendidos. As actividades do exame serán semellantes ás formuladas en clase e nos obradoiros. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Calificarse como non presentado se non se realiza o exame final oficial, independentemente do número de actividades entregadas. Na segunda edición de actas (mes de xullo) poderanse recuperar todos os instrumentos de avaliación arriba descritos cos mesmos porcentaxes que na primeira edición. Só calificarase como non presentado a quen xa tivese esta calificación na edición de actas de xaneiro e, ademáis, non se presente ao exame oficial de xullo. As actividades entregaranse na plataforma Moodle. O estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción.
Só se aceptarán traballos, actividades etc. que se entreguen no prazo establecido.
Os traballos, actividades e exames deben cumprir as esixencias de correción lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado etc.). O plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideias de outros autores sen indicar a fonte de procedencia), incluso parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descalificación automática da actividade. Os estudiantes a tempo parcial con dispensa académica recoñecida realizarán actividades compensatorias dos obradoiros, previo acuerdo co profesor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martínez Celdrán, Eugenio (1996). El sonido en la comunicación humana. Introducción a la fonética. Barcelona: Octaedro
Martínez Celdrán, Eugenio (1989). Fonología general y española. Barcelona: Teide
Hidalgo Navarro, Antonio y Mercedes Quilis Merín (2012). La voz del lenguaje: Fonética y fonología del español. Valencia: Tirant
Garayzábal, Elena (2006). Lingüística clínica y logopedia. Madrid: Machado Libros
Moreno-Torres Sánchez, Ignacio (2004). Lingüística para logopedas. Málaga: Ediciones Aljibe
Gallardo Paúls, Beatriz y Veyrat Rigal, Montserrat (eds.) (2004). Lingüística y patología. Valencia : Universitat de València
Martínez Celdrán, Eugenio y Fernández Planas, Ana María (2007). Manual de fonética española. Articulaciones y sonidos del español. Barcelona: Ariel
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2011). Nueva gramática de la lengua española. Fonética y fonología. Barcelona: Espasa
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa Calpe
Quilis, Antonio (1997). Principios de fonología y fonética españolas. Madrid: Arco Libros |
Na plataforma Moodle da UDC inserirase material necesario para o axeitado seguimento da materia. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Adaptación A materia poderase adaptar a estudantes con
discapacidades, que non teñan un nivel de español similar ao do nativo ou que
por calquera motivo necesiten alguna modificación en calquera dos
aspectos reflectidos nesta guía docente. Prégase aos interesados que se
poñan en contacto co profesor ou co seu titor. |
|